Morning!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Morning!

    Idag är första dagen av två (denna vecka) inne i Uppsala.
    Facklig utbildning (avtal och förhandling) och jag är sååå peppad.
    Känns alltid bra att få lite mer kött på benen, då det nog dessutom blir en hel del frågor från våra medlemmar hur allting blir nu efter valresultatet. Bäst att vara förberedd och kursen kan nog ge en också hel del sådana diskussioner och förberedelser även för sånt ;-)

    Hoppas att ni får en ljuvlig tisdag.
    Vi ska strax ge oss ut och slåss mot dimman på väg till dagis... :-)

    Kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  2. 1
    Morning! Idag är första dagen av två (denna vecka) inne i Uppsala.
    Facklig utbildning (avtal och förhandling) och jag är sååå peppad.
    Känns alltid bra att få lite mer kött på benen, då det nog dessutom blir en hel del frågor från våra medlemmar hur allting blir nu efter valresultatet. Bäst att vara förberedd och kursen kan nog ge en också hel del sådana diskussioner och förberedelser även för sånt ;-)

    Hoppas att ni får en ljuvlig tisdag.
    Vi ska strax ge oss ut och slåss mot dimman på väg till dagis... :-)

    Kram
    /Morgana
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Gomorron!

    Idag ska Eric bara en kort sväng till dagis då jag enbart har coca cola jobbet. Det lär ju bara ta 1 1/2 timme, men jag har satt ut längre tid till Eric då han bara hinner komma in så är jag klar. Brukar passa på att besöka arbetsförmedlingen under den tiden.

    Måste även ringa La redoutes kundtjänst och be om ett nytt lösenord till webtjänsten. Kommer inte ens ihåg svaret till min lösenordsfråga och har inte kvar inloggningsuppgifterna sen vi bytte dator
    Håller på som bäst med att beställa julklappar till barnen + födelsedagspresenter till Eric.
    Bian
  4. 2
    Gomorron! Idag ska Eric bara en kort sväng till dagis då jag enbart har coca cola jobbet. Det lär ju bara ta 1 1/2 timme, men jag har satt ut längre tid till Eric då han bara hinner komma in så är jag klar. Brukar passa på att besöka arbetsförmedlingen under den tiden.

    Måste även ringa La redoutes kundtjänst och be om ett nytt lösenord till webtjänsten. Kommer inte ens ihåg svaret till min lösenordsfråga och har inte kvar inloggningsuppgifterna sen vi bytte dator
    Håller på som bäst med att beställa julklappar till barnen + födelsedagspresenter till Eric.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Gomorron!

    Låter kul med fackutbildningen, de pratade om det där på radion också, att ojoj, nu kommer alla löneförhandlingar försenas och förändras, det tror ju inte jag men vad vet jag? Hoppas du får intressanta dagar i Uppsala. Vilket fack är du med i?

    Idag ska jag vara hemma och läsa, det känns skönt att tjuva till sej lite tid att styra själv över. Och så ska jag vara pigg ikväll så jag orkar styra om Karl och Idas nattider. De somnar gott halv sju-sju och nu har Ida varit uppe sen femtiden. Pigg och glad. Nu får jag strunta i att jag är trött och fixa det där. Det tar ju några dagar att ställa om...

    Igår när jag körde till skolan i tjockdimman såg jag tre rent förfärliga omkörningar där flera verkligen kunde ha dött. Jag fattar inte hur folk resonerar när de kör om utan att se framåt. Det är som om dimman kryper innanför pannbenet också. Hm. Så se upp i trafiken!

    Kram
  6. 3
    Gomorron! Låter kul med fackutbildningen, de pratade om det där på radion också, att ojoj, nu kommer alla löneförhandlingar försenas och förändras, det tror ju inte jag men vad vet jag? Hoppas du får intressanta dagar i Uppsala. Vilket fack är du med i?

    Idag ska jag vara hemma och läsa, det känns skönt att tjuva till sej lite tid att styra själv över. Och så ska jag vara pigg ikväll så jag orkar styra om Karl och Idas nattider. De somnar gott halv sju-sju och nu har Ida varit uppe sen femtiden. Pigg och glad. Nu får jag strunta i att jag är trött och fixa det där. Det tar ju några dagar att ställa om...

    Igår när jag körde till skolan i tjockdimman såg jag tre rent förfärliga omkörningar där flera verkligen kunde ha dött. Jag fattar inte hur folk resonerar när de kör om utan att se framåt. Det är som om dimman kryper innanför pannbenet också. Hm. Så se upp i trafiken!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Morron.

    Låter kul

    Här äts det frukost.
    Lilleman blir snart hämtad av grannarna för att cykla till skolan.
    Och vid nio lämnar jag en ledsen Evelina på dagis.
    Jag vet att det går över fort men det gör så ont att höra henne skrika
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  8. 4
    Morron. Låter kul

    Här äts det frukost.
    Lilleman blir snart hämtad av grannarna för att cykla till skolan.
    Och vid nio lämnar jag en ledsen Evelina på dagis.
    Jag vet att det går över fort men det gör så ont att höra henne skrika
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Vad spännande

    Sådant där skulle jag också vilja lära mig. Ha det så bra på kursen.

    Här händer inget särskilt. Jag sitter redan på jobbet (visserligen äter jag frukost här) och Eowyn verkar tillfriskna alltmer från sin UVI och är inte längre lika trött och gnällig. Det var väl typ alla nyheter härifrån. Ha det bra alla!
  10. 5
    Vad spännande Sådant där skulle jag också vilja lära mig. Ha det så bra på kursen.

    Här händer inget särskilt. Jag sitter redan på jobbet (visserligen äter jag frukost här) och Eowyn verkar tillfriskna alltmer från sin UVI och är inte längre lika trött och gnällig. Det var väl typ alla nyheter härifrån. Ha det bra alla!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Go'morron!

    Idag ska vi på 3-årskontroll.
    Det ska bli spännnande att se vad de kollar. Full rapport kommer sen.
    Sen ska jag och jobba.
    Hoppas ni får en trevlig dag!
    Annika med Maria&Sofia -03
  12. 6
    Go'morron! Idag ska vi på 3-årskontroll.
    Det ska bli spännnande att se vad de kollar. Full rapport kommer sen.
    Sen ska jag och jobba.
    Hoppas ni får en trevlig dag!
  13. Medlem sedan
    Mar 2001
    #7

    Morning!

    Jag ska som vanligt ut till förorten och praktisera :-)
    Ikväll blir det fotbollsträning för "Trean" och föräldramöte på dagis för modern *S* Sen måste jag hinna fila lite på kvalitetsutvecklingsarbetet oxå nån gång!
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  14. 7
    Morning! Jag ska som vanligt ut till förorten och praktisera :-)
    Ikväll blir det fotbollsträning för "Trean" och föräldramöte på dagis för modern *S* Sen måste jag hinna fila lite på kvalitetsutvecklingsarbetet oxå nån gång!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Godmorgon!

    Här är det också dimma
    och vi ska gå till dagis snart.
    Köpte i helgen en saccosäck
    och Alex har så kul med den.
    Den är egentligen till mig dock.
    Hittade den för bra pris 395:-.
    *Kram*
  16. 8
    Godmorgon! Här är det också dimma
    och vi ska gå till dagis snart.
    Köpte i helgen en saccosäck
    och Alex har så kul med den.
    Den är egentligen till mig dock.
    Hittade den för bra pris 395:-.
    *Kram*
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    God morgon

    Ja ni fackligt aktiva behövs. Det är alldeles för få som ida engagera sig; både i facket och annat.
    Själv har jag fått hjälp av facket mer än en gång; djursjuhusbranschen är inte direkt känd för att betala folk i nödan... =)

    Här är det dimmigt och grått.
    I em ska jag till Body Shop på en gratis make-up konsultation som jag fick i present för snart ett år sedan. Kan behövas.

    Har ni börjat komma på plats i huset nu och hur går det med kattungarna?
  18. 9
    God morgon Ja ni fackligt aktiva behövs. Det är alldeles för få som ida engagera sig; både i facket och annat.
    Själv har jag fått hjälp av facket mer än en gång; djursjuhusbranschen är inte direkt känd för att betala folk i nödan... =)

    Här är det dimmigt och grått.
    I em ska jag till Body Shop på en gratis make-up konsultation som jag fick i present för snart ett år sedan. Kan behövas.

    Har ni börjat komma på plats i huset nu och hur går det med kattungarna?
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Äntligen _stor_text :-)

    Har haft problem att läsa microtexten här inne *S*

    God morgon, allihopa!

    Känner mej glad inför dagislämningen för Elliot har inte sagt en enda gång att han inte vill gå dit :-)
    Idun däremot är billig idag ;-) Vi har varit upp i 45 min och hon har redan retad gallfeber på Elliot, blivit tillsagd ett flertal ggr och är nu sur som en citron *blä*

    Hade eg tänkt stanna hemma idag för efter föräldramötet igår så ska vi sy ännu mera till dagis. Känselbokstäver i A4 storlek och jag ska tydligne sy Y och K *suck* Tanken är ju god men jag kan verkligen inte sy bra

    Det blir nog ÖF i allafall så Idun får något annat att tänka på (och jag med *fniss*)

    Ha en bra dag!
  20. 10
    Äntligen _stor_text :-) Har haft problem att läsa microtexten här inne *S*

    God morgon, allihopa!

    Känner mej glad inför dagislämningen för Elliot har inte sagt en enda gång att han inte vill gå dit :-)
    Idun däremot är billig idag ;-) Vi har varit upp i 45 min och hon har redan retad gallfeber på Elliot, blivit tillsagd ett flertal ggr och är nu sur som en citron *blä*

    Hade eg tänkt stanna hemma idag för efter föräldramötet igår så ska vi sy ännu mera till dagis. Känselbokstäver i A4 storlek och jag ska tydligne sy Y och K *suck* Tanken är ju god men jag kan verkligen inte sy bra

    Det blir nog ÖF i allafall så Idun får något annat att tänka på (och jag med *fniss*)

    Ha en bra dag!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Åh vad kul :-)

    Glömmer _aldrig_ Ninas *S* Hon vill rita en kanin bakom en sten men det fick hon inte, utan en streckgubbe skulle det vara! Och det vägrade hon och så var det kört men resten också. 3 ggr fick vi gå dit innan allt var klart *S*
    Kan ju som en parantes berätta att streckgubbar ritade hon i 1 årsåldern och hon kunde verkligen rita kaniner och andra djur. Nu i 13 årsldern designer hon kläder :-)

    Hoppas ni får roligare upplevelse :-)
  22. 11
    Åh vad kul :-) Glömmer _aldrig_ Ninas *S* Hon vill rita en kanin bakom en sten men det fick hon inte, utan en streckgubbe skulle det vara! Och det vägrade hon och så var det kört men resten också. 3 ggr fick vi gå dit innan allt var klart *S*
    Kan ju som en parantes berätta att streckgubbar ritade hon i 1 årsåldern och hon kunde verkligen rita kaniner och andra djur. Nu i 13 årsldern designer hon kläder :-)

    Hoppas ni får roligare upplevelse :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Åh julklappar :-)

    Har börjat fundera jag med men först står det ett piratkalas på programmet *S*

    Lycka till på jobbfronten :-)
  24. 12
    Åh julklappar :-) Har börjat fundera jag med men först står det ett piratkalas på programmet *S*

    Lycka till på jobbfronten :-)
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Men vilka krav de har!

    Som sagt, det är ju bra för barnen men jag skulle bli galen om jag var tvungen att göra det. Någon opyssligare än jag får man nog leta efter.

    Det var föräldramöte på vår förskola igår också. Tydligen har de en anti-sockerpolicy där och man behöver inte bjuda på kalas när barnen fyller år. Ytterligare en börda som lyfts från mina axlar. Det enda "onyttiga" de tänker fira är visst Kanelbullens dag 4 oktober *s* JAg tycker absolut att det är OK att ha något extra ibland men att äta glass varje gång någon fyller år tycker jag inte alls om. Det blir ju så ofta att det knappt finns utrymme för att ha lite onyttigheter hemma. Nu är ju Eowyn av den sorten att hon absolut inte gillar söta smaker så hon gillar inget godis eller glass. Någon enstaka kaka kan slinka ner ibland och en kanelbulle om det inte är pärlsocker på. Lillbrorsan däremot är precis tvärtom och älskar allt sådant!

    Oj oj, lång utläggning. Egentligen tänkte jag bara uttrycka mina sympatier för att du måste sy bokstäver.
  26. 13
    Men vilka krav de har! Som sagt, det är ju bra för barnen men jag skulle bli galen om jag var tvungen att göra det. Någon opyssligare än jag får man nog leta efter.

    Det var föräldramöte på vår förskola igår också. Tydligen har de en anti-sockerpolicy där och man behöver inte bjuda på kalas när barnen fyller år. Ytterligare en börda som lyfts från mina axlar. Det enda "onyttiga" de tänker fira är visst Kanelbullens dag 4 oktober *s* JAg tycker absolut att det är OK att ha något extra ibland men att äta glass varje gång någon fyller år tycker jag inte alls om. Det blir ju så ofta att det knappt finns utrymme för att ha lite onyttigheter hemma. Nu är ju Eowyn av den sorten att hon absolut inte gillar söta smaker så hon gillar inget godis eller glass. Någon enstaka kaka kan slinka ner ibland och en kanelbulle om det inte är pärlsocker på. Lillbrorsan däremot är precis tvärtom och älskar allt sådant!

    Oj oj, lång utläggning. Egentligen tänkte jag bara uttrycka mina sympatier för att du måste sy bokstäver.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    God morgon :)

    Nå, här är väl morgonen egentligen inte så god att det gör något, om sanningen ska fram. Jag börjar snart tro att Benjamins ständiga magknip och att han numera baske mig aldrig sover är del av en komplott, vars syfte är att antingen driva mig från vettet eller ha ihjäl mig. Alternativt båda delar. Jag vet baske mig inte vad jag ska göra längre, jag tycker jag har provat allt utom att gå till doktorn och be om nåt...vad nu det skulle vara. Någon här som har nån särskild erfarenhet av gasiga små magar med stopp i? Ja, förutom det uppenbara alltså (miniform, katrinplommonpure, massage, smärtstillande, havrevälling, undvika mjölkprodukter, undvika lök o annat gasbildande osv osv).

    Idag har jag prov i svenska B. Jag har sovit 3,5 timmar i natt, och inte ens sammanhängande. Totalt har jag sovit 8 timmar de senaste tre dygnen. Jag trodde ett tag att jag skulle komma ikapp ganska lätt med studierna, men icke. Jag är fortfarande hopplöst efter. Jag blir galen snart...

    Hoppas ni andra har en bättre dag än vi
  28. 14
    God morgon :) Nå, här är väl morgonen egentligen inte så god att det gör något, om sanningen ska fram. Jag börjar snart tro att Benjamins ständiga magknip och att han numera baske mig aldrig sover är del av en komplott, vars syfte är att antingen driva mig från vettet eller ha ihjäl mig. Alternativt båda delar. Jag vet baske mig inte vad jag ska göra längre, jag tycker jag har provat allt utom att gå till doktorn och be om nåt...vad nu det skulle vara. Någon här som har nån särskild erfarenhet av gasiga små magar med stopp i? Ja, förutom det uppenbara alltså (miniform, katrinplommonpure, massage, smärtstillande, havrevälling, undvika mjölkprodukter, undvika lök o annat gasbildande osv osv).

    Idag har jag prov i svenska B. Jag har sovit 3,5 timmar i natt, och inte ens sammanhängande. Totalt har jag sovit 8 timmar de senaste tre dygnen. Jag trodde ett tag att jag skulle komma ikapp ganska lätt med studierna, men icke. Jag är fortfarande hopplöst efter. Jag blir galen snart...

    Hoppas ni andra har en bättre dag än vi
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Kul med lite fortbildning!

    Här är jag astrött. Elias var vaken och skrek mellan 2-4 inatt och vaknade 6 igen.

    Barnen har jag lämnat på dagis och det blir en lång dag för dem idag.

    På schemat idag står förutom lite vila, så att jag kan tänka, en tur till biblioteket och läsa Bröderna Lejonhjärta tills imorgon.
    Räkna matte, så hoppas jag på motivation nog att påbörja min vfu-rapport.

    Sambon tränar ikväll och är inte hemma förrän 22 så jag hoppas att barnen är snälla i kväll.
  30. 15
    Kul med lite fortbildning!

    Här är jag astrött. Elias var vaken och skrek mellan 2-4 inatt och vaknade 6 igen.

    Barnen har jag lämnat på dagis och det blir en lång dag för dem idag.

    På schemat idag står förutom lite vila, så att jag kan tänka, en tur till biblioteket och läsa Bröderna Lejonhjärta tills imorgon.
    Räkna matte, så hoppas jag på motivation nog att påbörja min vfu-rapport.

    Sambon tränar ikväll och är inte hemma förrän 22 så jag hoppas att barnen är snälla i kväll.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    God morgon!

    Här är det dagisfritt idag och min syster är på besök så Melvin leker för fullt just nu med sin favorit. Han lagar bajsmat hör jag i bakgrunden.....

    I eftermiddag är det ettårskontroll av Ville och sprutdags så vi drar nog dit hela högen. Melvin älskar att leka i väntrummet och brukar vara svår att få därifrån. I kväll ska jag iväg på ett friskispass. Det andra för hösten. Får väl se om jag överlever .
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  32. 16
    God morgon! Här är det dagisfritt idag och min syster är på besök så Melvin leker för fullt just nu med sin favorit. Han lagar bajsmat hör jag i bakgrunden.....

    I eftermiddag är det ettårskontroll av Ville och sprutdags så vi drar nog dit hela högen. Melvin älskar att leka i väntrummet och brukar vara svår att få därifrån. I kväll ska jag iväg på ett friskispass. Det andra för hösten. Får väl se om jag överlever .
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17
    Ammar du? Det finns ju ett amningste som är ganska bra mot pruttiga magar!
  34. 17
    Ammar du? Det finns ju ett amningste som är ganska bra mot pruttiga magar!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    God morgon!
    Vad roligt med kurs :-) JAg var oxå fackligt aktiv för hundra år sen, det var riktigt skoj.
    Idag blir det lugnt, tänker nog om försöka vila lite när alva sover, hon har inte varit skoj på nätterna den sista veckan. Wilma är på dagis och längtar efter gympan ikväll :-)
  36. 18
    God morgon!
    Vad roligt med kurs :-) JAg var oxå fackligt aktiv för hundra år sen, det var riktigt skoj.
    Idag blir det lugnt, tänker nog om försöka vila lite när alva sover, hon har inte varit skoj på nätterna den sista veckan. Wilma är på dagis och längtar efter gympan ikväll :-)
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    God morgon!

    Här har Emma precis blivit hämtad av dagmamman! Jajemän, en av fördelarna med att bo på liten ort.. Service minsann.

    Strax får jag lite fikasällskap av två fdr-lediga jobbarkompisar samt vår chef. Får se vad hon vill.. Antar att det är neddragningar på gång. Jag borde gå säker, har varit anställd länge, men det är alltid trist när det ska sparas, vilket är jämt. Usch och fy för att jobba åt kommunen.

    Sen händer väl inte så mycket mer här idag..

    Roligt med kurs! Och när det är ngt man är intresserad av... Ha så kul!!!
    Kram/madde
    Madde m. Emma 2003 och Maja 2006

    http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=8307
  38. 19
    God morgon! Här har Emma precis blivit hämtad av dagmamman! Jajemän, en av fördelarna med att bo på liten ort.. Service minsann.

    Strax får jag lite fikasällskap av två fdr-lediga jobbarkompisar samt vår chef. Får se vad hon vill.. Antar att det är neddragningar på gång. Jag borde gå säker, har varit anställd länge, men det är alltid trist när det ska sparas, vilket är jämt. Usch och fy för att jobba åt kommunen.

    Sen händer väl inte så mycket mer här idag..

    Roligt med kurs! Och när det är ngt man är intresserad av... Ha så kul!!!
    Kram/madde
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20

    Ytterst lite

    Det kan bli en liten slurk ibland på morgonen innan vi kliver upp, och någon gång då och då när han vaknar på kvällen (vilket han gör sjutusen gånger innan han äntligen sover lugnt), så amningste faller bort. På morgonen hinns det inte med något sådan innan ev. amning, och kvällssnuttandet är något som förekommer på sin höjd var tredje dag just nu...annars hade jag testat, det är säkert
  40. 20
    Ytterst lite Det kan bli en liten slurk ibland på morgonen innan vi kliver upp, och någon gång då och då när han vaknar på kvällen (vilket han gör sjutusen gånger innan han äntligen sover lugnt), så amningste faller bort. På morgonen hinns det inte med något sådan innan ev. amning, och kvällssnuttandet är något som förekommer på sin höjd var tredje dag just nu...annars hade jag testat, det är säkert
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. morning morning alla glada
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 08:10
  2. morning morning vaknen sen kvart i 5
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 06:52
  3. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:20
  4. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 11:52
  5. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar