Dockmamman Lovisa
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Dockmamman Lovisa

    Lilla dockmamman har flyttat in hos oss! Ni vet, den där sorten som älskar rosa fluff, matar dockan, kör dockan i vagnen och pysslar om och pratar med sin lilla bebis hela tiden... Lovisa fick en babydocka av oss samt en dockparaplyvagn (eftersom hon är lite liten för en vanlig dockvagn och det dessutom planeras en sådan till jul) och hon är verkligen överlycklig! Hon kramar sin lilla docka (som nu går under namnet "bebisen"), matar den med välling ur flaska och bäddar ner den så gott det går i den lilla lilla vagnen innan hon går ut på promenad Det är ju så sött så man kan svimma...

    Brorsan fick också en docka när han var liten men han var aldrig intresserad utan vaggade den -hårt- tills den somnade och körde sen med sina bilar igen. Så jag tycker det är lite kul med en tös som tycker om dockor... även om hon också gillar bilar Den här mamman kan ju få lite utlopp för sin skapandeådra och får sticka lite dockkläder så småningom *hehe*

    Finns det fler små dockmammor?
  2. 1
    Dockmamman Lovisa Lilla dockmamman har flyttat in hos oss! Ni vet, den där sorten som älskar rosa fluff, matar dockan, kör dockan i vagnen och pysslar om och pratar med sin lilla bebis hela tiden... Lovisa fick en babydocka av oss samt en dockparaplyvagn (eftersom hon är lite liten för en vanlig dockvagn och det dessutom planeras en sådan till jul) och hon är verkligen överlycklig! Hon kramar sin lilla docka (som nu går under namnet "bebisen"), matar den med välling ur flaska och bäddar ner den så gott det går i den lilla lilla vagnen innan hon går ut på promenad Det är ju så sött så man kan svimma...

    Brorsan fick också en docka när han var liten men han var aldrig intresserad utan vaggade den -hårt- tills den somnade och körde sen med sina bilar igen. Så jag tycker det är lite kul med en tös som tycker om dockor... även om hon också gillar bilar Den här mamman kan ju få lite utlopp för sin skapandeådra och får sticka lite dockkläder så småningom *hehe*

    Finns det fler små dockmammor?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Skojar du??? Här är en till. Eftersom Emma har två storasystrar så finns det ett antal dockor i huset. Det ska matas och köras och pussas. Och sen ska hon själv åka dockvagn eller sitta i docksängen oxå Och när hon tar ut vagnen på promenad så går hon till och med åt samma håll som jag!!! Det är inte dåligt för en som helst springer åt andra hållet när vi är ute. Men sticka dockkläder? Nä då ringer jag hellre till mormor
  4. 2
    Skojar du??? Här är en till. Eftersom Emma har två storasystrar så finns det ett antal dockor i huset. Det ska matas och köras och pussas. Och sen ska hon själv åka dockvagn eller sitta i docksängen oxå Och när hon tar ut vagnen på promenad så går hon till och med åt samma håll som jag!!! Det är inte dåligt för en som helst springer åt andra hållet när vi är ute. Men sticka dockkläder? Nä då ringer jag hellre till mormor
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Här är en till!

    Matilda har också fått en dock-paraplyvagn och en babydocka. Hon kör runt den dagarna i ända och ibland tar hon upp dockan och kramar den. Sen har hon fått en liten rosa "handväska" i plast och den hänger hon på ena handtaget. Ibland så lånar hon storasysters armband också (ett sånt där man kan köpa på typ H&M med pärlor i resår) och det ser såå gulligt ut när hon kommer trippande!
    Till skillnad från dig har jag ju två tjejer men ändå känner jag igen mig i din beskrivning att äntligen fått en "dockmamma".
    Linnea har aldrig varit speciellt förtjust i sina dockor och fast hon fick en jättefin dockvagn (från Brio med ställbart handtag o allt, ser precis ut som en mini-barnvagn) så har hon aldrig brytt sig om den. Kanske på sin höjd kört runt nallar eller "lekt buss" (= nallarna eller leksakerna får gå av på olika ställen, dockvagnen är bussen).
    Däremot ääälskar Linnea att leka att hon lagar mat, leka affär mm, om det nu kan räknas som "tjejigt", annars har det varit tuffa tag och bilar o tåg som gällt för hela slanten.
    Tur man fått en "tjej-tjeja" då, men lite kul att barn kan vara så olika.
  6. 3
    Här är en till! Matilda har också fått en dock-paraplyvagn och en babydocka. Hon kör runt den dagarna i ända och ibland tar hon upp dockan och kramar den. Sen har hon fått en liten rosa "handväska" i plast och den hänger hon på ena handtaget. Ibland så lånar hon storasysters armband också (ett sånt där man kan köpa på typ H&M med pärlor i resår) och det ser såå gulligt ut när hon kommer trippande!
    Till skillnad från dig har jag ju två tjejer men ändå känner jag igen mig i din beskrivning att äntligen fått en "dockmamma".
    Linnea har aldrig varit speciellt förtjust i sina dockor och fast hon fick en jättefin dockvagn (från Brio med ställbart handtag o allt, ser precis ut som en mini-barnvagn) så har hon aldrig brytt sig om den. Kanske på sin höjd kört runt nallar eller "lekt buss" (= nallarna eller leksakerna får gå av på olika ställen, dockvagnen är bussen).
    Däremot ääälskar Linnea att leka att hon lagar mat, leka affär mm, om det nu kan räknas som "tjejigt", annars har det varit tuffa tag och bilar o tåg som gällt för hela slanten.
    Tur man fått en "tjej-tjeja" då, men lite kul att barn kan vara så olika.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Ja, Elisa älskar också dockor, och hon gör ungefär som Lovisa med sin favoritdocka. Extra skoj för mig, för min andra dotter (idag snart 9 år) lekte aldrig med dockor. Inte förrän hon blev ca 6 år böjade hon leka med Barbies istället, men det är ju inte samma sak, och inte lika gulligt!
  8. 4
    Ja, Elisa älskar också dockor, och hon gör ungefär som Lovisa med sin favoritdocka. Extra skoj för mig, för min andra dotter (idag snart 9 år) lekte aldrig med dockor. Inte förrän hon blev ca 6 år böjade hon leka med Barbies istället, men det är ju inte samma sak, och inte lika gulligt!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Stella älskar dockor!

    Hon är väl påverkad av sina systrar och har varit dockmamma sen i julas Hon bäddar, matar, byter blöja, hämtar tvättlappar och torkar "baaaajs", bäddar ner i sin egen vagn, lägger på filten, säger godnatt och försöker ta på regnskyddet. Så sött Rosa fluff finns dock inte i hennes värld..

    Härligt att även ni fått en dockmamma i huset.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  10. 5
    Stella älskar dockor! Hon är väl påverkad av sina systrar och har varit dockmamma sen i julas Hon bäddar, matar, byter blöja, hämtar tvättlappar och torkar "baaaajs", bäddar ner i sin egen vagn, lägger på filten, säger godnatt och försöker ta på regnskyddet. Så sött Rosa fluff finns dock inte i hennes värld..

    Härligt att även ni fått en dockmamma i huset.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Jo tack!!
    Här har vi en dockmamma till!
    Fast det roliga med Emmie är att hon säger "brrrrrmmmmmbbbrrrrmmmm" när hon styr vagnen!!

    Mendet ska bäddas och stoppas in napen och välling ska dom ha och helst ska två dockor ligga i vagnen samtidigt! (Emmie fick en BRIO dockvagn för nån vecka sedan)

    Men det är sött eftersom jag har en riktig bil-gosse oxå.
    Men Melwin kan få för sig att styra dockorna oxå och sköta om dom när inte Memie gör det, lika som Emmie kan ta hand om bilarna.
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  12. 6
    Jo tack!!
    Här har vi en dockmamma till!
    Fast det roliga med Emmie är att hon säger "brrrrrmmmmmbbbrrrrmmmm" när hon styr vagnen!!

    Mendet ska bäddas och stoppas in napen och välling ska dom ha och helst ska två dockor ligga i vagnen samtidigt! (Emmie fick en BRIO dockvagn för nån vecka sedan)

    Men det är sött eftersom jag har en riktig bil-gosse oxå.
    Men Melwin kan få för sig att styra dockorna oxå och sköta om dom när inte Memie gör det, lika som Emmie kan ta hand om bilarna.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Dockor ja!

    Enya är exakt likadan! Här ska det pysslas med kläderna, vagnen och så ska de sova i hennes säng & alla blöta pussar å hårda kramar som de får... Samma på dagis, det första hon gör när vi kommer dit är att ta en av vagnarna med docka i och börja köra runt med.
  14. 7
    Dockor ja! Enya är exakt likadan! Här ska det pysslas med kläderna, vagnen och så ska de sova i hennes säng & alla blöta pussar å hårda kramar som de får... Samma på dagis, det första hon gör när vi kommer dit är att ta en av vagnarna med docka i och börja köra runt med.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Dockan Boj

    Agnes diggar sin docka (som hon döpt till Boj), men det är bara nattning och kramar som gäller här. Han verkar inte behöva mat, blöjor eller nåt annat. Däremot så måste han sjungas för minst 70 ggr per dag
    Säger det nåt om mitt föräldraskap? *L*
  16. 8
    Dockan Boj Agnes diggar sin docka (som hon döpt till Boj), men det är bara nattning och kramar som gäller här. Han verkar inte behöva mat, blöjor eller nåt annat. Däremot så måste han sjungas för minst 70 ggr per dag
    Säger det nåt om mitt föräldraskap? *L*
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    jepp!

    här är det en liten tjej som går med sin docka under armen, ger välling(dockan har en egen liten vällingflaska) kör den i vagnen och kramar bl a. *gulligt*
  18. 9
    jepp! här är det en liten tjej som går med sin docka under armen, ger välling(dockan har en egen liten vällingflaska) kör den i vagnen och kramar bl a. *gulligt*
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    ja, en pojkflicka här

    Lilltjejen gillar verkligen att bära runt på sin docka, och köra runt den i paraplyvagnen. Nappen är viktig, men hon har inte helt få kläm på nappflaskan. Däremot har storebror glatt suttit och matat dockan med sked... Så här skiftas det mellan att slåss om dockorna (har fått inhandla en till så vi har två) samt att slåss om bilarna och traktorerna. Rätt roligt faktiskt! Det rosa fluffet däremot har inte kommit in här än, men det är kanske bara en tidsfråga ;-) Lilltjejen älskar grannflickans rosa dockvagn!
  20. 10
    ja, en pojkflicka här Lilltjejen gillar verkligen att bära runt på sin docka, och köra runt den i paraplyvagnen. Nappen är viktig, men hon har inte helt få kläm på nappflaskan. Däremot har storebror glatt suttit och matat dockan med sked... Så här skiftas det mellan att slåss om dockorna (har fått inhandla en till så vi har två) samt att slåss om bilarna och traktorerna. Rätt roligt faktiskt! Det rosa fluffet däremot har inte kommit in här än, men det är kanske bara en tidsfråga ;-) Lilltjejen älskar grannflickans rosa dockvagn!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Ja här har vi en med bebis...

    och just nu sover bebisen brevid henne i sängen :-)

    Hon bäddar ner sin "bebii" i vagnen, vinkar"ej,ej" och åker buss till Solna Centrum. De får inte såmycket mat ännu men mycket kärlek *S*

    Beställde faktiskt en jättesöt docka till henne idag som hon ska få i julklapp. Tycker också det är kul med docklek igen. Storebror kör också runt med paraplyvagnen men det bli mera rallykörning och sladd i kurvorna och tom vagn *S*
  22. 11
    Ja här har vi en med bebis... och just nu sover bebisen brevid henne i sängen :-)

    Hon bäddar ner sin "bebii" i vagnen, vinkar"ej,ej" och åker buss till Solna Centrum. De får inte såmycket mat ännu men mycket kärlek *S*

    Beställde faktiskt en jättesöt docka till henne idag som hon ska få i julklapp. Tycker också det är kul med docklek igen. Storebror kör också runt med paraplyvagnen men det bli mera rallykörning och sladd i kurvorna och tom vagn *S*
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    Vi är på dockjakt

    Så T kan "mata" något annat än lillebror... Klart T måste få en riktig docka i julklapp vid sidan om Elmo dockan. En oplastig en som man kan klä på (eller snarare av gissar jag). Fast jag har inte hittat "rätt" ännu.
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  24. 12
    Vi är på dockjakt Så T kan "mata" något annat än lillebror... Klart T måste få en riktig docka i julklapp vid sidan om Elmo dockan. En oplastig en som man kan klä på (eller snarare av gissar jag). Fast jag har inte hittat "rätt" ännu.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13

    Dockmamma här med.

    Min lilla dotter har oxå en dockparaplyvagn som hon kör sina dockor i. Hon turas om med dockorna så att alla ska få åka. Så gulligt!!
    Väskor älska hon också. Oftast så går hon med antingen en docka under armen eller en väska i handen.
    På dagis har hon en favorit docka som hon alltid går och hämtar det första hon gör när jag lämnar henne.
    Jag tycker det här är jättegulligt då min äldre son aldrig varit intresserad av dockor och sånt. Där är det bilar, dinosaurier och sånt som gäller.
  26. 13
    Dockmamma här med. Min lilla dotter har oxå en dockparaplyvagn som hon kör sina dockor i. Hon turas om med dockorna så att alla ska få åka. Så gulligt!!
    Väskor älska hon också. Oftast så går hon med antingen en docka under armen eller en väska i handen.
    På dagis har hon en favorit docka som hon alltid går och hämtar det första hon gör när jag lämnar henne.
    Jag tycker det här är jättegulligt då min äldre son aldrig varit intresserad av dockor och sånt. Där är det bilar, dinosaurier och sånt som gäller.
  27. Medlem sedan
    Dec 2004
    #14

    Nja... docka = farthinder

    Visst har hon en docka, som hon både kramar och matar när jag ber henne, men annars ligger den mest i en låda och skräpar, eller används som "farthinder" när hon kommer i full fart på sin bobby-car. Jätteroligt att köra på både mig och hunden, men när vi inte vill vara med längre så får dockan duga istället, trots att hon inte skriker lika högt som mig ;-)
  28. 14
    Nja... docka = farthinder Visst har hon en docka, som hon både kramar och matar när jag ber henne, men annars ligger den mest i en låda och skräpar, eller används som "farthinder" när hon kommer i full fart på sin bobby-car. Jätteroligt att köra på både mig och hunden, men när vi inte vill vara med längre så får dockan duga istället, trots att hon inte skriker lika högt som mig ;-)
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Tja, det verkar faktiskt ha gått över. För tillfället, ska jag väl tillägga! Greta älskar sin "lillebror", bebisdockan hon fick för jättelänge sedan. Trodde ett tag att den skulle följa med till dagis, men det har inte behövts.

    Nu kan lillebror faktiskt bli liggande i docksängen orörd en hel dag ibland, utan att vare sig bli kramad eller flaskmatad. Misstänker att det kommer en ny våg av omvårdnad snart. Just nu är vi i stället i större behov av bilar och hårda plastdjur, för det verkar vara skoj på dagis.
  30. 15
    Tja, det verkar faktiskt ha gått över. För tillfället, ska jag väl tillägga! Greta älskar sin "lillebror", bebisdockan hon fick för jättelänge sedan. Trodde ett tag att den skulle följa med till dagis, men det har inte behövts.

    Nu kan lillebror faktiskt bli liggande i docksängen orörd en hel dag ibland, utan att vare sig bli kramad eller flaskmatad. Misstänker att det kommer en ny våg av omvårdnad snart. Just nu är vi i stället i större behov av bilar och hårda plastdjur, för det verkar vara skoj på dagis.
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Titta på dom här...

    www.komikapp.se under produkter och sen dockor :-)
  32. 16
    Titta på dom här... www.komikapp.se under produkter och sen dockor :-)
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17

    Fina

    Och inte alls plastiga, tack för länken =)
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  34. 17
    Fina Och inte alls plastiga, tack för länken =)

Liknande trådar

  1. Lovisa 3 år!
    By b-boom in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 09:17
  2. Lovisa 2 år!
    By b-boom in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 12:34
  3. Lovisa är här...
    By Z med E-06 +1 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 14:10
  4. Lovisa är här (v. 30+4)
    By tessan75 in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 08:25
  5. Lovisa 1 år
    By cathrined in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 23:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar