Hummus hållbarhet? *lite ot*
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Hummus hållbarhet? *lite ot*

    Gjorde en laddning hummus häromdan, använde en burk à 400g kikärtor, men nu är rågan hur länge den håller sig fräsch i kylen? Man vräker ju inte i sig så jättestora mängder åt gången menar jag, en klick till maten, lite på en finn crisp på kvällen, kanske på en knäcke till mellis. Vad tror ni - 4-5dagar eller nåt?


    asaida 94,2/90,2/80 (68)
  2. 1
    Hummus hållbarhet? *lite ot* Gjorde en laddning hummus häromdan, använde en burk à 400g kikärtor, men nu är rågan hur länge den håller sig fräsch i kylen? Man vräker ju inte i sig så jättestora mängder åt gången menar jag, en klick till maten, lite på en finn crisp på kvällen, kanske på en knäcke till mellis. Vad tror ni - 4-5dagar eller nåt?


    asaida 94,2/90,2/80 (68)
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Lite mer - minst en vecka brukar min hålla sig, kanske till och med 1½ vecka. Men jag gör inte så mycket åt gången. Tips: det är också jättegott som dipp till grönsaksstavar.
  4. 2
    Lite mer - minst en vecka brukar min hålla sig, kanske till och med 1½ vecka. Men jag gör inte så mycket åt gången. Tips: det är också jättegott som dipp till grönsaksstavar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Ok såpass! Bra, det är ju såååå gott! Till det mesta som sagt. Hade i MASSOR med persilja den här gången, det var en höjdare.
  6. 3
    Ok såpass! Bra, det är ju såååå gott! Till det mesta som sagt. Hade i MASSOR med persilja den här gången, det var en höjdare.

Liknande trådar

  1. Lite OT- shake hållbarhet?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Vikt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 21:09
  2. Hummus som ska
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 20:18
  3. Hummus?
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 20:47
  4. Hummus
    By MissNero in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:59
  5. Hållbarhet Hummus?
    By Karamella in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar