Kan det vara...
_0706 Junibarn
  1. Trean?
    #1

    Kan det vara...

    Såhär är det: senaste mens 17/8, har inte gått över mer än två dagar någon gång. Troligen ÄL omkring 8/9 (flytning). Oskyddat sex 11+12/9. Ingen mens i sikte ännu, gått över 4 dagar nu... Testade när jag gått över två dagar 16/9, negativt. Inte första morgonurinen iofs. Kan det vara så att om jag nu blivit gravid 11 eller 12 så visar det inte på testet ännu?
    Har dessutom fåt svampinfektion, vilket jag inte haft sen senast jag var gravid... Håll tummarna för en junibebis!
  2. 1
    Kan det vara... Såhär är det: senaste mens 17/8, har inte gått över mer än två dagar någon gång. Troligen ÄL omkring 8/9 (flytning). Oskyddat sex 11+12/9. Ingen mens i sikte ännu, gått över 4 dagar nu... Testade när jag gått över två dagar 16/9, negativt. Inte första morgonurinen iofs. Kan det vara så att om jag nu blivit gravid 11 eller 12 så visar det inte på testet ännu?
    Har dessutom fåt svampinfektion, vilket jag inte haft sen senast jag var gravid... Håll tummarna för en junibebis!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Två tummar här!

    Jag håller tummarna för er här! Hoppas du får klarhet snart. Det är bra lurigt när man inte riktigt vet... när tänkte du testa igen?
  4. 2
    Två tummar här! Jag håller tummarna för er här! Hoppas du får klarhet snart. Det är bra lurigt när man inte riktigt vet... när tänkte du testa igen?
  5. Trean?
    #3
    Tänkte vänta tills jag gått över en vecka. Tack för tummarna!
  6. 3
    Tänkte vänta tills jag gått över en vecka. Tack för tummarna!
  7. Sagan
    #4
    Brukar du ha kort lutealfas (mellan äl och mens)? För det har ju ändå bara gått 11 dagar sedan den 8/9 nu så har du en genomsnittslång lutealfas så har du tre dagar kvar till bim. Och hade du äl just 8/9 så kan du inte ha blivit gravid ifall ni bara hade sex 11 och 12/9 för ägget är inte befruktningsdugligt så länge, max ett dygn brukar man säga. Spermierna däremot överlever flera dygn så hade ni sex någon gång inom en vecka innan 8/9 så kan du ju ändå vara gravid. Eller så kan du haft äl senare än du tror och då är det ju också fullt möjligt =)
    Den som lever får se, håller tummarna =)
  8. 4
    Brukar du ha kort lutealfas (mellan äl och mens)? För det har ju ändå bara gått 11 dagar sedan den 8/9 nu så har du en genomsnittslång lutealfas så har du tre dagar kvar till bim. Och hade du äl just 8/9 så kan du inte ha blivit gravid ifall ni bara hade sex 11 och 12/9 för ägget är inte befruktningsdugligt så länge, max ett dygn brukar man säga. Spermierna däremot överlever flera dygn så hade ni sex någon gång inom en vecka innan 8/9 så kan du ju ändå vara gravid. Eller så kan du haft äl senare än du tror och då är det ju också fullt möjligt =)
    Den som lever får se, håller tummarna =)
  9. Trean?
    #5
    OK, hade inte riktigt koll på detta med lutealfas. Troligen kommer väl mensen framåt veckan då, det är bara att vänta och se som sagt.
  10. 5
    OK, hade inte riktigt koll på detta med lutealfas. Troligen kommer väl mensen framåt veckan då, det är bara att vänta och se som sagt.

Liknande trådar

  1. kommentarsfältens vara eller icke vara
    By cogito in forum Politik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 10:46
  2. Svamps vara eller inte vara
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 07:32
  3. Pälsens vara eller icke-vara?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 09:48
  4. Tvättstugans vara eller inte vara.
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 11:39
  5. Att vara eller att inte vara...tokig ??
    By towa1 in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 01:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar