Det blev en kur till..
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Det blev en kur till..

    Det var en elak infektion i ytterörat hon hade. Läkaren kunde inte se hur trumhinnan såg ut pga. allt kladd. Nu har hon fått någon bredare penicillin, som ska tas TRE gånger per dag... Jippi.. not.
    Nåja, vi får hoppas det ger med sig nu. Fläckarna sa hon var eksem, antagligen har de blommat ut nu när hon varit dålig.

    Blir det inte bättre på två dagar, så ska vi söka på öron/näsa/hals mott.
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Det blev en kur till.. Det var en elak infektion i ytterörat hon hade. Läkaren kunde inte se hur trumhinnan såg ut pga. allt kladd. Nu har hon fått någon bredare penicillin, som ska tas TRE gånger per dag... Jippi.. not.
    Nåja, vi får hoppas det ger med sig nu. Fläckarna sa hon var eksem, antagligen har de blommat ut nu när hon varit dålig.

    Blir det inte bättre på två dagar, så ska vi söka på öron/näsa/hals mott.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Men lilla gumman. Hoppas verkligen att hon blir bra nu då. Åh vad jobbigt för henne att vara sjuk så länge. Du får muta henne med nåt gott för att få ned medicinen.
  4. 2
    Men lilla gumman. Hoppas verkligen att hon blir bra nu då. Åh vad jobbigt för henne att vara sjuk så länge. Du får muta henne med nåt gott för att få ned medicinen.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Ja, lilla gumman säger jag oxå... Min bebis...
    Det värsta är att det går inte att muta henne med nåt gott efter penicillinet, hon vägrar ta nåt öht. i munnen efteråt. Har testat att först ge henne sugrörsdricka, sedan penicillin, sedan drickan igen, men hon vägrar. Tror väl att det ska smaka lika illa det...
  6. 3
    Ja, lilla gumman säger jag oxå... Min bebis...
    Det värsta är att det går inte att muta henne med nåt gott efter penicillinet, hon vägrar ta nåt öht. i munnen efteråt. Har testat att först ge henne sugrörsdricka, sedan penicillin, sedan drickan igen, men hon vägrar. Tror väl att det ska smaka lika illa det...
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Usch då! Stackarn, penicillin som är så äckligt. Hoppas att hon kryar på sig snart!
  8. 4
    Usch då! Stackarn, penicillin som är så äckligt. Hoppas att hon kryar på sig snart!
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Oj då

    Men nu måste det väl ordna upp sig ändå. Hoppas verkligen!
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    Oj då Men nu måste det väl ordna upp sig ändå. Hoppas verkligen!
  11. KAJO
    #6

    Stackars lilla stumpan:-(

    Hoppas att det nya penicillinet smakar godare och ger bättre effekt. Och det kvickt!
  12. 6
    Stackars lilla stumpan:-( Hoppas att det nya penicillinet smakar godare och ger bättre effekt. Och det kvickt!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Jo, tack.. Det verkar faktist som det nya penicillinet är godare. Det är inte så allvarliga protester, och inga kväljningar än iaf. Nu stånkar hon, kniper först ihop munnen, gnäller lite, men sväljer det bra, om man sprutar in i kinden. Så det känns mycket bättre att ge medicin denna gången.
  14. 7
    Jo, tack.. Det verkar faktist som det nya penicillinet är godare. Det är inte så allvarliga protester, och inga kväljningar än iaf. Nu stånkar hon, kniper först ihop munnen, gnäller lite, men sväljer det bra, om man sprutar in i kinden. Så det känns mycket bättre att ge medicin denna gången.
  15. KAJO
    #8

    Skönt för lilla Ellen

    och stackars mamman också kan jag tänka mig. Inte kul att ge medicin när barnen kniper ihop och vägrar.
  16. 8
    Skönt för lilla Ellen och stackars mamman också kan jag tänka mig. Inte kul att ge medicin när barnen kniper ihop och vägrar.

Liknande trådar

  1. Det blev en väska till mig
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 20:13
  2. Det blev en till tjej!!
    By asaaape in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 11:58
  3. Vi blev av med ett barn till..
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 04:45
  4. Vad blev det till middag?
    By SanktaCecilia in forum Mat & dryck
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 20:07
  5. Blev just inbjuden till..
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar