Lilla Ellen
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Lilla Ellen

    Vi var till barnmottagningen igen ang. hennes öra, hon kliar ju som besatt i örat. men inget syntes. Nu har hon kliat så det är alldeles varigt i örat. Och som ett litet sår precis inne i örat. Till på köpet har det blossat upp utslag över hela magen och ryggen. Hon skriker när jag tog salva, så vi har bara duschat henne i svalt vatten och haft olja på. jag kan för mitt liv inte förstå vad det är med henne? Hon är ju inte allmänpåverkad, så det känns lite fånigt att ringa akuten. men imorgon ringer jag barn mottagningen igen. Känner mig som en riktig höns mamma.... Men det ser inte riktigt klokt ut vare sig örat, eller prickarna. Lilla snuttan....
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Lilla Ellen Vi var till barnmottagningen igen ang. hennes öra, hon kliar ju som besatt i örat. men inget syntes. Nu har hon kliat så det är alldeles varigt i örat. Och som ett litet sår precis inne i örat. Till på köpet har det blossat upp utslag över hela magen och ryggen. Hon skriker när jag tog salva, så vi har bara duschat henne i svalt vatten och haft olja på. jag kan för mitt liv inte förstå vad det är med henne? Hon är ju inte allmänpåverkad, så det känns lite fånigt att ringa akuten. men imorgon ringer jag barn mottagningen igen. Känner mig som en riktig höns mamma.... Men det ser inte riktigt klokt ut vare sig örat, eller prickarna. Lilla snuttan....
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Stackars lilla Ellen!

    Det låter inge vidare med varken öra eller utslag. Tycker inte att det är så hönsigt att va orolig när de små älsklingarna är sjuka. Det är väl lika bra att ringa så att du slipper ora dig.

    Här har vi också sjukstuga. David fick feber i tisdags kväll och har haft hög feber sedan dess och lillen fick feber i fredags men var lite bättre i morse. Ringde husläkarjourmottagningen kl 8:15 i morse och fick en tid 8:45 (älskar husläkarjouren, väntar nästan hellre på att det blir helg och åker dit än att sitta på vanliga husläkarmottagningen och vänta) och det visade sig att David hade halsfluss och Jakob har bara en vanlig förkylning så nu håller vi på med penicillin och hostmedicin till den stora, inte gott, stackarn...
  4. 2
    Stackars lilla Ellen! Det låter inge vidare med varken öra eller utslag. Tycker inte att det är så hönsigt att va orolig när de små älsklingarna är sjuka. Det är väl lika bra att ringa så att du slipper ora dig.

    Här har vi också sjukstuga. David fick feber i tisdags kväll och har haft hög feber sedan dess och lillen fick feber i fredags men var lite bättre i morse. Ringde husläkarjourmottagningen kl 8:15 i morse och fick en tid 8:45 (älskar husläkarjouren, väntar nästan hellre på att det blir helg och åker dit än att sitta på vanliga husläkarmottagningen och vänta) och det visade sig att David hade halsfluss och Jakob har bara en vanlig förkylning så nu håller vi på med penicillin och hostmedicin till den stora, inte gott, stackarn...
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Stackars liten!

    Tycker hon har haft så det räcker nu!

    Har hon träffat nån med vattkoppor? De börjar ju ofta på bålen och kan klia och svida som bara den. Hoppas ni får svar, för klart du ska ringa igen i morgon.

    Kram till er båda!
    Stolt mamma till Emma 030129 och Saga 051105
  6. 3
    Stackars liten! Tycker hon har haft så det räcker nu!

    Har hon träffat nån med vattkoppor? De börjar ju ofta på bålen och kan klia och svida som bara den. Hoppas ni får svar, för klart du ska ringa igen i morgon.

    Kram till er båda!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Nä, vattenkoppor är det inte. Detta är som röda fläckar, inte prickar som vattenkoppor är. Vi åkte in till östra ikväll, efter inrådan från sjukvårdsupplysningen. men träffade bara sjukskötersor, det var himla lång väntetid på läkaren, och då dom inte tyckte det var nåt farligt, tyckte dom vi kunde åka hem. Hon tippade på att det var en allergisk reaktion på något, då magen varit i obalans efter penicillinet. Vi skulle hålla koll, och har det inte gått bort i slutet på veckan, skulle vi boka tid. Ang. örat så får vi söka på barnmottagningen imorgon.
  8. 4
    Nä, vattenkoppor är det inte. Detta är som röda fläckar, inte prickar som vattenkoppor är. Vi åkte in till östra ikväll, efter inrådan från sjukvårdsupplysningen. men träffade bara sjukskötersor, det var himla lång väntetid på läkaren, och då dom inte tyckte det var nåt farligt, tyckte dom vi kunde åka hem. Hon tippade på att det var en allergisk reaktion på något, då magen varit i obalans efter penicillinet. Vi skulle hålla koll, och har det inte gått bort i slutet på veckan, skulle vi boka tid. Ang. örat så får vi söka på barnmottagningen imorgon.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Stackars lilltösen!

    Hoppas det vänder för henne snart. Vilken otur hon har och fy vad jobbigt som förälder. Jag tycker absolut inte att du är någon hönsmamma utan helt normal.
    Ge henne en kram från oss.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    Stackars lilltösen! Hoppas det vänder för henne snart. Vilken otur hon har och fy vad jobbigt som förälder. Jag tycker absolut inte att du är någon hönsmamma utan helt normal.
    Ge henne en kram från oss.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Oj vad hon har otur, lilltjejen! Inte roligt för mammor heller när barnen är sjuka. Hoppas hon snart är bättre och att du får reda på vad prickarna är.
    Dísa blev helröd därnere av penicillinet. Bakteriefloran var säkert helt kass. Funderade på att ge henne sådanadär provivashots men det gick över på några dagar.
    Nu fasar jag över det du påpekar i inlägget nedan om BKÖ-akuten. Stortjejen vill inte gå sedan hon fick en stenbumling på foten i går, det låter som jag måste ta en tur till röntgen,,hua och sitta där och vänta.
    Krya på dej Ellen från oss!
  12. 6
    Oj vad hon har otur, lilltjejen! Inte roligt för mammor heller när barnen är sjuka. Hoppas hon snart är bättre och att du får reda på vad prickarna är.
    Dísa blev helröd därnere av penicillinet. Bakteriefloran var säkert helt kass. Funderade på att ge henne sådanadär provivashots men det gick över på några dagar.
    Nu fasar jag över det du påpekar i inlägget nedan om BKÖ-akuten. Stortjejen vill inte gå sedan hon fick en stenbumling på foten i går, det låter som jag måste ta en tur till röntgen,,hua och sitta där och vänta.
    Krya på dej Ellen från oss!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Ja, inte skoj inte med sjuka barn. Men är det inte bättre att du bokar en tid för tjejen, istället för att åka in till akuten?! Det är ju olika för varje gång, oxå beroende på hur illa det är. Ellen var ju inte direkt hög prioriterad igår. Däremot när vi kom in med rs-virus, då var vi snabbt inne. behövde inte vänta nåt.
  14. 7
    Ja, inte skoj inte med sjuka barn. Men är det inte bättre att du bokar en tid för tjejen, istället för att åka in till akuten?! Det är ju olika för varje gång, oxå beroende på hur illa det är. Ellen var ju inte direkt hög prioriterad igår. Däremot när vi kom in med rs-virus, då var vi snabbt inne. behövde inte vänta nåt.

Liknande trådar

  1. Med fullmånen kom lilla,lilla Dagny..
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 04:17
  2. Min lilla bebis, min lilla skruttfia
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 11:31
  3. Lilla Ellen 1 år idag!
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 13:40
  4. Nu är min lilla Ellen född!
    By flickmamma x2 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 16:16
  5. Ellen, Ellen, jag kunde
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar