Svinkoppor på ögonlocket
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Svinkoppor på ögonlocket

    I söndags vaknade hon med något som såg ut som en vagel som blev till ett sår. Sedan dess har det växt och växt. Idag blev det konstaterat att det är svinkoppor. Fick rådet att sätta på Microcid, men vad händer om hon gnuggar i ögat då? Jag tänkte att ni är så många sjuksköterskor här så ni vet säkert!
    Eva med Klara 0407, Axel 0606 och Gustav 0902
  2. 1
    Svinkoppor på ögonlocket I söndags vaknade hon med något som såg ut som en vagel som blev till ett sår. Sedan dess har det växt och växt. Idag blev det konstaterat att det är svinkoppor. Fick rådet att sätta på Microcid, men vad händer om hon gnuggar i ögat då? Jag tänkte att ni är så många sjuksköterskor här så ni vet säkert!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Om de

    inte sa nåt om att microciden var farlig att få i ögat så kan du nog lugnt behandla som "vanligt" DVS som jag skrev till Sol lite längre ner. Men var extra noga med handhygienen. Om hon gnuggar i ögat så kanske det lättare sprider sig... Hoppas hon snart är bra!!
    *Kram*
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  4. 2
    Om de inte sa nåt om att microciden var farlig att få i ögat så kan du nog lugnt behandla som "vanligt" DVS som jag skrev till Sol lite längre ner. Men var extra noga med handhygienen. Om hon gnuggar i ögat så kanske det lättare sprider sig... Hoppas hon snart är bra!!
    *Kram*
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Tack för svar! Det står på krämen att den inte får vara i ögonen, det var därför jag undrade.
  6. 3
    Tack för svar! Det står på krämen att den inte får vara i ögonen, det var därför jag undrade.

Liknande trådar

  1. vagel på ögonlocket
    By MYZOXE! in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 16:28
  2. Vagel under ögonlocket
    By minns in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:52
  3. Ryckningar i ögonlocket
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  4. Vagel under ögonlocket
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:49
  5. Ryckningar i ögonlocket.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar