Ordförståelse..
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Ordförståelse..

    Nu har Ellen visat att hon förstår vad ordet nej betyder... Igår när jag nattade henne, skulle hon ge mig nappen, säger tack tack, och jag tänker då ta nappen, nej, säger hon och tar nappen tillbaka. Detta upprepas flera gånger, och så skrattade hon varje gång hon tog bort nappen, och sa nej...
    Undra varför hon inte lyssnar till nej, då vi säger det....

    Måste ju oxå bara "skryta" lite, nu har Ellen lärt sig ännu mer ord. Hon kan nu säga, mamma, pappa, titta, där, nej, hej, hejdå, Tilda, tisse (tutte), bada. Min duktiga tjej!
    Jo, åååhej, säger hon ju när hon kastar boll.
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Ordförståelse.. Nu har Ellen visat att hon förstår vad ordet nej betyder... Igår när jag nattade henne, skulle hon ge mig nappen, säger tack tack, och jag tänker då ta nappen, nej, säger hon och tar nappen tillbaka. Detta upprepas flera gånger, och så skrattade hon varje gång hon tog bort nappen, och sa nej...
    Undra varför hon inte lyssnar till nej, då vi säger det....

    Måste ju oxå bara "skryta" lite, nu har Ellen lärt sig ännu mer ord. Hon kan nu säga, mamma, pappa, titta, där, nej, hej, hejdå, Tilda, tisse (tutte), bada. Min duktiga tjej!
    Jo, åååhej, säger hon ju när hon kastar boll.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Oj vad duktig tjej! Vad många ord hon kan, är hon tidig eller är Ludvig sen? Han säger mamma och pappa men inte mycket mer och han visar inte särskilt att han förstår enskilda ord sådär. Han är inte heller särskilt intresserad när vi försöker fråga var är lampan eller så. Han bara tittar på oss som att han undrar - varför frågar du det??

    Tycker du har all anledning att skryta, jag är djupt imponerad! =)
  4. 2
    Oj vad duktig tjej! Vad många ord hon kan, är hon tidig eller är Ludvig sen? Han säger mamma och pappa men inte mycket mer och han visar inte särskilt att han förstår enskilda ord sådär. Han är inte heller särskilt intresserad när vi försöker fråga var är lampan eller så. Han bara tittar på oss som att han undrar - varför frågar du det??

    Tycker du har all anledning att skryta, jag är djupt imponerad! =)
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Mina tre tjejer har nog alla varit ganska tidiga med just talet. Louise pratade hela meningar vid 18 mån. Även jag pratade tidigt, så det är väl nåt dom ärvt av mig!!...
  6. 3
    Mina tre tjejer har nog alla varit ganska tidiga med just talet. Louise pratade hela meningar vid 18 mån. Även jag pratade tidigt, så det är väl nåt dom ärvt av mig!!...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Fantastiskt! Tea var också tidig, men jag tror inte hon var fullt så tidig som Ellen.
    Max förstår Tack och Nej och kom...hejdå och säkert lit emer. Men han säger inte så mycket. Mamma (eller mamama) något som skall föreställa lampa och Titta och titta dä :-)
  8. 4
    Fantastiskt! Tea var också tidig, men jag tror inte hon var fullt så tidig som Ellen.
    Max förstår Tack och Nej och kom...hejdå och säkert lit emer. Men han säger inte så mycket. Mamma (eller mamama) något som skall föreställa lampa och Titta och titta dä :-)

Liknande trådar

  1. Ordförståelse, hund...
    By mamzen64 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 00:26
  2. Ordförståelse, hund...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 11:55
  3. Ordförståelse är viktigt!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar