Ulrika!?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Ulrika!?

    Har du överlevt? Är napparna fortfarande borta? Hur gick det igår?
  2. 1
    Ulrika!? Har du överlevt? Är napparna fortfarande borta? Hur gick det igår?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Ja, hur gick det? Jag är också nyfiken!
  4. 2
    Ja, hur gick det? Jag är också nyfiken!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    "Pappa kom hem..."

    Alltså, barnens far kom hem och blev rätt missnöjd med att napparna plockats bort i tillstånd av affekt, sas. Eftersom E är så fixerad så var han av åsikten att nappen skulle plockas bort efter mentala förberedelser hos alla parter.

    Han gick med på att prova med Klara iaf, men det som hände var att vår lilltjej, som ALDRIG gråter, dödstrött försökte stå upp i spjälsängen i sin sovpåse och ramlade omkull, grät som om ingen morgondag fanns, medan D, Ebba och jag satt i köket med orörda mattallrikar framför oss och bara tittade på varandra. Detta upprepades och hon grät allt högre och mera hjärtskärande. Vi stod ut väldigt kort stund innan nappen återbördades även till denna dam!

    *Djup suck* Tillbaks på ruta ett, alltså. Jag kan väl skylla på att K är inne i en separationsångest fas just nu, vilket gör det ganska dumt att plocka bort nappen NU.

    I gund och botten handlar det väl mycket om att vi föräldrar inte är "on the same page" vad avser avvänjningen. Så vi får göra upp en plan tillsammans och följa den. Hoppas jag. Snart. Får väl gå till apoteket och införslaffa öronproppar... Vet ärligt talat inte vad som är bäst.

    Har tragglat NCSS "gentle removal plan" med nappen, men denna manöver genomskådas alltid och med stort missnöje... Tips, magiska trolleriknep e.d. efterlyses härmed...
    Ulrika m Ebba (040311) & Klara (051229)
  6. 3
    "Pappa kom hem..." Alltså, barnens far kom hem och blev rätt missnöjd med att napparna plockats bort i tillstånd av affekt, sas. Eftersom E är så fixerad så var han av åsikten att nappen skulle plockas bort efter mentala förberedelser hos alla parter.

    Han gick med på att prova med Klara iaf, men det som hände var att vår lilltjej, som ALDRIG gråter, dödstrött försökte stå upp i spjälsängen i sin sovpåse och ramlade omkull, grät som om ingen morgondag fanns, medan D, Ebba och jag satt i köket med orörda mattallrikar framför oss och bara tittade på varandra. Detta upprepades och hon grät allt högre och mera hjärtskärande. Vi stod ut väldigt kort stund innan nappen återbördades även till denna dam!

    *Djup suck* Tillbaks på ruta ett, alltså. Jag kan väl skylla på att K är inne i en separationsångest fas just nu, vilket gör det ganska dumt att plocka bort nappen NU.

    I gund och botten handlar det väl mycket om att vi föräldrar inte är "on the same page" vad avser avvänjningen. Så vi får göra upp en plan tillsammans och följa den. Hoppas jag. Snart. Får väl gå till apoteket och införslaffa öronproppar... Vet ärligt talat inte vad som är bäst.

    Har tragglat NCSS "gentle removal plan" med nappen, men denna manöver genomskådas alltid och med stort missnöje... Tips, magiska trolleriknep e.d. efterlyses härmed...

Liknande trådar

  1. Ulrika *OT*
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 18:28
  2. Ulrika?
    By Miot in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 19:28
  3. Ulrika!
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 13:43
  4. Ulrika!
    By LiZ. in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 10:25
  5. Ulrika!!!
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar