Åka utomlands
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Åka utomlands

    Funderar på en resa till nästa sommar (jaja, jag vet att jag är ute i god tid ). Rasmus vill inte åka charter och jag vill inte heller till något typiskt turistsparadis, samtidigt som jag förstår att det kanske är smidigast med en ettåring. Ni som har fler barn, skulle ni säga att det är dödsdömt att ta med en ettåring till typ Rom/London/New York? Är det lika bra att förlika sig med barnpool och Bamseklubben på en gång?
  2. 1
    Åka utomlands Funderar på en resa till nästa sommar (jaja, jag vet att jag är ute i god tid ). Rasmus vill inte åka charter och jag vill inte heller till något typiskt turistsparadis, samtidigt som jag förstår att det kanske är smidigast med en ettåring. Ni som har fler barn, skulle ni säga att det är dödsdömt att ta med en ettåring till typ Rom/London/New York? Är det lika bra att förlika sig med barnpool och Bamseklubben på en gång?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Vi åkte

    till Australien förra sommaren, Elias var 11 månader när vi åkte och det fungerade jättebra. Vi åkte runt, tittade på naturreservat etc. Badade några få gånger. Vi var definitivt inte på någon "charterresa". Det mest irriterande var British Airways och det faktum att de checkade in barnvagnen hela vägen, vår förbeställda barnmat hade de glömt (medan de i sätet bredvid fick 2 portioner, så det löste sig ju) men annars fungerade det mycket bra... Sedan beror det ju oxå på vilket ettåring man har, Elias hade inte börjat att gå vilket jag prisar gudarna för.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  4. 2
    Vi åkte till Australien förra sommaren, Elias var 11 månader när vi åkte och det fungerade jättebra. Vi åkte runt, tittade på naturreservat etc. Badade några få gånger. Vi var definitivt inte på någon "charterresa". Det mest irriterande var British Airways och det faktum att de checkade in barnvagnen hela vägen, vår förbeställda barnmat hade de glömt (medan de i sätet bredvid fick 2 portioner, så det löste sig ju) men annars fungerade det mycket bra... Sedan beror det ju oxå på vilket ettåring man har, Elias hade inte börjat att gå vilket jag prisar gudarna för.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Vi var m Elliot i Paris när han var 14 mån och det fungerade jättebra. Stannade vi bara i lekparker då och då så var det inget problem. (Dessutom är han ägg och mjölkallergiker och vi fick planera mkt runt maten) Men jag hpller med Norrländskan att det kanske beror mkt på hur barnet är. Elliot tyckte det var helt OK att sitta i vagnen till stor del.
    Det enda "problemet" jag kan komma på är middagarna, ganska ofta fick en av oss gå en sväng med Elliot i vagnen när den andra åt, eftersom det ofta inföll middag för oss precis när han skulle sova, eller så vaknade han av att komma in på en stimmig restaurang, alternativet var att promenera tills han somnat och äta ganska sent. Elliot var inte vidare lätt att i vaket tillstånd ha med lugnt sittande vid matbordet om man säger så
  6. 3
    Vi var m Elliot i Paris när han var 14 mån och det fungerade jättebra. Stannade vi bara i lekparker då och då så var det inget problem. (Dessutom är han ägg och mjölkallergiker och vi fick planera mkt runt maten) Men jag hpller med Norrländskan att det kanske beror mkt på hur barnet är. Elliot tyckte det var helt OK att sitta i vagnen till stor del.
    Det enda "problemet" jag kan komma på är middagarna, ganska ofta fick en av oss gå en sväng med Elliot i vagnen när den andra åt, eftersom det ofta inföll middag för oss precis när han skulle sova, eller så vaknade han av att komma in på en stimmig restaurang, alternativet var att promenera tills han somnat och äta ganska sent. Elliot var inte vidare lätt att i vaket tillstånd ha med lugnt sittande vid matbordet om man säger så

Liknande trådar

  1. Utomlands
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:41
  2. Ni som bor utomlands
    By mamma24h in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 20:37
  3. Bo utomlands för ett tag?
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 11:45
  4. Utomlands
    By camaz in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 06:11
  5. Åka utomlands
    By Lillie v8 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar