amning och annat gnäll..
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    amning och annat gnäll..

    Jag har ju tidigare tjatat om att jag vill sluta amma och det har inte gått. Nu, som jag skrev nedan, gick det ju helt plötsligt. Första natten vaknade han helt enkelt inte, andra natten tryckte jag i honom massa välling och tredje natten var ett mindre helvete med en liten ledsen kille och en mamma som stod på sig.
    I natt var det lugnare och han tog vällingen på natten.
    Nu går jag förstås inte tillbaka till amningen men nu kommer problemet..Jag är JÄTTELEDSEN över att vi har slutat. Jag saknar det och det känns som om han inte längre är min lille gullkille..
    Jag vet att det är fånigt, han är ju fortfarande min plutt, men det har varit så mysigt och funkat så bra och nu känner jag mig lixom ensam..Sitter här och snyftar :/
    Nästa sak är att jag undrar om era små har börjat slåss nu när de börjat på dagis? Min kille slår till både oss och syrran och gick till och med fram till en större kille på gården i em och knuffade omkull honom! Hoppas det går över.. Dagisfröken sa att det ofta är ganska hårda tag och att han inte är värst men jag tycker ändå det är lite trist. Kan kanske ha att göra med att han inte pratar så mycket än. Stora tjejen sa ju långa meningar vid ett år men han är mycket senare.
    Jaja, slutgnällt, livet är ju ganska fantastiskt egentligen
  2. 1
    amning och annat gnäll.. Jag har ju tidigare tjatat om att jag vill sluta amma och det har inte gått. Nu, som jag skrev nedan, gick det ju helt plötsligt. Första natten vaknade han helt enkelt inte, andra natten tryckte jag i honom massa välling och tredje natten var ett mindre helvete med en liten ledsen kille och en mamma som stod på sig.
    I natt var det lugnare och han tog vällingen på natten.
    Nu går jag förstås inte tillbaka till amningen men nu kommer problemet..Jag är JÄTTELEDSEN över att vi har slutat. Jag saknar det och det känns som om han inte längre är min lille gullkille..
    Jag vet att det är fånigt, han är ju fortfarande min plutt, men det har varit så mysigt och funkat så bra och nu känner jag mig lixom ensam..Sitter här och snyftar :/
    Nästa sak är att jag undrar om era små har börjat slåss nu när de börjat på dagis? Min kille slår till både oss och syrran och gick till och med fram till en större kille på gården i em och knuffade omkull honom! Hoppas det går över.. Dagisfröken sa att det ofta är ganska hårda tag och att han inte är värst men jag tycker ändå det är lite trist. Kan kanske ha att göra med att han inte pratar så mycket än. Stora tjejen sa ju långa meningar vid ett år men han är mycket senare.
    Jaja, slutgnällt, livet är ju ganska fantastiskt egentligen
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    tack så jättemycket för ditt svar Anne, det känns lite bättre nu.SKönt att man inte är ensam om att vara fånig
  4. 2
    tack så jättemycket för ditt svar Anne, det känns lite bättre nu.SKönt att man inte är ensam om att vara fånig

Liknande trådar

  1. bm + foglossningar och lite annat gnäll
    By mibelle in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 13:21
  2. Gnäll vid amning
    By AnnVas in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 18:38
  3. Amning/mat och annat gnäll
    By e-l-m-l in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 18:01
  4. Sjukbidrag och annat bla gnäll
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 17:04
  5. Ahh!!!! gnäll om amning
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar