Flytta eller inte flytta
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Flytta eller inte flytta

    Vi känner oss trångbodda och funderar på att flytta till ett större hus. Problemet är att det finns inga sådana i dirkt närhet. Barnen har ju hunnit skaffa sig mååånga lekkamrater i området och därför tvekar jag. Har nån av Er erfarenheter av att flytta och hur barnen klarar av det. Jag vet att Vera skulle bli jätteledsen, men det går väl över när man kommer till det ny området och skaffar nya vänner? Doris är så liten att ajg tror inte hon drabbas på samma vis. Sen kan man ju aldrig veta hur många lekkamrater som finns på ett nytt ställe, här har vi massor. Man vet vad man ahr och inte vad man får. Rörigt pladder av mig, men jag behver verkligen råd.

    Elin m v o d
  2. 1
    Flytta eller inte flytta Vi känner oss trångbodda och funderar på att flytta till ett större hus. Problemet är att det finns inga sådana i dirkt närhet. Barnen har ju hunnit skaffa sig mååånga lekkamrater i området och därför tvekar jag. Har nån av Er erfarenheter av att flytta och hur barnen klarar av det. Jag vet att Vera skulle bli jätteledsen, men det går väl över när man kommer till det ny området och skaffar nya vänner? Doris är så liten att ajg tror inte hon drabbas på samma vis. Sen kan man ju aldrig veta hur många lekkamrater som finns på ett nytt ställe, här har vi massor. Man vet vad man ahr och inte vad man får. Rörigt pladder av mig, men jag behver verkligen råd.

    Elin m v o d
  3. Marie m. E & L
    #2
    Vi flyttade förra året och det har gått jättebra, Ebba har fått mer kompisar på hemmafronten där vi bor nu. Det enda som jag har sörjt att att vi var tvugna och byta dagis (vi hade världens bästa dagis förut). Ebba led inte av att byta dagis lika mycket som jag men eftersom att hon har gått 15 h i veckan så tog det längre tid för henne att lära känna alla.

    Marie med Ebba 1/6-01 & Ludvig 31/1-05
  4. 2
    Vi flyttade förra året och det har gått jättebra, Ebba har fått mer kompisar på hemmafronten där vi bor nu. Det enda som jag har sörjt att att vi var tvugna och byta dagis (vi hade världens bästa dagis förut). Ebba led inte av att byta dagis lika mycket som jag men eftersom att hon har gått 15 h i veckan så tog det längre tid för henne att lära känna alla.

    Marie med Ebba 1/6-01 & Ludvig 31/1-05
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    Så här gick det för oss för ett år sedan. Vi flyttade från ett ställe där det fanns mest äldra barn men några få nära vänner hade dock Robert (frömst Elinor och Viktoria från vb) De andra barnen var ca 5 år äldre och uppåt. Första var det svårt för Robert att läman sina vänner men här där vi bor nu finns det ca 15 stycken i Roberts ålder och en hel del med syskon i Aliettes ålder också så det finns att göra och alla barnen, våra och grannarnas springer dagligen till varandra och trivs riktigt bra med varandra. Det gick bra att skaffa nya vänner. det va rdesto svårare med den nya förskolan som verkligen var ett nerköp jämfört med den gamla som var alldeles underbar. Som tur är klarar Aliette det bättre med förskolan, hennes avdelning fungerar mycket bättre än Roberts. Men dit kommer ju även hon så småningom. Vi har dock ställt henne i kö på ett privat ställe där de har djur som de tar hand om och så får de rida där på torsdagarna. Får se omd et finns palts där framöver. Robert har ju bara ett drygt halvår kavr innan 6-årrs börjar till nästa höst.

    Vi kollade upp innan hur det var med barnbeståndet här, så det kännde vi oss trygga med.

    Jag själv däremot saknar mina underbara grannar från tidigare ställe.
  6. 3
    Så här gick det för oss för ett år sedan. Vi flyttade från ett ställe där det fanns mest äldra barn men några få nära vänner hade dock Robert (frömst Elinor och Viktoria från vb) De andra barnen var ca 5 år äldre och uppåt. Första var det svårt för Robert att läman sina vänner men här där vi bor nu finns det ca 15 stycken i Roberts ålder och en hel del med syskon i Aliettes ålder också så det finns att göra och alla barnen, våra och grannarnas springer dagligen till varandra och trivs riktigt bra med varandra. Det gick bra att skaffa nya vänner. det va rdesto svårare med den nya förskolan som verkligen var ett nerköp jämfört med den gamla som var alldeles underbar. Som tur är klarar Aliette det bättre med förskolan, hennes avdelning fungerar mycket bättre än Roberts. Men dit kommer ju även hon så småningom. Vi har dock ställt henne i kö på ett privat ställe där de har djur som de tar hand om och så får de rida där på torsdagarna. Får se omd et finns palts där framöver. Robert har ju bara ett drygt halvår kavr innan 6-årrs börjar till nästa höst.

    Vi kollade upp innan hur det var med barnbeståndet här, så det kännde vi oss trygga med.

    Jag själv däremot saknar mina underbara grannar från tidigare ställe.

Liknande trådar

  1. Flytta eller inte flytta - det är frågan
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 11:18
  2. Flytta eller inte flytta?!
    By ulrika_74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:20
  3. Om att flytta eller att inte flytta...
    By Olivia70 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 00:16
  4. Flytta eller inte flytta?
    By korv in forum _95 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 07:04
  5. Flytta eller inte flytta?
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar