Det lossnar!!!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Det lossnar!!!

    Är så himla glad att jag måste dela med mig.
    Jag har ju ansett att nåt stort har hänt med L i sommar, dagis har hållt med mig. Och även om han fortfarande kommer behöva stöd i framtiden så har det tagits stora steg och vi ska sluta oroa oss för stora problem och mer fokusera på finlir har det känts som.
    Så jag gick lite orolig med min son till logopeden idag, lite rädd för att hon skulle se andra problem. Men nej... Hon var så imponerad!! Hon fick se Min Ludde prata. Massvis. Och leka, berätta etc. Hon var helt stum. Han räknade, berättade om färger, hur varmvatten fungerar etc. All in all, han gav henne massa indikationer om att det troligtvis, nästan definitivt, inte alls är grava talstörningar utan bara senhet när det gäller talet. Så nästa tid blev om... ett halvår!!! Istället för varannan vecka som innan. Det känns otroligt positivt, och jag är enig med henne och hennes slutsatser och det känns bara så skönt.
    Så nu ska vi bara njuta och uppmuntra hans genombrott, så finlirar vi uttal sen. Och så får vi se hur det går hos psykologen nästa vecka. Troligtvis är det ju samspelet som är det svåra för min son. Men inte så svårt att jag ligger sömnlös av oro.
    Det fixar sig tjejer!!! Så glad!!
  2. 1
    Det lossnar!!! Är så himla glad att jag måste dela med mig.
    Jag har ju ansett att nåt stort har hänt med L i sommar, dagis har hållt med mig. Och även om han fortfarande kommer behöva stöd i framtiden så har det tagits stora steg och vi ska sluta oroa oss för stora problem och mer fokusera på finlir har det känts som.
    Så jag gick lite orolig med min son till logopeden idag, lite rädd för att hon skulle se andra problem. Men nej... Hon var så imponerad!! Hon fick se Min Ludde prata. Massvis. Och leka, berätta etc. Hon var helt stum. Han räknade, berättade om färger, hur varmvatten fungerar etc. All in all, han gav henne massa indikationer om att det troligtvis, nästan definitivt, inte alls är grava talstörningar utan bara senhet när det gäller talet. Så nästa tid blev om... ett halvår!!! Istället för varannan vecka som innan. Det känns otroligt positivt, och jag är enig med henne och hennes slutsatser och det känns bara så skönt.
    Så nu ska vi bara njuta och uppmuntra hans genombrott, så finlirar vi uttal sen. Och så får vi se hur det går hos psykologen nästa vecka. Troligtvis är det ju samspelet som är det svåra för min son. Men inte så svårt att jag ligger sömnlös av oro.
    Det fixar sig tjejer!!! Så glad!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Härligt!

    Det måste kännas skönt att få ett "proffsutlåtande" som stämmer med din egen uppfattning. Vad härligt att det lossnat för Ludde! Framförallt för honom själv, men även för alla runt honom. Allt blir ju så mycket enklare när man kan uttrycka det man vill, och när man som närstående förstår.

    *kram*
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  4. 2
    Härligt! Det måste kännas skönt att få ett "proffsutlåtande" som stämmer med din egen uppfattning. Vad härligt att det lossnat för Ludde! Framförallt för honom själv, men även för alla runt honom. Allt blir ju så mycket enklare när man kan uttrycka det man vill, och när man som närstående förstår.

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Å vad roligt!!! Vad glad jag blir för er skull!!!
    Kram till er allihopa!!!
  6. 3
    Å vad roligt!!! Vad glad jag blir för er skull!!!
    Kram till er allihopa!!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Go Ludde Go

    härligt att han gör framsteg och vad skönt för honom att det släppt med talet.
    Kram
    Ylva med Saga & Svante
  8. 4
    Go Ludde Go härligt att han gör framsteg och vad skönt för honom att det släppt med talet.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Åh så sköööönt!
    Linus har med tagit ett språng över sommaren men är fortfarande sen i talet och framförallt förståelsen. Det märks mer nu när talet kommit ifatt en del. Han förstår inte helt enkelt. Då är det inte lätt allt komunicera.

    Kram
    Mallemus med L-03 och A-06
  10. 5
    Åh så sköööönt!
    Linus har med tagit ett språng över sommaren men är fortfarande sen i talet och framförallt förståelsen. Det märks mer nu när talet kommit ifatt en del. Han förstår inte helt enkelt. Då är det inte lätt allt komunicera.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    åh vad härligt

    Vad glad jag blir av att läsa positiva nyheter om Ludde, jippie.
    kram på dig
  12. 6
    åh vad härligt Vad glad jag blir av att läsa positiva nyheter om Ludde, jippie.
    kram på dig
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7

    Kuuuuul

    Wow vad häftigt! Det är alldeles för lätt att jämföra barn och skönt att se att barn som är sena, men inom normalvariationen kan hämta upp sig så mycket över en sommar! Heja Ludde!!!
  14. 7
    Kuuuuul Wow vad häftigt! Det är alldeles för lätt att jämföra barn och skönt att se att barn som är sena, men inom normalvariationen kan hämta upp sig så mycket över en sommar! Heja Ludde!!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Precis som vi visste!

    Din underbara L kommer snart babbla hål i skallen på logopeden! :-P
    Jag är så glad för er skull!! Måste kännas underbart!

    Min största varmaste kram går till dig!!!

    Kram från trött hårt arbetande Emma
    Emma med sessorna Ronja & Nikki

    http://ronjanikki.bilddagboken.se
  16. 8
    Precis som vi visste! Din underbara L kommer snart babbla hål i skallen på logopeden! :-P
    Jag är så glad för er skull!! Måste kännas underbart!

    Min största varmaste kram går till dig!!!

    Kram från trött hårt arbetande Emma
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    så skönt!

    Snart har du också en som pratar öronen av dig, och jag kan tänka mig att du kommer att njuta av det. Så otroligt skönt när logopeden håller med dig. Heja, heja!
  18. 9
    så skönt! Snart har du också en som pratar öronen av dig, och jag kan tänka mig att du kommer att njuta av det. Så otroligt skönt när logopeden håller med dig. Heja, heja!
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10
    Härligt att höra Åsa!! Det är en enorm lättnad när man känner att det verkar lösa sig!! Stor kram till er!!
  20. 10
    Härligt att höra Åsa!! Det är en enorm lättnad när man känner att det verkar lösa sig!! Stor kram till er!!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Vad härligt. Vad skönt att det går framåt och att andra håller med om det oxå.

    Stora kramar
  22. 11
    Vad härligt. Vad skönt att det går framåt och att andra håller med om det oxå.

    Stora kramar
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12

    Vad härligt Åsa!

    Vad glad jag är för din/er skull.
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  24. 12
    Vad härligt Åsa! Vad glad jag är för din/er skull.

Liknande trådar

  1. Det lossnar......
    By Desperado in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 16:08
  2. Kanske det lossnar nu!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:17
  3. Regnbågen lossnar!
    By Freja m Alma in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:26
  4. Nu lossnar slemproppen
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 16:16
  5. Iih! Lossnar det nu?
    By -ME- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 07:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar