Presentation
_0703 Marsbarn
  1. Loviset
    #1

    Presentation

    Hej..

    Hyffsat ny här, iaf på forumet.
    Tänkte mest visa mig och så.

    Är 23 år, ensam-ensamstående, förstföderska med BF 1 Mars. Men det kan ju ändras.

    Vore kul att få kontakt med andra blivande.
    Utan förhastade slutsatser om min situation (som jag ofta får).

    Ha det bäst!

    MVH //Lovis
  2. 1
    Presentation Hej..

    Hyffsat ny här, iaf på forumet.
    Tänkte mest visa mig och så.

    Är 23 år, ensam-ensamstående, förstföderska med BF 1 Mars. Men det kan ju ändras.

    Vore kul att få kontakt med andra blivande.
    Utan förhastade slutsatser om min situation (som jag ofta får).

    Ha det bäst!

    MVH //Lovis
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Välkommen hit!

    Här finns ju folk i alla situationer, från förstföderskor till de som är uppe på sjätte barnet (eller finns det nån med fler?).

    Har graviditeten varit bra hittills?
  4. 2
    Välkommen hit! Här finns ju folk i alla situationer, från förstföderskor till de som är uppe på sjätte barnet (eller finns det nån med fler?).

    Har graviditeten varit bra hittills?
  5. Loviset
    #3
    Ah, jo, det har jag förstått..
    Menade mer det faktum att jag valt att behålla ett barn i den situationen jag har gjort.. :P

    Helst ska man ju ha ordnad ekonomi, fast partner och allt det där..
  6. 3
    Ah, jo, det har jag förstått..
    Menade mer det faktum att jag valt att behålla ett barn i den situationen jag har gjort.. :P

    Helst ska man ju ha ordnad ekonomi, fast partner och allt det där..
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Allt går

    utom riktigt små barn o tennsoldater brukar min syster säga..

    Förstod att du menade det. Det finns inga regler som säger att man måste ha stadig partner, fast jobb osv. Vill man ha sitt barn så ska man föda det, jag är kanske lite trångsynt, men jag har svårt att förstå de som väljer bort att föda sitt barn för att livssitutionen inte är den bästa just nu. Det barn jag väntar nu var inte planerat, vårat hus är för litet o vi måste på nåt sätt skaffa ny bil, i det läget vi befinner oss så är det kanske inte så enkelt. Men varför skulle jag ta bort detta barn för att föda ett annat om några år?
    Visst, vissa saker får man prioritera bort, men man får ju hjälp om det behövs så man överlever. O visst klarar du av att ta hand om ett barn utan närvarande pappa, det är jag övertygad om! Man kan mer än man tror, o man kan det man måste.

    Så, hur har graviditeten varit?
  8. 4
    Allt går utom riktigt små barn o tennsoldater brukar min syster säga..

    Förstod att du menade det. Det finns inga regler som säger att man måste ha stadig partner, fast jobb osv. Vill man ha sitt barn så ska man föda det, jag är kanske lite trångsynt, men jag har svårt att förstå de som väljer bort att föda sitt barn för att livssitutionen inte är den bästa just nu. Det barn jag väntar nu var inte planerat, vårat hus är för litet o vi måste på nåt sätt skaffa ny bil, i det läget vi befinner oss så är det kanske inte så enkelt. Men varför skulle jag ta bort detta barn för att föda ett annat om några år?
    Visst, vissa saker får man prioritera bort, men man får ju hjälp om det behövs så man överlever. O visst klarar du av att ta hand om ett barn utan närvarande pappa, det är jag övertygad om! Man kan mer än man tror, o man kan det man måste.

    Så, hur har graviditeten varit?
  9. Loviset
    #5
    Jo, jag är övertygad om att jag klarar det, det är utomstående som är tveksamma.
    Samt de tycker att sättet jag "skaffar" barn på är fel.
    Men som jag brukar säga, det är stor skillnad på att "Skaffa barn" och att "bli med barn"..

    Den har varit bra.. Förutom allt tjaffs runt omkring och att jag fick lov att sluta med medicinen jag åt.. :P
    Inga krämpor alls nästan.. ^^

    Hur har din varit?
  10. 5
    Jo, jag är övertygad om att jag klarar det, det är utomstående som är tveksamma.
    Samt de tycker att sättet jag "skaffar" barn på är fel.
    Men som jag brukar säga, det är stor skillnad på att "Skaffa barn" och att "bli med barn"..

    Den har varit bra.. Förutom allt tjaffs runt omkring och att jag fick lov att sluta med medicinen jag åt.. :P
    Inga krämpor alls nästan.. ^^

    Hur har din varit?
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Hej och välkommen!

    När jag väntade min Prins som blir tre i oktober så blev jag ensam från och med v 14.
    Och sen tog det över 2,5 år innan pappan till min Prins hörde av sig. De har ännu inte träffats, men det är på gång.
    Den här gången så valde jag själv att vara ensam från start (insemination).
    Så du är inte den enda utan partner här :-)

    Lycka till och välkommen igen!

    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  12. 6
    Hej och välkommen! När jag väntade min Prins som blir tre i oktober så blev jag ensam från och med v 14.
    Och sen tog det över 2,5 år innan pappan till min Prins hörde av sig. De har ännu inte träffats, men det är på gång.
    Den här gången så valde jag själv att vara ensam från start (insemination).
    Så du är inte den enda utan partner här :-)

    Lycka till och välkommen igen!

    /Morgana
  13. Loviset
    #7
    Tackar.. ^^

    Nej jag vet att jag inte är ensam om att vara ensam..
    Men när man berättar varför blir folk stötta av nån anledning..
    Mitt sätt att vara gravid är inte accepterat riktigt.. :l

    Vart gjorde du din insemination och är det hutlöst dyrt?
    Har väl inte tänkt på en sån än på en stund, men om jag nu nån gång skulle vilja ha ett syskon så..
  14. 7
    Tackar.. ^^

    Nej jag vet att jag inte är ensam om att vara ensam..
    Men när man berättar varför blir folk stötta av nån anledning..
    Mitt sätt att vara gravid är inte accepterat riktigt.. :l

    Vart gjorde du din insemination och är det hutlöst dyrt?
    Har väl inte tänkt på en sån än på en stund, men om jag nu nån gång skulle vilja ha ett syskon så..
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Hej och välkommen!! Inga förhastade slutsatser härifrån
    Jag väntar mitt andra barn med BF 4/3 än så länge.

    Kram
    Flic m F-05 + bf 1/3
  16. 8
    Hej och välkommen!! Inga förhastade slutsatser härifrån
    Jag väntar mitt andra barn med BF 4/3 än så länge.

    Kram
  17. Loviset
    #9
    Oh, nästan samtidigt som mig.. ^^
    Hur har det gått så här långt?
  18. 9
    Oh, nästan samtidigt som mig.. ^^
    Hur har det gått så här långt?
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Väldigt välkommen :)

    Jasså folk bryr sig om saker de inte har med att göra ? Det måste ju absolut vara ditt eget val hur du skall göra, och jag tycker du är tuff som följer ditt hjärta och behåller barnet. Undrar om de sagt likadant till en blivande mamma som förlorat den blivande pappan på mer tragiskt sätt? Eller jag vet ju inte hur din situation är, men stå på dig och "ta ingen skit"

    Mycket välkommen hit igen
    R/E
  20. 10
    Väldigt välkommen :) Jasså folk bryr sig om saker de inte har med att göra ? Det måste ju absolut vara ditt eget val hur du skall göra, och jag tycker du är tuff som följer ditt hjärta och behåller barnet. Undrar om de sagt likadant till en blivande mamma som förlorat den blivande pappan på mer tragiskt sätt? Eller jag vet ju inte hur din situation är, men stå på dig och "ta ingen skit"

    Mycket välkommen hit igen
    R/E
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Jo, då det rullar på. Börjar känna mig mer och mer "normal", allat tydliga gravtecken har dämpats en aning. Skönt att jag orkar mer när jag har en 15-månders här hemma också . Hur känner du dig?

    Kram
    Flic m F-05 + bf 1/3
  22. 11
    Jo, då det rullar på. Börjar känna mig mer och mer "normal", allat tydliga gravtecken har dämpats en aning. Skönt att jag orkar mer när jag har en 15-månders här hemma också . Hur känner du dig?

    Kram
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Trist

    med sådana reaktioner. :-/

    Angående din insem.fråga så gjorde jag den på Vitanova i Danmark.
    Dyrt och dyrt.....det beror på vad man jämför med.
    Och för mig har pengar inte haft någon betydelse när det gäller det... det fick kosta precis hur mycket det ville, min längtan efter fler barn har varit så stark i flera år. Ja, ända sen jag gick med min Prins inne i min mage, så visste jag att jag ville ha fler barn.
    Men det fungerade på första insem.-försöket och det sörjer jag ju inte över. :-D
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  24. 12
    Trist med sådana reaktioner. :-/

    Angående din insem.fråga så gjorde jag den på Vitanova i Danmark.
    Dyrt och dyrt.....det beror på vad man jämför med.
    Och för mig har pengar inte haft någon betydelse när det gäller det... det fick kosta precis hur mycket det ville, min längtan efter fler barn har varit så stark i flera år. Ja, ända sen jag gick med min Prins inne i min mage, så visste jag att jag ville ha fler barn.
    Men det fungerade på första insem.-försöket och det sörjer jag ju inte över. :-D
  25. Loviset
    #13
    Jag böjar känna mig klumpig.. :P
    Folk som inte vet om tror väl att jag lagt på mig..

    Jo, efter vecka 13-14 känns det skönare.. ^^
    Ojoj, du är som syrran min..
  26. 13
    Jag böjar känna mig klumpig.. :P
    Folk som inte vet om tror väl att jag lagt på mig..

    Jo, efter vecka 13-14 känns det skönare.. ^^
    Ojoj, du är som syrran min..
  27. Loviset
    #14
    Well, javenne.. det är väl mer accepterat att bli lämnad av en pojkvän eller så..
    Blir man gravid med ett KK och väljer att behålla så får man skylla sig själv lite, och så är man elak.. :P
    Inte för att jag evt vad det har med ungen att göra egentligen, som faktiskt har huvudrollen i det hela..

    Tackar tackar.. ^^
  28. 14
    Well, javenne.. det är väl mer accepterat att bli lämnad av en pojkvän eller så..
    Blir man gravid med ett KK och väljer att behålla så får man skylla sig själv lite, och så är man elak.. :P
    Inte för att jag evt vad det har med ungen att göra egentligen, som faktiskt har huvudrollen i det hela..

    Tackar tackar.. ^^
  29. Loviset
    #15
    Jo jag vet.. Men folk är så inskränkta vad gäller barn.. :l

    Hade jag pengar hade jag inte brytt mig.. :P
    Men å andra sidan kanske min ekonomiska situation förändras tills dess jag vet om jag vill ha ett syskon... ^^
  30. 15
    Jo jag vet.. Men folk är så inskränkta vad gäller barn.. :l

    Hade jag pengar hade jag inte brytt mig.. :P
    Men å andra sidan kanske min ekonomiska situation förändras tills dess jag vet om jag vill ha ett syskon... ^^
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    Välkommen hit! Jag är 37 år och väntar mitt andra barn runt den 19:e mars. Har en liten grabb på 3 år redan. Ha't gott!
  32. 16
    Välkommen hit! Jag är 37 år och väntar mitt andra barn runt den 19:e mars. Har en liten grabb på 3 år redan. Ha't gott!
  33. Loviset
    #17
    Tackar och lycka till! ^^
  34. 17
    Tackar och lycka till! ^^
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18
    Hej! Vad tråkigt att du fått så trista reaktioner på din graviditet. Alla är vi i olika situationer och jag tror att så länge man gör det bästa av det man har så går allting bra varken man är två förälskade föräldrar som bor på en herrgård eller man är ensamstående i en etta i stan.

    Själv är jag uppvuxen med en ensamstående mamma och vi hade det jättebra för det allra mesta, visst blev det långkok istället för halvfabrikat för att få ekonomin gå ihop, men guuud så mycket godare det är med linsgryta än falukorv.

    Själv är jag 25 och studerar fortfarande, har en kurs kvar till slutbetyg på komvux, hade hoppats på att bli kvar innan bebben trillar ut men jag har mått så dåligt att det nog inte blir så ändå.. Pappan studerar också. Så vi har eg inte heller de allra bästa förutsättningarna men tror att det kommer lösa sig på något vis.

    Sen är jag övertygad om att så länge du är uppriktig mot och älskar ditt barn så kommer allting gå jättebra!
  36. 18
    Hej! Vad tråkigt att du fått så trista reaktioner på din graviditet. Alla är vi i olika situationer och jag tror att så länge man gör det bästa av det man har så går allting bra varken man är två förälskade föräldrar som bor på en herrgård eller man är ensamstående i en etta i stan.

    Själv är jag uppvuxen med en ensamstående mamma och vi hade det jättebra för det allra mesta, visst blev det långkok istället för halvfabrikat för att få ekonomin gå ihop, men guuud så mycket godare det är med linsgryta än falukorv.

    Själv är jag 25 och studerar fortfarande, har en kurs kvar till slutbetyg på komvux, hade hoppats på att bli kvar innan bebben trillar ut men jag har mått så dåligt att det nog inte blir så ändå.. Pappan studerar också. Så vi har eg inte heller de allra bästa förutsättningarna men tror att det kommer lösa sig på något vis.

    Sen är jag övertygad om att så länge du är uppriktig mot och älskar ditt barn så kommer allting gå jättebra!
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Välkommen hit Lovis. Jag väntar också mitt första barn och är precis som du ett par år yngre än "genomsnittet" för förstföderskor här i Sverige. Jag får för det mesta positiva reaktioner men ibland får jag ändå känslan att jag inte har fixat tillräckligt innan barnet kommer, typ hus och fast tjänst och sånt. Men samtidigt brukar jag tänka att just den här bebisen ville komma till mig nu och så får det bli.
    Hoppas du ska trivas i gruppen.
  38. 19
    Välkommen hit Lovis. Jag väntar också mitt första barn och är precis som du ett par år yngre än "genomsnittet" för förstföderskor här i Sverige. Jag får för det mesta positiva reaktioner men ibland får jag ändå känslan att jag inte har fixat tillräckligt innan barnet kommer, typ hus och fast tjänst och sånt. Men samtidigt brukar jag tänka att just den här bebisen ville komma till mig nu och så får det bli.
    Hoppas du ska trivas i gruppen.
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20
    Hej och varmt välkommen hit.

    Jag är 35 år, och väntar min femma nu. Har två stora barn födda -89 och -91, en liten änglatjej född -04 och en kille född -06. Lilla "Drutten" imagen har bf 27/3.

    Hoppas du ska trivas här hos oss.

  40. 20
    Hej och varmt välkommen hit.

    Jag är 35 år, och väntar min femma nu. Har två stora barn födda -89 och -91, en liten änglatjej född -04 och en kille född -06. Lilla "Drutten" imagen har bf 27/3.

    Hoppas du ska trivas här hos oss.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Presentation
    By Ailwa in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:40
  2. Presentation
    By Ailwa in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 07:56
  3. Presentation
    By vintermamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 15:24
  4. Presentation och VUL :-)
    By Wimse in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 12:21
  5. Presentation
    By Caroline-D in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 06:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar