10 mån kontroll
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    10 mån kontroll

    Nu är den avklarad. Nicklas fick åka med henne eftersom jag stukat foten kraftigt idag och inte kan gå. Amanda fick inte klappa händer eller klossar mot varandra. I stället fick plocka upp plastbestick. Nicklas himlade lite med ögonen när han kom hem och berättade. "Kan hon pincettgreppet frågade hon". Det har hon ju kunnat hur länge som helst.

    Hon sa tack, tittade efter hundarna, tittade på lampan och sa varsågod. (Man får ju ha en väldans massa fantasi för att höra att hon säger det, men hon säger det när hon ger oss saker.)
    Hon blev OK stämplad.

    Siffrorna: 8410 g, 71 cm, Huvudo: 46 cm.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  2. 1
    10 mån kontroll Nu är den avklarad. Nicklas fick åka med henne eftersom jag stukat foten kraftigt idag och inte kan gå. Amanda fick inte klappa händer eller klossar mot varandra. I stället fick plocka upp plastbestick. Nicklas himlade lite med ögonen när han kom hem och berättade. "Kan hon pincettgreppet frågade hon". Det har hon ju kunnat hur länge som helst.

    Hon sa tack, tittade efter hundarna, tittade på lampan och sa varsågod. (Man får ju ha en väldans massa fantasi för att höra att hon säger det, men hon säger det när hon ger oss saker.)
    Hon blev OK stämplad.

    Siffrorna: 8410 g, 71 cm, Huvudo: 46 cm.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Ja, det lät väl bra!! Här blir det 10 1/2 mån. kontroll i oktober. Fast vi fick ju "smygvägt" henne på akuten igår, och hon väger iaf. 10kg. Längd har jag ingen aning om, var flera månader sedan vi var där.

    Vad har du lyckats göra när du stukat foten då? Hoppas du kryar på dig snabbt!
  4. 2
    Ja, det lät väl bra!! Här blir det 10 1/2 mån. kontroll i oktober. Fast vi fick ju "smygvägt" henne på akuten igår, och hon väger iaf. 10kg. Längd har jag ingen aning om, var flera månader sedan vi var där.

    Vad har du lyckats göra när du stukat foten då? Hoppas du kryar på dig snabbt!
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Duktig tjej! Vi ska på kontroll imorgon och jag har räknat med att Theo underkänns p g a klara brister i handklappning resp slå klossar mot varandra. Dock läser jag ju nu att Amanda slapp detta test, så då kanske han passerar...

    Tråkigt med din stukade fot Jag tänkte fråga om du kommer på torsdag, men det kanske inte är så lätt då.
  6. 3
    Duktig tjej! Vi ska på kontroll imorgon och jag har räknat med att Theo underkänns p g a klara brister i handklappning resp slå klossar mot varandra. Dock läser jag ju nu att Amanda slapp detta test, så då kanske han passerar...

    Tråkigt med din stukade fot Jag tänkte fråga om du kommer på torsdag, men det kanske inte är så lätt då.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Jag gick en skogsprommis med hundarna och trampade snett så att det liksom small till. Härlig känsla var det! Tur att det bara var hundarna och jag i närheten (förutom ev. vilda djur) för jag skrek som en gris.
  8. 4
    Jag gick en skogsprommis med hundarna och trampade snett så att det liksom small till. Härlig känsla var det! Tur att det bara var hundarna och jag i närheten (förutom ev. vilda djur) för jag skrek som en gris.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Jo...

    Jag hoppas att jag är på fötterna igen (jättekul jag vet) på torsdag. Har inte vågat skriva än men jag ska försöka komma. Har ingen bil nämligen men ska se om jag kan ta bussen. Jag ska se hur jag känner mig i morgon.

    Om klapp i händerna och klosstestet ingått så hade hon inte fixat det heller tror jag. Hon klappade lite idag när jag desperat försökte lära henne. Men mest flinade hon stort och sög på ena handen medan jag gjorde mig till.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    Jo... Jag hoppas att jag är på fötterna igen (jättekul jag vet) på torsdag. Har inte vågat skriva än men jag ska försöka komma. Har ingen bil nämligen men ska se om jag kan ta bussen. Jag ska se hur jag känner mig i morgon.

    Om klapp i händerna och klosstestet ingått så hade hon inte fixat det heller tror jag. Hon klappade lite idag när jag desperat försökte lära henne. Men mest flinade hon stort och sög på ena handen medan jag gjorde mig till.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Aj, ont ont.... Minns när jag stukade foten, skrek först som en gris, gjorde jätte ont. men sedan gick det över. Vi paddlade kanot på kvällen, kände ingenting. På natten vaknade jag av att det dunkade nåt djä....t i foten, den var svullen som tusan. Snacka om seg reaktion...

    Hoppas den blir bättre så vi kanske kan ses på torsdag!!
  12. 6
    Aj, ont ont.... Minns när jag stukade foten, skrek först som en gris, gjorde jätte ont. men sedan gick det över. Vi paddlade kanot på kvällen, kände ingenting. På natten vaknade jag av att det dunkade nåt djä....t i foten, den var svullen som tusan. Snacka om seg reaktion...

    Hoppas den blir bättre så vi kanske kan ses på torsdag!!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Wow!
    De är verkligen lika stora våra tjejer. Roligt!

    Stackars din fot. Hoppas du blir ordentligt uppassad nu!

    kram
  14. 7
    Wow!
    De är verkligen lika stora våra tjejer. Roligt!

    Stackars din fot. Hoppas du blir ordentligt uppassad nu!

    kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    Ja

    Det känns faktiskt lite, lite bättre nu när jag försöker stödja på den. Det gör inte ont när jag sitter här, bultar och moler lite men inte överdrivet mycket. Stackars Jennifer lär inte komma till förskolan i morgon hur som helst. Där går nog smärtgränsen.

    Hoppas också att vi ses på torsdag!
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  16. 8
    Ja Det känns faktiskt lite, lite bättre nu när jag försöker stödja på den. Det gör inte ont när jag sitter här, bultar och moler lite men inte överdrivet mycket. Stackars Jennifer lär inte komma till förskolan i morgon hur som helst. Där går nog smärtgränsen.

    Hoppas också att vi ses på torsdag!
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Ja!

    Jag gick tillbaka och kollade hennes uppgifter. Det var inte mycket som skiljde där nej. Däremot vägde ju Amanda 4530g när hon föddes...snacka om att ha droppat. *S*

    Tack, jag tror ändå att foten repar sig. Kände förut när jag linkade omkring att jag ändå kunde sätta ner den utan att skrika.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  18. 9
    Ja! Jag gick tillbaka och kollade hennes uppgifter. Det var inte mycket som skiljde där nej. Däremot vägde ju Amanda 4530g när hon föddes...snacka om att ha droppat. *S*

    Tack, jag tror ändå att foten repar sig. Kände förut när jag linkade omkring att jag ändå kunde sätta ner den utan att skrika.
  19. KAJO
    #10

    Vilken duktig

    och pratglad tjej:-) Här är det ingenting i den vägen utan bara en massa daj, daj doj och gldjeglllldjögluggu som vi andra inte riktigt begriper men misstänker att det kan vara en dansk dialekt. Kanske?
    Hoppas hur som helst att ni kommer på torsdag och att foten din hinner bli bra tills dess.
  20. 10
    Vilken duktig och pratglad tjej:-) Här är det ingenting i den vägen utan bara en massa daj, daj doj och gldjeglllldjögluggu som vi andra inte riktigt begriper men misstänker att det kan vara en dansk dialekt. Kanske?
    Hoppas hur som helst att ni kommer på torsdag och att foten din hinner bli bra tills dess.
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11

    *S*

    Danska som är så fint.
    Men du vilket gulligt kort när han står upp ser jag nu. Måste kika på din sida och se det bättre (för visst syns de väl i större storlek där?) Jag tror att jag kan komma faktiskt. Jag linkade t.o.m. iväg till dagis idag fast jag tog min cykel och stödde mig på den. Men foten lär nog blir bra. Jag skriver mer exakt i kväll eller i morgon förmiddag om jag kan komma. Ska få ihop det med buss och måste se hur länge det innebär att hundarna får vara ensamma innan Rebecca kommer. Wilda är för liten för att vara ensam länge.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  22. 11
    *S* Danska som är så fint.
    Men du vilket gulligt kort när han står upp ser jag nu. Måste kika på din sida och se det bättre (för visst syns de väl i större storlek där?) Jag tror att jag kan komma faktiskt. Jag linkade t.o.m. iväg till dagis idag fast jag tog min cykel och stödde mig på den. Men foten lär nog blir bra. Jag skriver mer exakt i kväll eller i morgon förmiddag om jag kan komma. Ska få ihop det med buss och måste se hur länge det innebär att hundarna får vara ensamma innan Rebecca kommer. Wilda är för liten för att vara ensam länge.
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Nähä

    Det var ju en bild på dig på din sida och inte den som syns här. Men jag kikade på de andra och han är ju jättesöt!
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  24. 12
    Nähä Det var ju en bild på dig på din sida och inte den som syns här. Men jag kikade på de andra och han är ju jättesöt!
  25. KAJO
    #13

    Sorry

    på min sida ser man nog mig har jag för mig. Men jag kan gå jag också så jag är minsann lika duktig som Robin, så det så:-)
  26. 13
    Sorry på min sida ser man nog mig har jag för mig. Men jag kan gå jag också så jag är minsann lika duktig som Robin, så det så:-)
  27. KAJO
    #14

    Jo danska är superfint

    men totalt obegripligt för otränade öron.
    Skönt att foten börjar bli bättre och hoppas att det håller i sig samt att du får ihop det med bussar och hundar *håller tummarna*
  28. 14
    Jo danska är superfint men totalt obegripligt för otränade öron.
    Skönt att foten börjar bli bättre och hoppas att det håller i sig samt att du får ihop det med bussar och hundar *håller tummarna*
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Hoppas att du är bättre på torsdag! Hade varit roligt att ses. Förstår dock att det är lite krångligt med buss om man har en kass fot...
  30. 15
    Hoppas att du är bättre på torsdag! Hade varit roligt att ses. Förstår dock att det är lite krångligt med buss om man har en kass fot...
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    Oj vad hon pratar! Duktig tjej. Och vilken tur att hon fick en ok-stämpel
  32. 16
    Oj vad hon pratar! Duktig tjej. Och vilken tur att hon fick en ok-stämpel
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Skönt...

    ...att det gick bra! Noah blev också okejstämplad på sin kontroll. Men vad trist att du vrickat foten. Hoppas den blir bättre snart!
  34. 17
    Skönt... ...att det gick bra! Noah blev också okejstämplad på sin kontroll. Men vad trist att du vrickat foten. Hoppas den blir bättre snart!
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Ja..

    fast jag hade nog gillat henne ändå.
    Tycker hela grejen känns lite löjlig men det finns väl någon mening med det hela antar jag.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  36. 18
    Ja.. fast jag hade nog gillat henne ändå.
    Tycker hela grejen känns lite löjlig men det finns väl någon mening med det hela antar jag.
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Jo visst

    Skönt att ha det överstökat om inte annat. Den här gången blev det inga pekpinnar ang. vikten heller konstigt nog.

    Foten är helt bra idag. Har aldrig varit med om att det repat sig så snabbt. Fast jag vrickade inte vristen utan ställde mig på själva foten när jag trampade snett, benet längst hela yttersidan. Det var tydligen bättre än vristen hur som helst. Magen känns också bra och har gjort några dagar nu så humöret är på topp här.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  38. 19
    Jo visst Skönt att ha det överstökat om inte annat. Den här gången blev det inga pekpinnar ang. vikten heller konstigt nog.

    Foten är helt bra idag. Har aldrig varit med om att det repat sig så snabbt. Fast jag vrickade inte vristen utan ställde mig på själva foten när jag trampade snett, benet längst hela yttersidan. Det var tydligen bättre än vristen hur som helst. Magen känns också bra och har gjort några dagar nu så humöret är på topp här.

Liknande trådar

  1. 1-års kontroll
    By stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 08:28
  2. 2,5-års kontroll
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 08:34
  3. Ett års kontroll
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 10:11
  4. 4 års kontroll?
    By Mirva m. V & D in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 21:01
  5. 4-års kontroll
    By MalligaMolly in forum _0207 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar