"Min tand é lös, åh min tand é lös...
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    "Min tand é lös, åh min tand é lös...

    ...snart är jag en tandlös gumma!"

    Ja, den gamla sången kanske inte så många känner igen men iaf så har Maya en lös tand!! Märkte det då hon klagade att det gjorde ont när hon åt knäckis...=)

    Nu saknar hon ju redan två tänder som tandläkaren drog ut efter hennes fall. Men det känns allt lite speciellt när ens lilla tjej är så stor att hon börjar tappa tänder...=))
    - närma dig aldrig en häst bakifrån, en tjur framifrån eller en psykopat från nått jävla håll!



    ´´ Rädsla är när skinnet försöker hoppa åt ett håll, skelettet åt ett annat medans hjärnan försöker bestämma sig för vilket av öronen den ska ta sig ut igenom´´
  2. 1
    "Min tand é lös, åh min tand é lös... ...snart är jag en tandlös gumma!"

    Ja, den gamla sången kanske inte så många känner igen men iaf så har Maya en lös tand!! Märkte det då hon klagade att det gjorde ont när hon åt knäckis...=)

    Nu saknar hon ju redan två tänder som tandläkaren drog ut efter hennes fall. Men det känns allt lite speciellt när ens lilla tjej är så stor att hon börjar tappa tänder...=))
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    ja eller hur!

    Olvier har inga lösa än... eller ja en tand där nere är lite så där... den ahr vridit sig så därför kände jag på den... den är nog på G mend et kan la ta 6 mån till elelr så . lol .
    Själv tappade jag min försa tand precis innan jag fyllde 5.... 1978 var det... *rysa*


    Heja Maya , snart e du en tandlös gumma....


    Kram

    ~zirie

    Ps du Viktoria, kan itne du sms:a mig hur Mayas efternamn stavas.... jag skriver nog fel hela tiden... *suck* ska skicka inbjudningen.)
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  4. 2
    ja eller hur! Olvier har inga lösa än... eller ja en tand där nere är lite så där... den ahr vridit sig så därför kände jag på den... den är nog på G mend et kan la ta 6 mån till elelr så . lol .
    Själv tappade jag min försa tand precis innan jag fyllde 5.... 1978 var det... *rysa*


    Heja Maya , snart e du en tandlös gumma....


    Kram

    ~zirie

    Ps du Viktoria, kan itne du sms:a mig hur Mayas efternamn stavas.... jag skriver nog fel hela tiden... *suck* ska skicka inbjudningen.)
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Åh, där ser man. Ike har inga lösa tänder ännu och det verkar inte vara några på hans kindergarten heller som har tappat tänder, men jag ska kolla bättre... Visst känns de stora när de börjar tappa tänder!
  6. 3
    Åh, där ser man. Ike har inga lösa tänder ännu och det verkar inte vara några på hans kindergarten heller som har tappat tänder, men jag ska kolla bättre... Visst känns de stora när de börjar tappa tänder!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Wow! Här finns inga lösa tänder så långt ögat når, inte ens hos storebror som är sju!!! Å andra sidan var Oscar mer än 11 månader innan han fick sin första tand, det kanske spelar in?
  8. 4
    Wow! Här finns inga lösa tänder så långt ögat når, inte ens hos storebror som är sju!!! Å andra sidan var Oscar mer än 11 månader innan han fick sin första tand, det kanske spelar in?
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Maya har ju också en tand dragen hos tandläkaren.
    Hon har varit "tandlös" sen drygt ett år tillbaka. Men inga andra tänder lösa än.
    Hampus hade tappat sin första tand (normal tandlossning) då han var 5 och innan han var 6 hade han tappat massor av tänder.
    Precis som jag i den ålder.

    Men då var han tidig med tänder. Två redan vid 4 mån och hela munnen full vid ett år.
    Maya fick första vid 8 mån och hann just få 3 vid ett års ålder.
  10. 5
    Maya har ju också en tand dragen hos tandläkaren.
    Hon har varit "tandlös" sen drygt ett år tillbaka. Men inga andra tänder lösa än.
    Hampus hade tappat sin första tand (normal tandlossning) då han var 5 och innan han var 6 hade han tappat massor av tänder.
    Precis som jag i den ålder.

    Men då var han tidig med tänder. Två redan vid 4 mån och hela munnen full vid ett år.
    Maya fick första vid 8 mån och hann just få 3 vid ett års ålder.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    oj redan?

    här har vi inte ett tecken på några lösa tänder, men å andra sidan fick Theo sina tänder sent så då brukar de väl tappa mjölktänderna sent också?

    Vad stor hon måste se ut med alla gluggarna!!!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  12. 6
    oj redan? här har vi inte ett tecken på några lösa tänder, men å andra sidan fick Theo sina tänder sent så då brukar de väl tappa mjölktänderna sent också?

    Vad stor hon måste se ut med alla gluggarna!!!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Tror inte det har att göra med hur tidigt eller sent tänderna kommer för Maya var även hon väldigt sen med tänderna....minns inte när men iaf efter 8 månader.

    Än så länge har hon jag två gluggar brevid varann ju, men det ska bli kul att se sen när hon tapppat den där nere...=))
  14. 7
    Tror inte det har att göra med hur tidigt eller sent tänderna kommer för Maya var även hon väldigt sen med tänderna....minns inte när men iaf efter 8 månader.

    Än så länge har hon jag två gluggar brevid varann ju, men det ska bli kul att se sen när hon tapppat den där nere...=))
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    coolt!

    Åh, nu är de verkligen inga småbarn mer! Skoj med lösa tänder! Simon har en som sitter lite löst också (framtand i underkäken). Storbrorsan Samuel tappade sin första när han var fem år och två månader så vi har väntat oss detta... (Simon fyllde fem i slutet av augusti.)
  16. 8
    coolt! Åh, nu är de verkligen inga småbarn mer! Skoj med lösa tänder! Simon har en som sitter lite löst också (framtand i underkäken). Storbrorsan Samuel tappade sin första när han var fem år och två månader så vi har väntat oss detta... (Simon fyllde fem i slutet av augusti.)
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9

    Spännande!

    Michelle går och petar på en tand i nederkäken, som hon säger gör ont då och då. Så det börjar väl snart klirra i vattenglasen på kvällarna...
    *kram*
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  18. 9
    Spännande! Michelle går och petar på en tand i nederkäken, som hon säger gör ont då och då. Så det börjar väl snart klirra i vattenglasen på kvällarna...
    *kram*
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Tror inte heller att det har med hur tidigt man fick sina tänder att göra för Ike fick sina tidigt och har inga lösa ännu.... Däremot har jag hört att det har med föräldrarna att göra dvs hur tidigt barnets föräldrar tappade sina tänder.
  20. 10
    Tror inte heller att det har med hur tidigt man fick sina tänder att göra för Ike fick sina tidigt och har inga lösa ännu.... Däremot har jag hört att det har med föräldrarna att göra dvs hur tidigt barnets föräldrar tappade sina tänder.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Tror inte heller att det har med hur tidigt man fick sina tänder att göra för Ike fick sina tidigt och har inga lösa ännu.... Däremot har jag hört att det har med föräldrarna att göra dvs hur tidigt barnets föräldrar tappade sina tänder.
  22. 11
    Tror inte heller att det har med hur tidigt man fick sina tänder att göra för Ike fick sina tidigt och har inga lösa ännu.... Däremot har jag hört att det har med föräldrarna att göra dvs hur tidigt barnets föräldrar tappade sina tänder.
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12

    Åh vad stora de

    blivit, våra sommarbarn!

    Jag undrar när Arvid skall tappa sin första tand...
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  24. 12
    Åh vad stora de blivit, våra sommarbarn!

    Jag undrar när Arvid skall tappa sin första tand...

Liknande trådar

  1. Lös tand och permanent tand
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 11:53
  2. Lös tand här med
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 10:59
  3. Tand nr. 9 lös!
    By vimsan med 2 in forum _00 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 06:27
  4. DET VAR EN TAND
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 20:48
  5. DET VAR EN TAND
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar