Också sjuk?
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Också sjuk?

    Ludvig är hängig och trött, sover nu för tredje gången idag och har inte orkat äta nån lunch. Som tur är ammar vi fortfarande så nåt har han ju fått i sig. Igår somnade hanredan kl 17 och sov hela natten förutom att han var orolig och vaknade til ofta. Verkade ledsen och orolig.

    Men jag vet inte varför han är så hängig, han är inte snuvig, har ingen feber, verkar inte direkt ha ont nånstans. Det enda är att han bajsar lite lösare och pruttar rätt äckligt + att han klår sig om öronen. Kan han ha öroninflammation utan att det gör vrålont? Eller borde han ha feber också då?

    Nån som har nåt tips om vad han kan ha för sjuka?
  2. 1
    Också sjuk? Ludvig är hängig och trött, sover nu för tredje gången idag och har inte orkat äta nån lunch. Som tur är ammar vi fortfarande så nåt har han ju fått i sig. Igår somnade hanredan kl 17 och sov hela natten förutom att han var orolig och vaknade til ofta. Verkade ledsen och orolig.

    Men jag vet inte varför han är så hängig, han är inte snuvig, har ingen feber, verkar inte direkt ha ont nånstans. Det enda är att han bajsar lite lösare och pruttar rätt äckligt + att han klår sig om öronen. Kan han ha öroninflammation utan att det gör vrålont? Eller borde han ha feber också då?

    Nån som har nåt tips om vad han kan ha för sjuka?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Kan ju vara nåt på gång?! Verkar han inte ledsen eller ha ont någonstans, skulle jag avvakta lite. Fortsätter han vara slö, kan man ju ringa och höra vad det tycker. Jo, amning är allt bra för sjuka små bebisar! men vet att dom får i sig både näring och vätska. Värre är det när man slutat amma, då får man tvinga i dem nåt att dricka iaf.
    Hoppas han kryar på sig!
  4. 2
    Kan ju vara nåt på gång?! Verkar han inte ledsen eller ha ont någonstans, skulle jag avvakta lite. Fortsätter han vara slö, kan man ju ringa och höra vad det tycker. Jo, amning är allt bra för sjuka små bebisar! men vet att dom får i sig både näring och vätska. Värre är det när man slutat amma, då får man tvinga i dem nåt att dricka iaf.
    Hoppas han kryar på sig!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Ja, det känns inte riktigtdags att ringa sjukvården. Därför testade jag här först Nä, jag tycker inte han verkar ha ont, ledsen är han men verkar mest trött-ledsen. Nu har han sovit en timme till och faktiskt ätit lite mat också.

    Han är piggare nu, diskuterar med tvättmaskinen Så han kanske har sovit bort det om det nu var nåt.
  6. 3
    Ja, det känns inte riktigtdags att ringa sjukvården. Därför testade jag här först Nä, jag tycker inte han verkar ha ont, ledsen är han men verkar mest trött-ledsen. Nu har han sovit en timme till och faktiskt ätit lite mat också.

    Han är piggare nu, diskuterar med tvättmaskinen Så han kanske har sovit bort det om det nu var nåt.
  7. KAJO
    #4

    Ja du,

    det där är skitsvårt tycker jag, d v s att försöka förstå vad det är för fel på de små liven med hjälp av de få signaler man får. Tur att det blir lättare ju äldre de blir för det är riktigt ångestladdat ibland när allting indikerar fel men man inte kan sätta fingret på vad det är. Ungefär som när det är fel på bilen och man öppnar motorhuven och... ja, kliar sig i huvudet skulle jag vilja säga. *Prata lilla bilen, prata*
  8. 4
    Ja du, det där är skitsvårt tycker jag, d v s att försöka förstå vad det är för fel på de små liven med hjälp av de få signaler man får. Tur att det blir lättare ju äldre de blir för det är riktigt ångestladdat ibland när allting indikerar fel men man inte kan sätta fingret på vad det är. Ungefär som när det är fel på bilen och man öppnar motorhuven och... ja, kliar sig i huvudet skulle jag vilja säga. *Prata lilla bilen, prata*
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Ja, inte är det lätt att veta hur de små liven mår alla gånger. Idag har han varit piggare, men jag tror inte han har sovit så mycket nån gång i sitt liv som han gjorde igår. Sammanlagt 5 sovstunder på ca 1 timma. Vanligtvis brukar han sova 2x45 min. Tror att det är borta nu om det var nån sjuka eller så var han bara extremt trött.
  10. 5
    Ja, inte är det lätt att veta hur de små liven mår alla gånger. Idag har han varit piggare, men jag tror inte han har sovit så mycket nån gång i sitt liv som han gjorde igår. Sammanlagt 5 sovstunder på ca 1 timma. Vanligtvis brukar han sova 2x45 min. Tror att det är borta nu om det var nån sjuka eller så var han bara extremt trött.
  11. KAJO
    #6

    Oj det var

    mycket sömn! (Fast först läste jag det som att han sovit fem ggr, d v s fem tillfällen, inom loppet av en timme. Det lät inte lika mycket) Hoppas att han bara behövde sova lite extra och att ni slipper sjukdomar och elände.
  12. 6
    Oj det var mycket sömn! (Fast först läste jag det som att han sovit fem ggr, d v s fem tillfällen, inom loppet av en timme. Det lät inte lika mycket) Hoppas att han bara behövde sova lite extra och att ni slipper sjukdomar och elände.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Oj Nä 5 ggr på hela dagen var det. Hoppas också att det inte är nån sjuka, kanske är det bara utveckling som stör honom?
  14. 7
    Oj Nä 5 ggr på hela dagen var det. Hoppas också att det inte är nån sjuka, kanske är det bara utveckling som stör honom?

Liknande trådar

  1. och så sjuk också...
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 21:17
  2. Nr 2 också sjuk
    By Emma med twins in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 18:55
  3. Nu är jag också sjuk...
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 11:19
  4. Nu är jag också sjuk!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 19:20
  5. Sjuk och elände här också
    By Stina&Signe in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar