Amanda slåss och rivs
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Amanda slåss och rivs

    Nu har hon börjat att slåss i ansiktet på oss, speciellt mig. Sedan rivs hon, speciellt när hon ammar. Hon kan plötsligt slå till mig och vill gärna dra sina vassa naglar i ansiktet på mig. Kila in en elak finger i munnen och liksom dra ut läppen på att AJ-igt sätt. Tidigare har hon liksom varit så oskuldsfull men nu ser man den där elaka glimten när hon daskar till en.

    Alltså, jag orkar inte skriva pedagogiskt nu men jag tror ni förstår att jag inte tror att bebisar är elaka osv. Ont gör det hur som helt. Är det fler galna bebisar här som plågar sina föräldrar? Jag har inget minne av att de andra gjorde så där men jag har kanske förträngt. Amanda som är den lugnaste av de 3....eller VAR kanske jag får säga nu.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  2. 1
    Amanda slåss och rivs Nu har hon börjat att slåss i ansiktet på oss, speciellt mig. Sedan rivs hon, speciellt när hon ammar. Hon kan plötsligt slå till mig och vill gärna dra sina vassa naglar i ansiktet på mig. Kila in en elak finger i munnen och liksom dra ut läppen på att AJ-igt sätt. Tidigare har hon liksom varit så oskuldsfull men nu ser man den där elaka glimten när hon daskar till en.

    Alltså, jag orkar inte skriva pedagogiskt nu men jag tror ni förstår att jag inte tror att bebisar är elaka osv. Ont gör det hur som helt. Är det fler galna bebisar här som plågar sina föräldrar? Jag har inget minne av att de andra gjorde så där men jag har kanske förträngt. Amanda som är den lugnaste av de 3....eller VAR kanske jag får säga nu.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Samma här! Hon är inte ensam, det är nog mer än vanlgit skulle jag tro. De testar vad som händer samtidigt som de är grymt fascinerade av oss och vår konstruktion. Hon vet ju inte själv än att hon är skapt på samma fantastiska sätt. Hon är heller inte medveten om att hon skadar, hon undersöker. Hårdhänt!


    Ludde brukar ta lite av mitt skinn och gnugga mellan tumme och pekfinger vid ammning. Det gör så förbaskat ont! Fast när han håller på att somna och gör så försöker jag bita ihop men helst skulle jag vilja hoppa upp och skrika högt!
  4. 2
    Samma här! Hon är inte ensam, det är nog mer än vanlgit skulle jag tro. De testar vad som händer samtidigt som de är grymt fascinerade av oss och vår konstruktion. Hon vet ju inte själv än att hon är skapt på samma fantastiska sätt. Hon är heller inte medveten om att hon skadar, hon undersöker. Hårdhänt!


    Ludde brukar ta lite av mitt skinn och gnugga mellan tumme och pekfinger vid ammning. Det gör så förbaskat ont! Fast när han håller på att somna och gör så försöker jag bita ihop men helst skulle jag vilja hoppa upp och skrika högt!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Jäkligt hårdhänt...

    Jag förstår så klart att det just är undersöker hon gör.
    Men VARFÖR får de (om nu andra får det) den där "elaka" blicken?
    Hon ser ju väldigt full i sjutton ut när hon klappar till mig måste jag säga.

    Härligt det där lät att han tvinnar ditt skinn under amningen.
    Amanda håller också på så ibland men oftast nöjer hon sig med att bara
    klappa till mig med jämna mellanrum. Jag är totalt livrädd för att
    hon ska komma på att det är jättekul att bita i bröstvårtan under amning
    också. Det var länge sedan sist och då var det inte så medvetet tror jag.
    Vill inte behöva sluta amma.

    Katja (om du läser här) hur gick det med det för dig förresten?
    Slutade hon att bitas?
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  6. 3
    Jäkligt hårdhänt... Jag förstår så klart att det just är undersöker hon gör.
    Men VARFÖR får de (om nu andra får det) den där "elaka" blicken?
    Hon ser ju väldigt full i sjutton ut när hon klappar till mig måste jag säga.

    Härligt det där lät att han tvinnar ditt skinn under amningen.
    Amanda håller också på så ibland men oftast nöjer hon sig med att bara
    klappa till mig med jämna mellanrum. Jag är totalt livrädd för att
    hon ska komma på att det är jättekul att bita i bröstvårtan under amning
    också. Det var länge sedan sist och då var det inte så medvetet tror jag.
    Vill inte behöva sluta amma.

    Katja (om du läser här) hur gick det med det för dig förresten?
    Slutade hon att bitas?
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Ja, det gör ju min lilla buse också förstås Han slåss inte men det där med fingret i munnen känner jag igen. Och så bits han, ofta när man sagt nej eller hindrat honom att göra nåt han inte får (men vill).

    Jag har också noterat att han ibland skriker bara när jag titta på. Dvs han filmar lite för att få sympati. Om jag är bortvänd så fortdsätter han med det han höll på med, men om jag tittar så är det såå synd om honom.

    ja, herregud, jag trodde sånt här fanns hons lite större barn än 10-mån.
  8. 4
    Ja, det gör ju min lilla buse också förstås Han slåss inte men det där med fingret i munnen känner jag igen. Och så bits han, ofta när man sagt nej eller hindrat honom att göra nåt han inte får (men vill).

    Jag har också noterat att han ibland skriker bara när jag titta på. Dvs han filmar lite för att få sympati. Om jag är bortvänd så fortdsätter han med det han höll på med, men om jag tittar så är det såå synd om honom.

    ja, herregud, jag trodde sånt här fanns hons lite större barn än 10-mån.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    :)

    Han har redan börjat att filma alltså! *haha*
    Men du har rätt, så gör Amanda också. Om äldsta dottern håller henne och jag kommer in i rummet så sträcker hon sig efter mig och börjar stortjuta ibland. Går jag ut igen så håller det i sig i 5 sekunder sedan är hon glad igen. Det måste väl också räknas lite som filmning?
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    :) Han har redan börjat att filma alltså! *haha*
    Men du har rätt, så gör Amanda också. Om äldsta dottern håller henne och jag kommer in i rummet så sträcker hon sig efter mig och börjar stortjuta ibland. Går jag ut igen så håller det i sig i 5 sekunder sedan är hon glad igen. Det måste väl också räknas lite som filmning?
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Tidigt utvecklad Man riktigt ser hur det irrar i huvudet på dem när de funderar ut bus och skoj. Härligt men jobbigt.
  12. 6
    Tidigt utvecklad Man riktigt ser hur det irrar i huvudet på dem när de funderar ut bus och skoj. Härligt men jobbigt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    *ha ha*

    Så gör Ludde med, tom när han är med pappa. En riktig liten filmande mammagris.
  14. 7
    *ha ha*

    Så gör Ludde med, tom när han är med pappa. En riktig liten filmande mammagris.
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Nej, Ellen gör det inte. Eller jo, peta in fingrar i munnen och klösa lite på tandköttet ibland, men inte så ofta. Hon är faktist väldigt mjuk och go (än så länge iaf) Hon pussas gärna, och det är så mysigt. Klappar mig på kinden, och på bröstet när hon ammar. En riktig mys fia är hon!
  16. 8
    Nej, Ellen gör det inte. Eller jo, peta in fingrar i munnen och klösa lite på tandköttet ibland, men inte så ofta. Hon är faktist väldigt mjuk och go (än så länge iaf) Hon pussas gärna, och det är så mysigt. Klappar mig på kinden, och på bröstet när hon ammar. En riktig mys fia är hon!
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9
    Jo just det, precis så gör ellen med, liksom nyper tag i det yttersta skinnet på mig med naglarna och gnider, gö himmelskt ont.. Aj... Även här biter jag ihop på nätterna då hon haft svårt att komma till ro, sedan att man själv ligger klarvaken efter den smärtan är en annan femma... Hon gör gärna så med brlstvårtan oxå... Även när jag bär på henne och hon är trött, så nyper hon tag i skinnet på halsen och bröstet.
  18. 9
    Jo just det, precis så gör ellen med, liksom nyper tag i det yttersta skinnet på mig med naglarna och gnider, gö himmelskt ont.. Aj... Även här biter jag ihop på nätterna då hon haft svårt att komma till ro, sedan att man själv ligger klarvaken efter den smärtan är en annan femma... Hon gör gärna så med brlstvårtan oxå... Även när jag bär på henne och hon är trött, så nyper hon tag i skinnet på halsen och bröstet.
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10
    Jodå hon slutade bitas. Hon blev ju sjuk, fick feber efter kanske två veckors bitande, då slutade hon. tack och lov... Men ibland biter hon till nu oxå, men inte alls så hårt, och bara om jag försöker amma och hon inte var så hungrig.
  20. 10
    Jodå hon slutade bitas. Hon blev ju sjuk, fick feber efter kanske två veckors bitande, då slutade hon. tack och lov... Men ibland biter hon till nu oxå, men inte alls så hårt, och bara om jag försöker amma och hon inte var så hungrig.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Åh, en mys-fia istället för en bus-ludde! Ludvig kan vara mysig han med, men mest när han sover, då vill han ligga nära nära och kramas. På dan är det mer slingrigt, bitigt och busigt
  22. 11
    Åh, en mys-fia istället för en bus-ludde! Ludvig kan vara mysig han med, men mest när han sover, då vill han ligga nära nära och kramas. På dan är det mer slingrigt, bitigt och busigt
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Jodå, av tre barn, har två varit extremt mysiga, alla tre har varit det i perioder, men mina två yngsta extra mys pysiga... Ellen är väldigt försiktig öht. Hon är väldigt duktig på att använda händerna mjukt, ex. som jag skrev förut om klossarna. Visst busar hon och röjer, men i famnen myser hon och pussas...
  24. 12
    Jodå, av tre barn, har två varit extremt mysiga, alla tre har varit det i perioder, men mina två yngsta extra mys pysiga... Ellen är väldigt försiktig öht. Hon är väldigt duktig på att använda händerna mjukt, ex. som jag skrev förut om klossarna. Visst busar hon och röjer, men i famnen myser hon och pussas...
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    En till här som rivs bits och dras i håret. Alldeles nyss rev han mig på näsan så att det gick hål på skinnet. Om det bara vore så väl att han bara plågade sina föräldrar...men stor tid går åt till att skydda storebror som visar en ängels tålamod med hårdhänta lillebror. Kramas, pussas och klappa snällt är mitt mantra men jag kan ju knappast påstå att det han någon effekt, åtminstone inte än ;-)
  26. 13
    En till här som rivs bits och dras i håret. Alldeles nyss rev han mig på näsan så att det gick hål på skinnet. Om det bara vore så väl att han bara plågade sina föräldrar...men stor tid går åt till att skydda storebror som visar en ängels tålamod med hårdhänta lillebror. Kramas, pussas och klappa snällt är mitt mantra men jag kan ju knappast påstå att det han någon effekt, åtminstone inte än ;-)
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Freja är exakt likadan, hon anfaller biter nyper och klöser, speciellt Alfons och kusinen är hon hemsk med, det går inte att ha dem i samma rum. speciellt inte med Julie (kusinen) hon åker alltid på stryk!
    Jag har faktiskt bitit tillbaka ett par gånger, just så att det känns, men det verkar inte "bita" på henne heller, vet inte har inte några tips.
  28. 14
    Freja är exakt likadan, hon anfaller biter nyper och klöser, speciellt Alfons och kusinen är hon hemsk med, det går inte att ha dem i samma rum. speciellt inte med Julie (kusinen) hon åker alltid på stryk!
    Jag har faktiskt bitit tillbaka ett par gånger, just så att det känns, men det verkar inte "bita" på henne heller, vet inte har inte några tips.
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    Skönt

    Fast det är samma här. Amanda kan bita till ibland. Hon tänker ju inte på det men AJJJ vad ont det gör. I går hände det typiskt nog 3 ggr.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  30. 15
    Skönt Fast det är samma här. Amanda kan bita till ibland. Hon tänker ju inte på det men AJJJ vad ont det gör. I går hände det typiskt nog 3 ggr.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Jag förstår så klart att det just är undersöker hon gör.
    Men VARFÖR får de (om nu andra får det) den där "elaka" blicken?
    Hon ser ju väldigt full i sjutton ut när hon klappar till mig måste jag säga.

    Härligt det där lät att han tvinnar ditt skinn under amningen.
    Amanda håller också på så ibland men oftast nöjer hon sig med att bara
    klappa till mig med jämna mellanrum. Jag är totalt livrädd för att
    hon ska komma på att det är jättekul att bita i bröstvårtan under amning
    också. Det var länge sedan sist och då var det inte så medvetet tror jag.
    Vill inte behöva sluta amma.

    Katja (om du läser här) hur gick det med det för dig förresten?
    Slutade hon att bitas?
    ja exakt den där blicken för hon VET att hon inte FÅR !
    Det är bara då som jag har bitit tillbaka
  32. 16
    Jag förstår så klart att det just är undersöker hon gör.
    Men VARFÖR får de (om nu andra får det) den där "elaka" blicken?
    Hon ser ju väldigt full i sjutton ut när hon klappar till mig måste jag säga.

    Härligt det där lät att han tvinnar ditt skinn under amningen.
    Amanda håller också på så ibland men oftast nöjer hon sig med att bara
    klappa till mig med jämna mellanrum. Jag är totalt livrädd för att
    hon ska komma på att det är jättekul att bita i bröstvårtan under amning
    också. Det var länge sedan sist och då var det inte så medvetet tror jag.
    Vill inte behöva sluta amma.

    Katja (om du läser här) hur gick det med det för dig förresten?
    Slutade hon att bitas?
    ja exakt den där blicken för hon VET att hon inte FÅR !
    Det är bara då som jag har bitit tillbaka
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Måste försvara Amanda

    Alltså, oftast är hon ju go men det blir allt oftare som Miss Hyde kommer fram nu.
    Pussas gör hon ofta, riktiga långtradare får man om man inte avstyr det hela.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  34. 17
    Måste försvara Amanda Alltså, oftast är hon ju go men det blir allt oftare som Miss Hyde kommer fram nu.
    Pussas gör hon ofta, riktiga långtradare får man om man inte avstyr det hela.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Just det ja

    Dra i håret är också kul. Huga vad ont det gör, speciellt om hon får tag på underhåren. Här får vi passa hundarna hela tiden så att hon inte är på dem. De vill ju dumt nog helst ligga precis intill eller på henne. De vet helt klart inte sitt eget bästa stackarna.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  36. 18
    Just det ja Dra i håret är också kul. Huga vad ont det gör, speciellt om hon får tag på underhåren. Här får vi passa hundarna hela tiden så att hon inte är på dem. De vill ju dumt nog helst ligga precis intill eller på henne. De vet helt klart inte sitt eget bästa stackarna.
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Stackars kusinen

    Mobbad av en bebis.
    Men njä, man får nog bara vänta ut den här fasen. Det går förhoppningsvis över.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  38. 19
    Stackars kusinen Mobbad av en bebis.
    Men njä, man får nog bara vänta ut den här fasen. Det går förhoppningsvis över.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Det...

    ...förstår de inte i den åldern. Deras hjärnor är inte utvecklade för det. Att bita tillbaka skulle jag aldrig göra för dels vet de inte själva vad bita är och dels kan de inte koppla ihop sambandet med att föräldern biter för att jag själv bet. Det dröjer flera år till innan de kan förstå det sambandet. Dessutom gör det ju ont på bebisen om man biter dem, fast du kanske inte menade att du bet så att det gjorde ont? I längden lär man ju också barnen att det är okej att bitas om man själv gör det.
  40. 20
    Det... ...förstår de inte i den åldern. Deras hjärnor är inte utvecklade för det. Att bita tillbaka skulle jag aldrig göra för dels vet de inte själva vad bita är och dels kan de inte koppla ihop sambandet med att föräldern biter för att jag själv bet. Det dröjer flera år till innan de kan förstå det sambandet. Dessutom gör det ju ont på bebisen om man biter dem, fast du kanske inte menade att du bet så att det gjorde ont? I längden lär man ju också barnen att det är okej att bitas om man själv gör det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Rivs era barn?
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:35
  2. RIVS!!
    By 4morsan in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 17:00
  3. det rivs upp
    By Mella in forum Sorg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 20:27
  4. Bits, nyps och rivs...
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 13:36
  5. Att slåss eller inte slåss (långt)
    By salvia in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar