Världens sämsta mamma!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Världens sämsta mamma!

    Usch jag blir tokig på mina ungar!
    De kan inte leka själva en minut utan kräver total uppmärksamhet hela tiden.
    Börjar en skrika mamma så fortsätter nästa och tävlingen är igång.
    Så fort jag börjar med något blir jag avbruten tusen gånger och till slut så tappar jag tålamodet och skriker åt dem. Löjligt barnsligt men jag kan inte hjälpa det, de tjatar hål i huvet på mej.
    Jag försöker få igång dem att leka, har fixat bla en affär och annat som de tycker är kul men jag måste vara med heeeela tiden annars sätter de igång att gnälla.
    Kanske begär jag för mycket av en 3,5 åring och en snart 2-åring men jag tycker de borde kunna roa sej 5 min iallafall.
    Usch, fy vad gnällig jag känner mej men jag var tvungen att skriva av mej lite.
    Är det någon som känner igen det här eller är det bara mina barn som kräver uppmärksamhet dygnet runt?
    kram från en smådeppig ulrika m Hedda& Astrid
  2. 1
    Världens sämsta mamma! Usch jag blir tokig på mina ungar!
    De kan inte leka själva en minut utan kräver total uppmärksamhet hela tiden.
    Börjar en skrika mamma så fortsätter nästa och tävlingen är igång.
    Så fort jag börjar med något blir jag avbruten tusen gånger och till slut så tappar jag tålamodet och skriker åt dem. Löjligt barnsligt men jag kan inte hjälpa det, de tjatar hål i huvet på mej.
    Jag försöker få igång dem att leka, har fixat bla en affär och annat som de tycker är kul men jag måste vara med heeeela tiden annars sätter de igång att gnälla.
    Kanske begär jag för mycket av en 3,5 åring och en snart 2-åring men jag tycker de borde kunna roa sej 5 min iallafall.
    Usch, fy vad gnällig jag känner mej men jag var tvungen att skriva av mej lite.
    Är det någon som känner igen det här eller är det bara mina barn som kräver uppmärksamhet dygnet runt?
    kram från en smådeppig ulrika m Hedda& Astrid
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    i så fall är jag med världens sämsta

    Jag skojar med dig lite nu.

    Jag har ofta dåligt tålamod, sreciellt om barnen börjar skrika och härja, då kan jag bli vansinnig på dem. Helst skulel jag vilja ha en öronpropp på mig, för att själv behålla lugnet. Jag sover med en öronpropp om nätterna och har ofta kvar den i örat på moronen när jag går upp, det är ljuvligt att slippa höga ljud.

    Jag är enormt ljudkänslig har jag märkt, jag blir så stressad och ibland tom ilsken.

    Beträffande hur barn leker så är det så olika har jag märkt. Linus (3.5 år) som är hemma om dagarna med mig och Lukas vill inte gärna vara uppe i sitt rum själv, ibland går det bra, ibland ska jag följa med upp vill han.

    Jag kan ofta "sätta igång" lekar hemma men så säger jag "nej nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe" eller nu måste mamma fixa lite i köket" Ibland leks det vidare.

    Ge inte upp, du är ingen dålig mamma för det, du är bara människa ingen robot.
    styrkekram
  4. 2
    i så fall är jag med världens sämsta Jag skojar med dig lite nu.

    Jag har ofta dåligt tålamod, sreciellt om barnen börjar skrika och härja, då kan jag bli vansinnig på dem. Helst skulel jag vilja ha en öronpropp på mig, för att själv behålla lugnet. Jag sover med en öronpropp om nätterna och har ofta kvar den i örat på moronen när jag går upp, det är ljuvligt att slippa höga ljud.

    Jag är enormt ljudkänslig har jag märkt, jag blir så stressad och ibland tom ilsken.

    Beträffande hur barn leker så är det så olika har jag märkt. Linus (3.5 år) som är hemma om dagarna med mig och Lukas vill inte gärna vara uppe i sitt rum själv, ibland går det bra, ibland ska jag följa med upp vill han.

    Jag kan ofta "sätta igång" lekar hemma men så säger jag "nej nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe" eller nu måste mamma fixa lite i köket" Ibland leks det vidare.

    Ge inte upp, du är ingen dålig mamma för det, du är bara människa ingen robot.
    styrkekram
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Japp

    här har vi samma cirkus för det mesta *suck*
    Dock tycker jag det blivit lite lättare nu när jag börjat min praktik och lämnar dem på dagis och kommer ifrån hus och barn en viss tid av dagen. Helt underbart om man får lov att tycka det. Jag har lite mer ork den lilla stund på em som det handlar om.

    Har tyvärr inga råd eller tips men jag "snyltar" gärna på dina om du får några bra

    Kram från oss och du är ju den bästa mamman punkt
    Ylva med Saga & Svante
  6. 3
    Japp här har vi samma cirkus för det mesta *suck*
    Dock tycker jag det blivit lite lättare nu när jag börjat min praktik och lämnar dem på dagis och kommer ifrån hus och barn en viss tid av dagen. Helt underbart om man får lov att tycka det. Jag har lite mer ork den lilla stund på em som det handlar om.

    Har tyvärr inga råd eller tips men jag "snyltar" gärna på dina om du får några bra

    Kram från oss och du är ju den bästa mamman punkt
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jomen visst är du det!! För JAG höjer ALDRIG rösten till mina barn och aaaaaldrig att jag tappar tålamodet heller, neeeheeej då!!
    Du, allvarligt talat - just nu är jag glad om jag inte höjt rösten på morgonen innan vi kommit till dagis. Jag tror det är vädret - alla ungar verkar ha blivit som galna just nu - å mammorna med *s*
    Gnäll på du, vi lyssnar så gärna

    kraaaam
  8. 4
    Jomen visst är du det!! För JAG höjer ALDRIG rösten till mina barn och aaaaaldrig att jag tappar tålamodet heller, neeeheeej då!!
    Du, allvarligt talat - just nu är jag glad om jag inte höjt rösten på morgonen innan vi kommit till dagis. Jag tror det är vädret - alla ungar verkar ha blivit som galna just nu - å mammorna med *s*
    Gnäll på du, vi lyssnar så gärna

    kraaaam

Liknande trådar

  1. Världens sämsta mamma!
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 10:15
  2. världens sämsta mamma!
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 14:49
  3. Jag är världens sämsta mamma......
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 06:02
  4. världens sämsta mamma
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:02
  5. världens sämsta mamma?
    By *suck* in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar