Faller ofta
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Faller ofta

    Hej!
    Är på snabb visit för att ställa en fråga till er som har barn i samma ålder. Min son kan krypa nu och även ställa sig upp själv mot möbler. Detta gör han ofta och jag hinner inte alltid fram i tid då han faller. Han faller minst tre-fyra gånger per dag och då och då slår han i huvudet först. Hur ska man göra för att undvika detta utan att hindra honom i hans utveckling? Jag blir så rädd varje gång att han ska skada huvudet och hjärnan när han dimper i golvet. Har ni några goda råd? Eller gör alla barn så här?
  2. 1
    Faller ofta Hej!
    Är på snabb visit för att ställa en fråga till er som har barn i samma ålder. Min son kan krypa nu och även ställa sig upp själv mot möbler. Detta gör han ofta och jag hinner inte alltid fram i tid då han faller. Han faller minst tre-fyra gånger per dag och då och då slår han i huvudet först. Hur ska man göra för att undvika detta utan att hindra honom i hans utveckling? Jag blir så rädd varje gång att han ska skada huvudet och hjärnan när han dimper i golvet. Har ni några goda råd? Eller gör alla barn så här?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Njä

    Mina förra barn har inte ramlat så där ofta. När de ramlat så har de hamnat på rumpan. Vår nuvarande bebis har slagit i huvudet vid 2 tillfällen när hon blivit omkullvräkt av glad valp. De där dunsarna skulle jag aldrig våga låta hända ofta. Jag blev jätteorolig efter dem. Säkert tål bebisar en hel del men jag skulle inte chansa. Jag skulle nog använda en sån där mjuk hjälm de stunder jag inte kan vara i närheten. Finns det såna än förresten?
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  4. 2
    Njä Mina förra barn har inte ramlat så där ofta. När de ramlat så har de hamnat på rumpan. Vår nuvarande bebis har slagit i huvudet vid 2 tillfällen när hon blivit omkullvräkt av glad valp. De där dunsarna skulle jag aldrig våga låta hända ofta. Jag blev jätteorolig efter dem. Säkert tål bebisar en hel del men jag skulle inte chansa. Jag skulle nog använda en sån där mjuk hjälm de stunder jag inte kan vara i närheten. Finns det såna än förresten?
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Ludvig dunsade i golvet många gånger i början när han försökte resa på sig. Jag försökte vara där så mycket som möjligt och ta emot, men det går ju inte alltid. Hjälm funderade jag på men det blev aldrig av.

    Nu har han tränat upp sig och ramlar väldigt sällan, så jag antar att han ficklära sig den hårda vägen. På gott och ont kanske.
  6. 3
    Ludvig dunsade i golvet många gånger i början när han försökte resa på sig. Jag försökte vara där så mycket som möjligt och ta emot, men det går ju inte alltid. Hjälm funderade jag på men det blev aldrig av.

    Nu har han tränat upp sig och ramlar väldigt sällan, så jag antar att han ficklära sig den hårda vägen. På gott och ont kanske.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Tack för ditt svar. Det gjorde mig mycket lugnare.
  8. 4
    Tack för ditt svar. Det gjorde mig mycket lugnare.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Tack för ditt svar. Det lugnar lite att höra att det finns fler med samma "problem". Jag får väl hoppas att han går stadigt snart så jag slipper vara så nervös hela tiden.
  10. 5
    Tack för ditt svar. Det lugnar lite att höra att det finns fler med samma "problem". Jag får väl hoppas att han går stadigt snart så jag slipper vara så nervös hela tiden.

Liknande trådar

  1. Vad faller ni för?
    By Joan in forum Kärlek & relationer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 07:00
  2. Faller ofta
    By rauha in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 11:46
  3. Jag faller!!
    By Bippofru in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 17:38
  4. Faller in här..
    By Chrizty in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar