Fotografering på dagis idag...
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Fotografering på dagis idag...

    och jag har precis lämnat Tindra.
    Vi har tur för vår avdelning ska fotograferas allra först nu på morgonen (jag fick t.o.m. lämna en timme tidigare än vanligt) och det är jag tacksam för så att Tindrabus inte hinner skita ner sig, rufsa om hela håret och rita spritpenna i ansiktet...

    Har era små blivit fotograferade på dagis i år? Eller är det snart dags kanske?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Fotografering på dagis idag... och jag har precis lämnat Tindra.
    Vi har tur för vår avdelning ska fotograferas allra först nu på morgonen (jag fick t.o.m. lämna en timme tidigare än vanligt) och det är jag tacksam för så att Tindrabus inte hinner skita ner sig, rufsa om hela håret och rita spritpenna i ansiktet...

    Har era små blivit fotograferade på dagis i år? Eller är det snart dags kanske?
  3. hennazus
    #2
    Simon ska fotograferas i morgon. Det blev uppskjutet en vecka och det var tur eftersom han hade ett stort blåmärke på ena ögonbrynet förra veckan.
  4. 2
    Simon ska fotograferas i morgon. Det blev uppskjutet en vecka och det var tur eftersom han hade ett stort blåmärke på ena ögonbrynet förra veckan.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Vilken tur!

    Ja, inte så kul med blåmärken i ansiktet på fotograferingen... Tur att det försvunnit nu då!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Vilken tur! Ja, inte så kul med blåmärken i ansiktet på fotograferingen... Tur att det försvunnit nu då!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Elias tog foto i början av september

    på dagis. Dagis har har valt en lokal fotograf istället för photomic som fotar skolorna vilket är jättepraktiskt eftersom vi har större valmöjligheter redan från början. Vi hämtade hans foton i måndags och han blev verkligen jättefin. Vi ska dock till fotografen igen i november för att ta en syskonbild som alla ska få i julklapp.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  8. 4
    Elias tog foto i början av september på dagis. Dagis har har valt en lokal fotograf istället för photomic som fotar skolorna vilket är jättepraktiskt eftersom vi har större valmöjligheter redan från början. Vi hämtade hans foton i måndags och han blev verkligen jättefin. Vi ska dock till fotografen igen i november för att ta en syskonbild som alla ska få i julklapp.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Det gjorde

    de i slutet på augusti. Isak tog kort samma dag och de kom igår, så jag väntar med spänning på Elias och Englas bilder! Engla var sjuk den dan de tog kort, så jag lämnade henne bara över just fotograferingen, så hon hade inte heller så mkt tid på sig att skita ner sig...
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  10. 5
    Det gjorde de i slutet på augusti. Isak tog kort samma dag och de kom igår, så jag väntar med spänning på Elias och Englas bilder! Engla var sjuk den dan de tog kort, så jag lämnade henne bara över just fotograferingen, så hon hade inte heller så mkt tid på sig att skita ner sig...
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Idag !!
    Mina kottar hade oxå fotografering i dag , trots att Andrew hade en liten svullnad mellan ögonen efter att slagit sig själv med en galje 5 min innan vi skulle gå...*typiskt*
    Tog även syskonbild på dom som jag räknar ge till mormor och Farmor i
  12. 6
    Idag !!
    Mina kottar hade oxå fotografering i dag , trots att Andrew hade en liten svullnad mellan ögonen efter att slagit sig själv med en galje 5 min innan vi skulle gå...*typiskt*
    Tog även syskonbild på dom som jag räknar ge till mormor och Farmor i
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Hmm..

    Nu när du säger det så borde det ju bli rätt snart! Ska höra med dagis på måndag.
    Men dom har en fotograf som kommer till ÖF i mitten på oktober så jag har bokat tid för syskonbild på alla 3. Får se hur det går!
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  14. 7
    Hmm.. Nu när du säger det så borde det ju bli rätt snart! Ska höra med dagis på måndag.
    Men dom har en fotograf som kommer till ÖF i mitten på oktober så jag har bokat tid för syskonbild på alla 3. Får se hur det går!
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    26/10 ska dom bli fotograferade på Theas förskola!
  16. 8
    26/10 ska dom bli fotograferade på Theas förskola!
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    *skrattar* men det är ju så de ser ut, smutsiga och busiga
    Leon fotas på måndag, men det kommer vi med all säkerhet hinna glömma innan dess! Vad kul det ska bli att få resultatet, vi var i skottland just när de fotade förra året så Leon fick aldrig något kort
  18. 9
    *skrattar* men det är ju så de ser ut, smutsiga och busiga
    Leon fotas på måndag, men det kommer vi med all säkerhet hinna glömma innan dess! Vad kul det ska bli att få resultatet, vi var i skottland just när de fotade förra året så Leon fick aldrig något kort
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10
    Någon gång i oktober. Tur att det inte var förra veckan då hon såg ut som hon fått en höger, det var ett myggbett. Den här veckan är det svinkoppor på samma öga.. Jag bävar för vad de blir nästa gång.
  20. 10
    Någon gång i oktober. Tur att det inte var förra veckan då hon såg ut som hon fått en höger, det var ett myggbett. Den här veckan är det svinkoppor på samma öga.. Jag bävar för vad de blir nästa gång.
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Den 19:e
    fotades de här....vi var så noga & passade Theo hela morgonen för att han inte skulle slå sig i ansiktet (det skulle vara rätt typiskt lille-vilding). Rätt vad det är hör vi vrål från lekrummet. Ja men då har ju Hanna slagit i sig rejält i ögat. Blåmärket kom på en gång. Snäll mamma som jag är sminkade jag äver det *moahahaha*
    Så jag hoppas bilderna blir bra, längtar till de kommer.
  22. 11
    Den 19:e
    fotades de här....vi var så noga & passade Theo hela morgonen för att han inte skulle slå sig i ansiktet (det skulle vara rätt typiskt lille-vilding). Rätt vad det är hör vi vrål från lekrummet. Ja men då har ju Hanna slagit i sig rejält i ögat. Blåmärket kom på en gång. Snäll mamma som jag är sminkade jag äver det *moahahaha*
    Så jag hoppas bilderna blir bra, längtar till de kommer.
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    Kul...

    att bilderna blev bra!
    Hoppas att syskonfotot blir det också!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  24. 12
    Kul... att bilderna blev bra!
    Hoppas att syskonfotot blir det också!
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Hehe...

    ja, inte var det ju kul att hon var sjuk, men det ger ju fördelen att hon var ren & fin i alla fall...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Hehe... ja, inte var det ju kul att hon var sjuk, men det ger ju fördelen att hon var ren & fin i alla fall...
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    Bra Julklapp!

    Såna foton är ju alltid uppskattade presenter!
    Typiskt att han skulle klappa till sig själv med en galge innan då....
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    Bra Julklapp! Såna foton är ju alltid uppskattade presenter!
    Typiskt att han skulle klappa till sig själv med en galge innan då....
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    Spännande!

    Kul med syskonfoton! Lycka till med att få alla att sitta still samtidigt då...!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  30. 15
    Spännande! Kul med syskonfoton! Lycka till med att få alla att sitta still samtidigt då...!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Vad kul!

    Ser fram emot att få se bild sen...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. 16
    Vad kul! Ser fram emot att få se bild sen...
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Va!? Nä...

    Tindra är minsann _aldrig_ smutsig och rufsig... *suckar överdrivet förnärmat* Hahahahahaha!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  34. 17
    Va!? Nä... Tindra är minsann _aldrig_ smutsig och rufsig... *suckar överdrivet förnärmat* Hahahahahaha!
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Ujuj...

    stäng in ungen i ett vadderat rum! Nädå... hoppas att ögat klarar sig från fler tokigheter nu...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    Ujuj... stäng in ungen i ett vadderat rum! Nädå... hoppas att ögat klarar sig från fler tokigheter nu...
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19

    Hahaha!

    Ja, det var väl typiskt att den du inte hade järnkoll på slog sig...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  38. 19
    Hahaha! Ja, det var väl typiskt att den du inte hade järnkoll på slog sig...
  39. Medlem sedan
    Sep 2004
    #20

    Mm fast

    vi har fått bilderna nu, och de blev i alla fall inte bra. Ena tofsen hade liksom hamnat bakåt, och fotografen hade tydligen inte brytt sig om att fixa det så det ser ut som om hon har en tofs på ena sidan bara. Dessutom så syns det ju att hon är sjuk, helt blank i ögonen och lite rödsprängda typ... Sen så ser hon ganska olycklig ut... Men hon fick ju vara me på gruppbilden i alla fall. Ska försöka ta nya bilder på stjärnfoto när de är i stan nästa gång.
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  40. 20
    Mm fast vi har fått bilderna nu, och de blev i alla fall inte bra. Ena tofsen hade liksom hamnat bakåt, och fotografen hade tydligen inte brytt sig om att fixa det så det ser ut som om hon har en tofs på ena sidan bara. Dessutom så syns det ju att hon är sjuk, helt blank i ögonen och lite rödsprängda typ... Sen så ser hon ganska olycklig ut... Men hon fick ju vara me på gruppbilden i alla fall. Ska försöka ta nya bilder på stjärnfoto när de är i stan nästa gång.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. dagis fotografering
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:14
  2. Ingen aning om fotografering på dagis...
    By Mollamaja in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 15:49
  3. Fotografering idag
    By lotusmaya in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:49
  4. fotografering på dagis
    By mor till nea + v. 35+4 in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 18:07
  5. Fotografering på dagis idag
    By Malmis med Rasmus -02 och Noel 050419 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar