Ögonundersökning
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ögonundersökning

    Vi bad ju om en ögonremiss till Ludvig på 10-mån kontrollen eftersom vi var rädda att han skelar. Vi har mycket skelning i båda släkterna och ibland har det sett ut som att Ludvig skelar lite på ena ögat.


    Så igår ringde de från sjukhuset och hade en återbudstid samma dag så vi hastade dit. En jätteduktig ögonperson - inte doktor utan nåt annat som jag inte minns ordet - gjorde en massa tester med bilder, lampor och figurer och lyckades uttyda att Ludvig ser bra på båda ögonenn och att ev liten skelning bara handlar om muskler och troligen kommer att växa bort av sig själv. Men för säkerhets skull kommer de att kalla honom på en ny undersäkning om två år.

    Det känns jätteskönt då jag har två systrar som kämpat med lapp för ögat och jobbiga ögondroppar, jag vill ju gärna att Ludvig slipper det.
  2. 1
    Ögonundersökning Vi bad ju om en ögonremiss till Ludvig på 10-mån kontrollen eftersom vi var rädda att han skelar. Vi har mycket skelning i båda släkterna och ibland har det sett ut som att Ludvig skelar lite på ena ögat.


    Så igår ringde de från sjukhuset och hade en återbudstid samma dag så vi hastade dit. En jätteduktig ögonperson - inte doktor utan nåt annat som jag inte minns ordet - gjorde en massa tester med bilder, lampor och figurer och lyckades uttyda att Ludvig ser bra på båda ögonenn och att ev liten skelning bara handlar om muskler och troligen kommer att växa bort av sig själv. Men för säkerhets skull kommer de att kalla honom på en ny undersäkning om två år.

    Det känns jätteskönt då jag har två systrar som kämpat med lapp för ögat och jobbiga ögondroppar, jag vill ju gärna att Ludvig slipper det.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Skönt att allt verkar bra med hans ögon. Vi gjorde sån undersökning med Louise när hon var liten, men det var inget heller.
  4. 2
    Skönt att allt verkar bra med hans ögon. Vi gjorde sån undersökning med Louise när hon var liten, men det var inget heller.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Skönt att allt var bra! Känns ju tryggt att kolla upp sånt så man slipper gå och fundera på det.
  6. 3
    Skönt att allt var bra! Känns ju tryggt att kolla upp sånt så man slipper gå och fundera på det.

Liknande trådar

  1. Ögonundersökning
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar