Sprang på en ytligt bekant idag.....
Vikt
  1. Ann-Louise
    #1

    Sprang på en ytligt bekant idag.....

    Var o handlade på Maxi, hade barnen med mig. Sprang på en tjej, en kompis till en ytligt bekant som jag umgicks med sporadiskt till för ca 1 år sedan, hon hade inte sett mig sen förra sommaren, för ca 20 kg sen. Har ju förutom vikten oxå ändrat håret, hade halvlångt slitet trist hår förra sommaren, nu är det kortare o lite fräsigare om jag fixat till det vill säga. I alla fall, hon kände igen min stora dotter men INTE mig. Till slut fattade hon dock att jag VAR jag o hon utbrast typ:

    "VAD har hänt med dig? Vart har du tagit vägen? Du har ju typ försvunnit! Oj! Wow!" osv. Så kul att träffa folk som inte sett en sen innan viktresan, blir ju en _enorm_ förändring för dom. Mina vanliga vänner som jag träffar regelbundet, ser ju förvandlingen komma pö om pö så där blir det ju inte riktigt samma reaktioner.

    Himla kul var det i alla fall!
  2. 1
    Sprang på en ytligt bekant idag..... Var o handlade på Maxi, hade barnen med mig. Sprang på en tjej, en kompis till en ytligt bekant som jag umgicks med sporadiskt till för ca 1 år sedan, hon hade inte sett mig sen förra sommaren, för ca 20 kg sen. Har ju förutom vikten oxå ändrat håret, hade halvlångt slitet trist hår förra sommaren, nu är det kortare o lite fräsigare om jag fixat till det vill säga. I alla fall, hon kände igen min stora dotter men INTE mig. Till slut fattade hon dock att jag VAR jag o hon utbrast typ:

    "VAD har hänt med dig? Vart har du tagit vägen? Du har ju typ försvunnit! Oj! Wow!" osv. Så kul att träffa folk som inte sett en sen innan viktresan, blir ju en _enorm_ förändring för dom. Mina vanliga vänner som jag träffar regelbundet, ser ju förvandlingen komma pö om pö så där blir det ju inte riktigt samma reaktioner.

    Himla kul var det i alla fall!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Kul :)

    Sådant är roligt och precis som du säger så ser vänner & familj det lite sporadiskt. Jag har också träffat på sådana som inte sett mig sedan jag började viktminska och sagt att jösses det finns snart inget kvar
    Anna m. V-99, E-03 & L-05 ~stolt mamma till tre döttrar~
    SSK-studerande termin 6 *wow snart klar*
  4. 2
    Kul :) Sådant är roligt och precis som du säger så ser vänner & familj det lite sporadiskt. Jag har också träffat på sådana som inte sett mig sedan jag började viktminska och sagt att jösses det finns snart inget kvar
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Kul med en sådan reaktion. Njut av det.
  6. 3
    Kul med en sådan reaktion. Njut av det.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Underbart! Det är nästan så att man önskar att man hade fler bekanta som man träffar väldigt sällan! Stod och tittade i en gammal fotokatalog på skolan idag, ihop med en arbetskompis som inte kände mig för 40 kg sedan. Hon var rätt mållös !
  8. 4
    Underbart! Det är nästan så att man önskar att man hade fler bekanta som man träffar väldigt sällan! Stod och tittade i en gammal fotokatalog på skolan idag, ihop med en arbetskompis som inte kände mig för 40 kg sedan. Hon var rätt mållös !
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Vad roligt!

    Så härligt att få uppleva dessa kommentarer - det är bara att suga i dig...!
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  10. 5
    Vad roligt! Så härligt att få uppleva dessa kommentarer - det är bara att suga i dig...!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Åh vad härligt att höra. Närmare 20 kilo är MYCKET! :-)
  12. 6
    Åh vad härligt att höra. Närmare 20 kilo är MYCKET! :-)

Liknande trådar

  1. Tacksam idag! (mkt ytligt)
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 19:37
  2. Träffade på en gammal bekant idag
    By erikastockholm in forum Singelmingel
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 21:21
  3. tänker idag på min bekant..
    By qwqqwr in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 09:25
  4. Sprang idag
    By Anne - Stolt idag in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 08:23
  5. Idag kom en bekant och
    By Irriterad in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar