vaginalförlossning efter snitt..
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    vaginalförlossning efter snitt..

    Hej
    Jag har en pojke som föddes med akutsnitt efter 12 timmars värkarbete.
    Väntar nu nästa barn i mars och undrar om det finns nån som först snittats och sen fött vaginalt. Funderar om jag är lite "uppvärmd" i kroppen, eftersom barn nummer två brukar gå fortare, eller om det blir som om man aldrig fött.
    Alla erfarenheter skulle va kul att läsa.
    Hej hej
  2. 1
    vaginalförlossning efter snitt.. Hej
    Jag har en pojke som föddes med akutsnitt efter 12 timmars värkarbete.
    Väntar nu nästa barn i mars och undrar om det finns nån som först snittats och sen fött vaginalt. Funderar om jag är lite "uppvärmd" i kroppen, eftersom barn nummer två brukar gå fortare, eller om det blir som om man aldrig fött.
    Alla erfarenheter skulle va kul att läsa.
    Hej hej
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Jag gjorde det

    Akutsnittades med ettan (David) och födde Simon vaginalt.

    Har du varit i värkarbete så har du det "till godo" i viss mån, det beror på hur långt du kom - alltså hur mycket du öppnade dig innan snittet. Det är bara den biten som du kan räknas som omföderska egentligen.

    Sen beror det också lite på varför du snittades. Jag snittades pga värksvaghet, dåliga hjärtlljud och för att jag fick feber. När jag blev gravid med tvåan fick jag prata med en läkare som bedömde att det borde gå bra vaginalt, och det var ju det jag ville. Men det blev inte så bra.

    Tänker inte skriva så mycket mer ... om du inte frågar vidare o vill veta. Kan bara säga att hade jag då vetat hur andra förlossningen skulle bli så hade jag kämpat för att få ett planerat snitt.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  4. 2
    Jag gjorde det Akutsnittades med ettan (David) och födde Simon vaginalt.

    Har du varit i värkarbete så har du det "till godo" i viss mån, det beror på hur långt du kom - alltså hur mycket du öppnade dig innan snittet. Det är bara den biten som du kan räknas som omföderska egentligen.

    Sen beror det också lite på varför du snittades. Jag snittades pga värksvaghet, dåliga hjärtlljud och för att jag fick feber. När jag blev gravid med tvåan fick jag prata med en läkare som bedömde att det borde gå bra vaginalt, och det var ju det jag ville. Men det blev inte så bra.

    Tänker inte skriva så mycket mer ... om du inte frågar vidare o vill veta. Kan bara säga att hade jag då vetat hur andra förlossningen skulle bli så hade jag kämpat för att få ett planerat snitt.

Liknande trådar

  1. Sex? Bad efter snitt?
    By Anonym in forum _1106 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 09:24
  2. Snitt efter snitt?
    By Sunnyday in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 21:58
  3. vag. efter 2 snitt?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 00:10
  4. Ont efter snitt...
    By Leos_mamma in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:10
  5. sex efter snitt?
    By nettisen in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar