Funderingar
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Funderingar

    Väntar mitt och sambons första gemensamma barn i början av Feb, men känner mig så fruktansvärt förvirrad vad gäller alla dessa havandeksapspenningar och föräldrapenningar etc. =)

    Var in på försäkringskassans hemsida för att räkna ut min föräldrapenning.
    Insåg att det kanske inte är så mkt som man egentligen önskar att den vore.
    Men så till min fråga, då jag är studerande och denna termin får ut pengar via CSN undrar jag om dessa är inkomstgrundande... OM man på så sätt kan räkna in CSN biten i årsinkomsten och då kanske höja taket på föräldrapenningen? =)

    Hoppas att jag inte förvirrat er allt för mkt.
    Och att det kanske finns ngn klok själ där ute som vet hur man beter sig. =)
  2. 1
    Funderingar Väntar mitt och sambons första gemensamma barn i början av Feb, men känner mig så fruktansvärt förvirrad vad gäller alla dessa havandeksapspenningar och föräldrapenningar etc. =)

    Var in på försäkringskassans hemsida för att räkna ut min föräldrapenning.
    Insåg att det kanske inte är så mkt som man egentligen önskar att den vore.
    Men så till min fråga, då jag är studerande och denna termin får ut pengar via CSN undrar jag om dessa är inkomstgrundande... OM man på så sätt kan räkna in CSN biten i årsinkomsten och då kanske höja taket på föräldrapenningen? =)

    Hoppas att jag inte förvirrat er allt för mkt.
    Och att det kanske finns ngn klok själ där ute som vet hur man beter sig. =)
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Nej. Din SGI blir ju vilande under tiden du studerar och studielån lr bidrag är ju inte sjukpenninggrundande inkomst.
    Tyvärr..
  4. 2
    Nej. Din SGI blir ju vilande under tiden du studerar och studielån lr bidrag är ju inte sjukpenninggrundande inkomst.
    Tyvärr..
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Aha.. Där ser man..Vad synd! =/

    Tack så mkt för svaret iaf. =)
  6. 3
    Aha.. Där ser man..Vad synd! =/

    Tack så mkt för svaret iaf. =)
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Nej, men det är inte heller årsinkomsten som gäller om du studerat del av året. Utgå från din månadslön den tid du arbetade (underförutsättning att du jobbat tillräckligt för att få en SGI).
  8. 4
    Nej, men det är inte heller årsinkomsten som gäller om du studerat del av året. Utgå från din månadslön den tid du arbetade (underförutsättning att du jobbat tillräckligt för att få en SGI).

Liknande trådar

  1. Funderingar
    By Nujävlar! in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 09:53
  2. Pop funderingar
    By samandra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 12:14
  3. Ny här med funderingar
    By sofie33 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 10:44
  4. Funderingar
    By Anonym in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 08:56
  5. funderingar..
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar