Mycket egen vilja
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Mycket egen vilja

    har min lille söte Jesper skaffat sig de senaste två veckorna. Tidigare har han varit väldigt foglig, men nu visar han bestämt både med kropp och röst om det är något han vill. T ex när man tar tandborsten från honom (för den gillar han verkligen), eller om jag flyttar honom från ett ställe där han vill vara. Någon annan med viljestarka barn?
  2. 1
    Mycket egen vilja har min lille söte Jesper skaffat sig de senaste två veckorna. Tidigare har han varit väldigt foglig, men nu visar han bestämt både med kropp och röst om det är något han vill. T ex när man tar tandborsten från honom (för den gillar han verkligen), eller om jag flyttar honom från ett ställe där han vill vara. Någon annan med viljestarka barn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Oja!

    Alva är en mycket bestämd liten tjej! Hon blir skrikarg när syskonen tar något ifrån henne eller gör något med henne som hon inte vill. Tandborsten är en favorit här också!
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  4. 2
    Oja! Alva är en mycket bestämd liten tjej! Hon blir skrikarg när syskonen tar något ifrån henne eller gör något med henne som hon inte vill. Tandborsten är en favorit här också!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Jadå

    Simon har alltid (ja i allfall hittills) utmärkt sig genom att vara lugn i motsats till storebror... men visst kan han bli rejält arg. Typexempel är när man stänger dörrar dit han vill men inte får ta sig in, när man är långsam med maten eller man tar tandborsten (vad ÄR det med tandborstar som är så kul?)...
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  6. 3
    Jadå Simon har alltid (ja i allfall hittills) utmärkt sig genom att vara lugn i motsats till storebror... men visst kan han bli rejält arg. Typexempel är när man stänger dörrar dit han vill men inte får ta sig in, när man är långsam med maten eller man tar tandborsten (vad ÄR det med tandborstar som är så kul?)...
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Precis! Vad är det med tandborstar eller rättare sagt vad är det med alla andras tandborstar? För Nicolai slänger sin egen efter 3 sek!
    Han har också börjat visa lite vilja men jämfört med storasyster när hon var i den här åldern är det en liten vindpust!
  8. 4
    Precis! Vad är det med tandborstar eller rättare sagt vad är det med alla andras tandborstar? För Nicolai slänger sin egen efter 3 sek!
    Han har också börjat visa lite vilja men jämfört med storasyster när hon var i den här åldern är det en liten vindpust!
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Ja, en väldigt stark egen vilja har lilla tjejen här också (latinamerikanska temperamentet?). Hon kan ibland även börja kasta sig bakåt och slå sig själv med huvudet på golvet, vilket jag verkligen inte vill gå in på! Tandborsten är populär även här, trots att ingen tand har kommit än!
  10. 5
    Ja, en väldigt stark egen vilja har lilla tjejen här också (latinamerikanska temperamentet?). Hon kan ibland även börja kasta sig bakåt och slå sig själv med huvudet på golvet, vilket jag verkligen inte vill gå in på! Tandborsten är populär även här, trots att ingen tand har kommit än!
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Det kommer mer och mer

    Måns har börjat med att bli som en ostbåge när han inte får som han vill. Som en spänd krok kastar han sig handlöst baklänges och gastar... *pust*

    Som tur är så är det inte så ofta han demonstrerar sina nya talanger...
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  12. 6
    Det kommer mer och mer Måns har börjat med att bli som en ostbåge när han inte får som han vill. Som en spänd krok kastar han sig handlöst baklänges och gastar... *pust*

    Som tur är så är det inte så ofta han demonstrerar sina nya talanger...
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    jodå, huvudet i golvet händer då och då...+ ostbågskroppen som Måns också ägnar sig åt känner man väl till.
  14. 7
    jodå, huvudet i golvet händer då och då...+ ostbågskroppen som Måns också ägnar sig åt känner man väl till.

Liknande trådar

  1. Egen vilja???
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 12:54
  2. Egen vilja
    By alima in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 20:45
  3. 9 år med egen vilja
    By Nettan_n in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:25
  4. egen fri vilja
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 17:52
  5. Egen vilja---
    By ninali in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar