Få äggblåsor?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Få äggblåsor?

    Var till kliniken för vul och provtagning i dag och gissa om jag blev besviken. FYRA äggblåsor (från 13-18 mm) på höger äggstock var det enda han hittade på sprutdag 8.
    Det här är min tredje ivf och jag har hittills inte varit med om så "dåligt" resultat. Vad kan ha gjort att det blivit såhär, kan det bli avbrutet?
    Fick inte reda på något alls i dag då vi distansstimulerar, CvL kommer att ringa mig i morgon efter att de fått svar på mitt bp. Men jag är helt klart orolig och har huvudbry, tidigare har jag varit lättstimulerad och tom blivit överstimulerad en gång.. *djup suck*
  2. 1
    Få äggblåsor? Var till kliniken för vul och provtagning i dag och gissa om jag blev besviken. FYRA äggblåsor (från 13-18 mm) på höger äggstock var det enda han hittade på sprutdag 8.
    Det här är min tredje ivf och jag har hittills inte varit med om så "dåligt" resultat. Vad kan ha gjort att det blivit såhär, kan det bli avbrutet?
    Fick inte reda på något alls i dag då vi distansstimulerar, CvL kommer att ringa mig i morgon efter att de fått svar på mitt bp. Men jag är helt klart orolig och har huvudbry, tidigare har jag varit lättstimulerad och tom blivit överstimulerad en gång.. *djup suck*
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    Vad tråkigt, nu när du kämpar så. Men ajg läste några som hade sulor på sig för att öka äggblosorna... Fast jag förstod inte vad de menade riktigt. Kanske är det magnetsulor eller något sådant. Är det någon som kan förklara lite närmare för oss.

    Kram på dig hoppas att bp visar bra resultat .
  4. 2
    Vad tråkigt, nu när du kämpar så. Men ajg läste några som hade sulor på sig för att öka äggblosorna... Fast jag förstod inte vad de menade riktigt. Kanske är det magnetsulor eller något sådant. Är det någon som kan förklara lite närmare för oss.

    Kram på dig hoppas att bp visar bra resultat .
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Hej Yahoo.Jag tog första VUL dag 6 och då hade jag oxå bara 4 blåsor på vänster sida.Jag fick ta VUL även dag 9+11+13 pga att jag blev så överstimulerad förra gången och under dessa dagar kom det till flera blåsor, inte lika många som på höger sida.Jag tror jag hade 15 blåsor på höger sida och 9 på vänster vid sista VUL:et så det kan öka på.
    Har dom ändrat din sprutdos?
    När jag blev ordentligt överstimulerad så hade jag 200/dag och denna gång gick dom ner till 150/dag och då hamnade jag ändå på gränsen till överstimulering.

    Lycka till, och berätta hur det går!
  6. 3
    Hej Yahoo.Jag tog första VUL dag 6 och då hade jag oxå bara 4 blåsor på vänster sida.Jag fick ta VUL även dag 9+11+13 pga att jag blev så överstimulerad förra gången och under dessa dagar kom det till flera blåsor, inte lika många som på höger sida.Jag tror jag hade 15 blåsor på höger sida och 9 på vänster vid sista VUL:et så det kan öka på.
    Har dom ändrat din sprutdos?
    När jag blev ordentligt överstimulerad så hade jag 200/dag och denna gång gick dom ner till 150/dag och då hamnade jag ändå på gränsen till överstimulering.

    Lycka till, och berätta hur det går!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Håller tummarna för att du får ett positivt svar från CvL idag. Och att det går att styra upp behandlingen så det blir lite sprutt på dina äggblåsor.

    Kram och lycka till!
  8. 4
    Håller tummarna för att du får ett positivt svar från CvL idag. Och att det går att styra upp behandlingen så det blir lite sprutt på dina äggblåsor.

    Kram och lycka till!
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5
    Hej! Jag ska dit i morgon och då får jag reda på när jag ska börja. Jag har inte börjat med denna delen ännu. Jag har ingne aning om hur många äggblåsor det ska vara men kunde de inte använda de du hade sist? Är det så att om det blir för mycket avbryter de alltihopa och börjar om?

    Vart går du någonstans.

    *KRAM* Håller tummarna idag för dig.
  10. 5
    Hej! Jag ska dit i morgon och då får jag reda på när jag ska börja. Jag har inte börjat med denna delen ännu. Jag har ingne aning om hur många äggblåsor det ska vara men kunde de inte använda de du hade sist? Är det så att om det blir för mycket avbryter de alltihopa och börjar om?

    Vart går du någonstans.

    *KRAM* Håller tummarna idag för dig.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Hej! Misströsta inte, på sprutdag 10 gjorde ja mitt första VUL hade då 4+2 äggbåsor stora som dina. Bytte då från Gonal-F(300/dag) till Menopur (150/dag)i ytterligare 3 dagar. Då såg det mycket bättre ut... det blev 29 ägg vid plockdagen!! Så ja hoppas de fixar till det för dig med.

    Lycka till kramisar
  12. 6
    Hej! Misströsta inte, på sprutdag 10 gjorde ja mitt första VUL hade då 4+2 äggbåsor stora som dina. Bytte då från Gonal-F(300/dag) till Menopur (150/dag)i ytterligare 3 dagar. Då såg det mycket bättre ut... det blev 29 ägg vid plockdagen!! Så ja hoppas de fixar till det för dig med.

    Lycka till kramisar
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Tack för svaret!
    Har skrivit lite utförligare förklaring ovan.
  14. 7
    Tack för svaret!
    Har skrivit lite utförligare förklaring ovan.
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Ska öka sprutdosen i tre dagar, sen blir det ägglossningspruta och äggplock. Hoppas det hinner bli fler för mig också.
    Tack för svaret, det ger mer hopp!
    Kram!
  16. 8
    Ska öka sprutdosen i tre dagar, sen blir det ägglossningspruta och äggplock. Hoppas det hinner bli fler för mig också.
    Tack för svaret, det ger mer hopp!
    Kram!
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9
    Oj 29 ägg. Men hur många ska man ha? Trodde man skulle ha runt 10 st.
  18. 9
    Oj 29 ägg. Men hur många ska man ha? Trodde man skulle ha runt 10 st.
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Det trodde jag oxå. De verkade inte fullt normalt, men fick aldrg tummen ur att fråga.
  20. 10
    Det trodde jag oxå. De verkade inte fullt normalt, men fick aldrg tummen ur att fråga.

Liknande trådar

  1. Hur många äggblåsor?
    By piccolina in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 18:32
  2. 9 äggblåsor :-)
    By Ronnysdotter in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar