på papper ja....

Jag har lagt ner..
Just nu är allt lugnt.

Som förälder ska man sätta gränser och fram för allt förhindra att saker händer.

I mitt fall så känns det som bortslösad energi, speciellt då det ger bakslag åt mig som ”häxan”.

Det känns som att jag får en massa information (från min frispråkiga dotter) som jag inte kan använda.
Hon kan berätta för mig att hon ”sov där och där”, ”gjorde det och det”, då hon kommer från pappas helg.
Och mkt snack om kompisar som är småkriminella.
Hon vet att vi inte pratar med varandra och att det är ett klart streck på gränsen pappavecka resp. mammavecka.

Jag tror inte pappa vet vad hon gör eller vilka hon umgås med.
I somras hade han fått ngt ryck och tagit en taxi i natten för att hämta henne!
Så någonstans finns en oro hos honom också.
Fastän han sätter ALL sin tilltro till henne.
Det hade varit så lättare för honom att ringa till oss, så hade vi tagit bilen, speciellt eftersom han inte har pengar.
Det är ingen ide`att ringa ens och säga det till honom för då har han helt plötsligt inga problem.

Jag fortsätter med mina regler som på ngt vis är i den positionen att de är ganska generösa eftersom jag är tvungen att ”matcha” pappans också.
Jag tror om han visste/misstänkte allt jag vet så skulle det inte vara så.

Jag säger nu att det STÄVJA kan jag lägga ner.
OM ngt händer så sätter jag in soc. och hela baletten.
Kanske får då pappa upp ögonen också.

Men som sagt för tillfället är allt frid och fröjd.

När/om det är dags att agera så lovar jag att jag gör det.

Det jag känner från andra vuxna är att de verkar tycka att min dotter har stor frihet.
Och förklaringen finns ovan.
Och på ngt vis känner man sig alltid som om att man eftersom man är modern/kvinnan borde vara MER ordentlig