vilken storlek ska jag köpa i overall???
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    vilken storlek ska jag köpa i overall???

    Va och mätte henne idag och hon mätte 77 cm lång, nu är den eviga frågan vilken overall storlek jag ska köpa..... 3 cm till 80 och 9 cm till 86...
    så vad ska jag köpa en overall i 80 eller 86???????

    vad skulle ni valt????????????
  2. 1
    vilken storlek ska jag köpa i overall??? Va och mätte henne idag och hon mätte 77 cm lång, nu är den eviga frågan vilken overall storlek jag ska köpa..... 3 cm till 80 och 9 cm till 86...
    så vad ska jag köpa en overall i 80 eller 86???????

    vad skulle ni valt????????????
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Du måste nog prova båda! Det finns ju modeller som är små resp stora i storleken. Jag har sett 80-overaller som är megastora, och då räcker ju det. Annars kör jag oftast efter principen att lite för stort är bäst, så räcker det längre. En vinteroverall används ju kanske ända till mars, och kanske hon växer fort plötsligt efter jul?!
  4. 2
    Du måste nog prova båda! Det finns ju modeller som är små resp stora i storleken. Jag har sett 80-overaller som är megastora, och då räcker ju det. Annars kör jag oftast efter principen att lite för stort är bäst, så räcker det längre. En vinteroverall används ju kanske ända till mars, och kanske hon växer fort plötsligt efter jul?!
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Beror ju på vilken sorts overall du tänkt köpa. Vissa märken är ju rymliga i sina storlekar. Inte det svar du önskade få va? :-)
  6. 3
    Beror ju på vilken sorts overall du tänkt köpa. Vissa märken är ju rymliga i sina storlekar. Inte det svar du önskade få va? :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Jag hade valt 86. Tänk på att overallen ska räcka till mars-april kanske om vintern blir lång! Sen får man ju självklart prova, för vissa märken är ju stora och rymliga och andra mindre. Jag har köpt storlek 92 till min tös som närmar sig 84-85 cm nu.
  8. 4
    Jag hade valt 86. Tänk på att overallen ska räcka till mars-april kanske om vintern blir lång! Sen får man ju självklart prova, för vissa märken är ju stora och rymliga och andra mindre. Jag har köpt storlek 92 till min tös som närmar sig 84-85 cm nu.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    Enya är oxå

    77 cm och vi ska köpa en overall i stl 80 och så har hon ett tvådelat set i stl 86 som hon fick av sin mormor i våras.
  10. 5
    Enya är oxå 77 cm och vi ska köpa en overall i stl 80 och så har hon ett tvådelat set i stl 86 som hon fick av sin mormor i våras.

Liknande trådar

  1. Vilken overall storlek bör man köpa ?
    By angylp in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 15:16
  2. Vilken storlek??
    By happy83 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 11:39
  3. vilken storlek??
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 15:44
  4. Vilken storlek?
    By pudding* in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:26
  5. Vilken storlek..?
    By Sassa. in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar