nattsömn
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    nattsömn

    varje morgon jag vaknar e ja helt färdig o önska ja kunde få sova bara en 1 tim. bellasätter sig upp ijämt mig och börja dra mig i ansikte och gör ljud för att jag ska vakna hon få alltid komma upp till oss om hon vill. på natten när hon får flaskan se ja i kors o ha tom somnat med flaskan i handen så läser ja om så många av er här som får amma nätterna igenom.. hur orkar ni? jag går som en zombi hela dgr och e ständigt jämt trött. ha ingen ork för ens träffa kompisar utan vill bara hem och sova.
    undra när bebisar sover hela natten igenom? bella äter ju inte så bra med riktig mat å hoppas hon klarar sig på flaskan?! Jag har tu rom lite spagetti och köttfärsås går ner i hennes mage. så orolig hon itne får den näring hon behöver då hennes kurva går neråt
    ida med Isabella och Alva!!
  2. 1
    nattsömn varje morgon jag vaknar e ja helt färdig o önska ja kunde få sova bara en 1 tim. bellasätter sig upp ijämt mig och börja dra mig i ansikte och gör ljud för att jag ska vakna hon få alltid komma upp till oss om hon vill. på natten när hon får flaskan se ja i kors o ha tom somnat med flaskan i handen så läser ja om så många av er här som får amma nätterna igenom.. hur orkar ni? jag går som en zombi hela dgr och e ständigt jämt trött. ha ingen ork för ens träffa kompisar utan vill bara hem och sova.
    undra när bebisar sover hela natten igenom? bella äter ju inte så bra med riktig mat å hoppas hon klarar sig på flaskan?! Jag har tu rom lite spagetti och köttfärsås går ner i hennes mage. så orolig hon itne får den näring hon behöver då hennes kurva går neråt
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Hej

    Hur gick det med bilstolen?
    Jag hittade denna sida http://www.bebeconfort.com/

    Kom du fram till vilken stol du har?
    Tvillingar
  4. 2
    Hej Hur gick det med bilstolen?
    Jag hittade denna sida http://www.bebeconfort.com/

    Kom du fram till vilken stol du har?
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Hej! Ja, hur orkar man det är en bra fråga!? Jag ammar Liam dygnet runt och just nu är det väl sisådär varannan timme som gäller, på nätterna tror jag knappt jag är vaken när han äter, man gör det som i sömnen nu Men på när jag väl kommit upp på morgonen så piggnar jag till och klarar mig genom ytterliggare en dag....

    MEN trött och sliten känner jag mig, kommer inte ihåg när vi hade en lugn helg senast då sambon kunnat ta Liam några timmar på morgonen så att jag kunnat sova lite...det var lääängesen! Sova när han sover funkar inte för mig, då har jag tuusen andra saker att göra och nu med bröllopet nästa år så känner jag på mig att jag kommer få ÄNNU mer att göra *S*

    Men kanske får man sovmorgon om sådär en 10 år :P Nä, men försök sova när Bella sover om du kan och strunta i alla måsten som finns! Din sambo då, kan inte han passa Bella nån timme på helgen så att du får vila ut? Tror säkert hon klarar sig bra på den mat du ger henne, är du osäker tala med BVC och hör efter om dom har några bra råd! Kram och lycka till!!!
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  6. 3
    Hej! Ja, hur orkar man det är en bra fråga!? Jag ammar Liam dygnet runt och just nu är det väl sisådär varannan timme som gäller, på nätterna tror jag knappt jag är vaken när han äter, man gör det som i sömnen nu Men på när jag väl kommit upp på morgonen så piggnar jag till och klarar mig genom ytterliggare en dag....

    MEN trött och sliten känner jag mig, kommer inte ihåg när vi hade en lugn helg senast då sambon kunnat ta Liam några timmar på morgonen så att jag kunnat sova lite...det var lääängesen! Sova när han sover funkar inte för mig, då har jag tuusen andra saker att göra och nu med bröllopet nästa år så känner jag på mig att jag kommer få ÄNNU mer att göra *S*

    Men kanske får man sovmorgon om sådär en 10 år :P Nä, men försök sova när Bella sover om du kan och strunta i alla måsten som finns! Din sambo då, kan inte han passa Bella nån timme på helgen så att du får vila ut? Tror säkert hon klarar sig bra på den mat du ger henne, är du osäker tala med BVC och hör efter om dom har några bra råd! Kram och lycka till!!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Vi som ammar har en fördel i och med att oxytocinet (hormon som frisätts iom amning) gör oss piggare. Det hjälper oss att koppla av under själva amningen kan man säga, så att vi vilar då och behöver mindre sömn. Så även om jag ammar nätterna igenom känner jag mig inte lika trött, till en viss gräns förstås. När jg ammade David ammade jag kanske 2 ggr/natt, men har aldrig varit så pigg som jag var då. Nu ammar jag mycket oftare än så, kanske 4-5 ggr/natt, och nu käner jag mig ganska sliten... iom att hon inte alltid vill äta när hon vaknar och jag måste söv på andra sätt...
  8. 4
    Vi som ammar har en fördel i och med att oxytocinet (hormon som frisätts iom amning) gör oss piggare. Det hjälper oss att koppla av under själva amningen kan man säga, så att vi vilar då och behöver mindre sömn. Så även om jag ammar nätterna igenom känner jag mig inte lika trött, till en viss gräns förstås. När jg ammade David ammade jag kanske 2 ggr/natt, men har aldrig varit så pigg som jag var då. Nu ammar jag mycket oftare än så, kanske 4-5 ggr/natt, och nu käner jag mig ganska sliten... iom att hon inte alltid vill äta när hon vaknar och jag måste söv på andra sätt...
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    iseos isifix måste det va känenr igen den på bilden den va verkligen super bra!
  10. 5
    iseos isifix måste det va känenr igen den på bilden den va verkligen super bra!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    ja det käns ås man vaknar o tar sig igenom dagen, här hemma ser det ut som ett slagfält nu. sambon ja bor med är ju aldrig hemma e han ledig som ha han "bättre" saker för sig så e själv mest nu med bella
    i helgen ska ja till föräldrarna så då kanske vila
  12. 6
    ja det käns ås man vaknar o tar sig igenom dagen, här hemma ser det ut som ett slagfält nu. sambon ja bor med är ju aldrig hemma e han ledig som ha han "bättre" saker för sig så e själv mest nu med bella
    i helgen ska ja till föräldrarna så då kanske vila
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    jasså det viste jag inte att man hade den fördelen om man ammade skulle finnas piggande pillar haha nä men kanske när hon blir större och kommer på att man kan äta mat
  14. 7
    jasså det viste jag inte att man hade den fördelen om man ammade skulle finnas piggande pillar haha nä men kanske när hon blir större och kommer på att man kan äta mat
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Iséos safe side

    Är den enda jag hittar.

    Vart ska jag titta någonstans?
    Tvillingar
  16. 8
    Iséos safe side Är den enda jag hittar.

    Vart ska jag titta någonstans?
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Jo, det går ju över, man får trösta sig med det...
  18. 9
    Jo, det går ju över, man får trösta sig med det...

Liknande trådar

  1. Det där med nattsömn
    By Am25 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 18:59
  2. Nattsömn?
    By Hek@ med Vilhelm in forum Hjärnskador
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 19:41
  3. Nattsömn
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 08:56
  4. Nattsömn!
    By ULRICAK in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 07:27
  5. nattsömn
    By smillah in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar