funderingar...
_0610 Oktoberbarn
  1. anna bf 5/10
    #1

    funderingar...

    Hej där,

    i tisdags när jag var till bm var inte bebisen fixerad utan fortfarande ruckbar. Kommer hem och då har slemproppen gått. Knepigt. Inget mer har hänt sen dess så jag antar att det tar några veckor till.

    Jag har inte lämnat urinprov en enda gång under graviditeten, har för mig att man lämnade flera gånger första gången, är det annorlunda för omföderskor. Men jag har en knasig bm. Hon lyssnar inte alls och kör bara sitt eget race. Blir förnärmad när man vill veta hjärtljud och sf mått... så nu har jag slutat att fråga.
  2. 1
    funderingar... Hej där,

    i tisdags när jag var till bm var inte bebisen fixerad utan fortfarande ruckbar. Kommer hem och då har slemproppen gått. Knepigt. Inget mer har hänt sen dess så jag antar att det tar några veckor till.

    Jag har inte lämnat urinprov en enda gång under graviditeten, har för mig att man lämnade flera gånger första gången, är det annorlunda för omföderskor. Men jag har en knasig bm. Hon lyssnar inte alls och kör bara sitt eget race. Blir förnärmad när man vill veta hjärtljud och sf mått... så nu har jag slutat att fråga.
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Jag har bara lämnat urinprov en gång. Men sedan de började kolla hjärtljud och SF mått har min bm gjort det vid varenda besök. Trist att du inte vill fråga längre. De ska jag finnas där för oss!
  4. 2
    Jag har bara lämnat urinprov en gång. Men sedan de började kolla hjärtljud och SF mått har min bm gjort det vid varenda besök. Trist att du inte vill fråga längre. De ska jag finnas där för oss!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3

    Urinprov

    Är förstföderska och jag har bara lämnat urinprov en gång under dessa 39 veckor, och då var det jag som frågade om man inte ska lämna...BM tyckte att allt hade sett så bra ut tidigare så därför hade hon inte tyckt det var nödvändigt med urinprovet, visade sig att hon hade rätt för jag fick lämna ett då och det visade inget speciellt.

    Trist att du inte vill fråga henne längre, håller med Annaconda att de ska ju faktiskt finnas där för oss under dessa veckor. Stå på dig!!

    Kramar
    Malin (Aimee) med Molly 3/10-06, och "Pyret" BF 29/5-09
  6. 3
    Urinprov Är förstföderska och jag har bara lämnat urinprov en gång under dessa 39 veckor, och då var det jag som frågade om man inte ska lämna...BM tyckte att allt hade sett så bra ut tidigare så därför hade hon inte tyckt det var nödvändigt med urinprovet, visade sig att hon hade rätt för jag fick lämna ett då och det visade inget speciellt.

    Trist att du inte vill fråga henne längre, håller med Annaconda att de ska ju faktiskt finnas där för oss under dessa veckor. Stå på dig!!

    Kramar
  7. Bumbi 22/10
    #4
    Jag har tagit ett urinprov vid inskrivningen, sen tog jag ett till men det var för att jag hade tidiga sammandragnngar o de trodde att det kunde vara uvi, som det inte var.
    Annars har jag inte lämnat nåt prov.
  8. 4
    Jag har tagit ett urinprov vid inskrivningen, sen tog jag ett till men det var för att jag hade tidiga sammandragnngar o de trodde att det kunde vara uvi, som det inte var.
    Annars har jag inte lämnat nåt prov.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Här vill de att man har med sig urinprov varje gång. De kollar väl protein mest, antar jag, kanske nåt annat..?

    Hoppas din slemproppsavgång var ett tecken på att något är på gång!
  10. 5
    Här vill de att man har med sig urinprov varje gång. De kollar väl protein mest, antar jag, kanske nåt annat..?

    Hoppas din slemproppsavgång var ett tecken på att något är på gång!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jag får lämna varje gång nu. Dom ser inget .. hmm ja förutom prick samma siffra på ketoner men det är tydligen inget viktigt.

    Får du inte höra hjärtljuden? Lite sent att byta nu kanske..
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  12. 6
    Jag får lämna varje gång nu. Dom ser inget .. hmm ja förutom prick samma siffra på ketoner men det är tydligen inget viktigt.

    Får du inte höra hjärtljuden? Lite sent att byta nu kanske..

Liknande trådar

  1. Funderingar
    By Nujävlar! in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 09:53
  2. Pop funderingar
    By samandra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 12:14
  3. Ny här med funderingar
    By sofie33 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 10:44
  4. Funderingar
    By Anonym in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 08:56
  5. funderingar..
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar