Vi har köpt hus!!
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Vi har köpt hus!!

    Ojojoj, eller som Celia sa "Har vi köpt hus redan?". För så snabbt gick det.. Skulle på visning på söndag på ett hus. Igår ringde mäklaren (vi hade skickat ett mail i förväg och ställt några frågor, mest för att visa vårt intresse) och sa att det kommit in ett bud och att de skulle skriva senare på kvällen. Så han undrade om vi också ville lägga ett bud innan visningen, och ha möjlighet att köpa. Ojojoj, bara att ringa hem S från jobbet, åka på en specialvisning och sen lägga ett bud. Vilket vi gjorde. Och sen vänta.. Mäklaren informerade säljaren, som var intresserad av att sälja till oss istället. De andra köparna informerades - och la då också bud på samma som vi! Fast vi ville inte höja, så då kändes det kört. Fem minuter senare ringer mäklaren och säger att säljaren vill sälja till oss! Så inom loppet av tre timmar hade vi tittat på hus, bestämt oss, utforskat området lite hastigt (har aldrig tittat där tidigare) och skrivit kontrakt! Känns nästan lite väl spontant - t.o.m. för mig! Idag känns det jättemärkligt, vet inte om vi ska vara jätteglada eller livrädda för vad vi givit oss in på... *ler*

    Men nu blir vi iaf äntligen husägare o Täbybor! I Skarpäng mer bestämt. Huset uppfyller alla våra kriterier utom ett: bra kommunikationer. Så nu blir det väl att arbeta deltid o köpa bil nr 2. Och så det roligaste, dagisplats.. Jaja, det tar vi när de bekymrena kommer!

    Huset ligger förresten kvar på Hemnet, så kolla in Ropgränd 46 om ni har lust. Ihhhh - det här är så läskigt o spännande o kul!!
    Tessie
  2. 1
    Vi har köpt hus!! Ojojoj, eller som Celia sa "Har vi köpt hus redan?". För så snabbt gick det.. Skulle på visning på söndag på ett hus. Igår ringde mäklaren (vi hade skickat ett mail i förväg och ställt några frågor, mest för att visa vårt intresse) och sa att det kommit in ett bud och att de skulle skriva senare på kvällen. Så han undrade om vi också ville lägga ett bud innan visningen, och ha möjlighet att köpa. Ojojoj, bara att ringa hem S från jobbet, åka på en specialvisning och sen lägga ett bud. Vilket vi gjorde. Och sen vänta.. Mäklaren informerade säljaren, som var intresserad av att sälja till oss istället. De andra köparna informerades - och la då också bud på samma som vi! Fast vi ville inte höja, så då kändes det kört. Fem minuter senare ringer mäklaren och säger att säljaren vill sälja till oss! Så inom loppet av tre timmar hade vi tittat på hus, bestämt oss, utforskat området lite hastigt (har aldrig tittat där tidigare) och skrivit kontrakt! Känns nästan lite väl spontant - t.o.m. för mig! Idag känns det jättemärkligt, vet inte om vi ska vara jätteglada eller livrädda för vad vi givit oss in på... *ler*

    Men nu blir vi iaf äntligen husägare o Täbybor! I Skarpäng mer bestämt. Huset uppfyller alla våra kriterier utom ett: bra kommunikationer. Så nu blir det väl att arbeta deltid o köpa bil nr 2. Och så det roligaste, dagisplats.. Jaja, det tar vi när de bekymrena kommer!

    Huset ligger förresten kvar på Hemnet, så kolla in Ropgränd 46 om ni har lust. Ihhhh - det här är så läskigt o spännande o kul!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Grattis!!!
    Till å fira idag då!
    Kram på er!
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  4. 2
    Grattis!!!
    Till å fira idag då!
    Kram på er!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    å vilket

    läckert kök!!!
    Men en sak som aldrig slutar förvåna mej......stockholmspriserna på hus!!!!!!
    Jösses alltså. =)
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  6. 3
    å vilket läckert kök!!!
    Men en sak som aldrig slutar förvåna mej......stockholmspriserna på hus!!!!!!
    Jösses alltså. =)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Grattis..

    och välkomna till Täby. Såg ut att vara ett trevligt hus och omnejd.

    Kra
    Benita med busungarna Jordan-01 & Nike-03
  8. 4
    Grattis.. och välkomna till Täby. Såg ut att vara ett trevligt hus och omnejd.

    Kra
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Grattis! *imt*

    .
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  10. 5
    Grattis! *imt* .
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Vad skoj

    Härligt att kunna titulera sig husägare. Kollade på hemnet och det var ju ett superfint hus. Hur långt har ni till den där stranden?

    Men huvva vilka priser det är. Vi tyckte att vi svängde oss med höga siffror när vi köpte hus för 1.1 miljoner och sedan sålde det för 1.5. Folk nästan gapade när vi berättade

    Men visst är det skönt att äga sitt hus. Vi bor för tillfället i ett enplanshus med trädgård, men det är en hyresrätt, så det känns inte så skoj ändå. Till vintern ska vi dock flytta ut till vår gård Längtar!!!
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  12. 6
    Vad skoj Härligt att kunna titulera sig husägare. Kollade på hemnet och det var ju ett superfint hus. Hur långt har ni till den där stranden?

    Men huvva vilka priser det är. Vi tyckte att vi svängde oss med höga siffror när vi köpte hus för 1.1 miljoner och sedan sålde det för 1.5. Folk nästan gapade när vi berättade

    Men visst är det skönt att äga sitt hus. Vi bor för tillfället i ett enplanshus med trädgård, men det är en hyresrätt, så det känns inte så skoj ändå. Till vintern ska vi dock flytta ut till vår gård Längtar!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    mäktigt...och att bestämma sig sådär snabbt! Känns det rätt så finns väl inget att tveka på, ibland är det precis som om allt faller på plats. Givetvis var jag "ute" och tittade på huset. Det ser jättefint ut och precis lagom stort. (Jag är nog lite färgad av att det påminner en hel del om vårt hus....;-)

    Området är trevligt tror jag, jag cyklar förbi där två gånger i veckan och det är mycket barn i området och så trevligt att det är på cykel/promenad avstånd från oss, kanske kan få till någon middag med ett glas bubbel någon gång.

    Stora grattis kramar /therez
  14. 7
    mäktigt...och att bestämma sig sådär snabbt! Känns det rätt så finns väl inget att tveka på, ibland är det precis som om allt faller på plats. Givetvis var jag "ute" och tittade på huset. Det ser jättefint ut och precis lagom stort. (Jag är nog lite färgad av att det påminner en hel del om vårt hus....;-)

    Området är trevligt tror jag, jag cyklar förbi där två gånger i veckan och det är mycket barn i området och så trevligt att det är på cykel/promenad avstånd från oss, kanske kan få till någon middag med ett glas bubbel någon gång.

    Stora grattis kramar /therez
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Håller med

    Priserna är astronomiska - och köket är urcoolt!
    Tessie
  16. 8
    Håller med Priserna är astronomiska - och köket är urcoolt!
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Tack!

    Ja, huset är trevligt - känner dock inte till omgivningarna, men det fixar väl några barnvagnspromenader.. *ler*
    Tessie
  18. 9
    Tack! Ja, huset är trevligt - känner dock inte till omgivningarna, men det fixar väl några barnvagnspromenader.. *ler*
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Tack!

    Känns jätteläskigt, och jättespännande. (Men med nuvarande sinnesstämning, som du ju vet, mest läskigt och jobbigt..) Kram!!
    Tessie
  20. 10
    Tack! Känns jätteläskigt, och jättespännande. (Men med nuvarande sinnesstämning, som du ju vet, mest läskigt och jobbigt..) Kram!!
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Jättekul faktiskt!! Har aldrig ägt hus, men det känns så rätt nu när man har två kids liksom.. Stranden ska ligga 10 min promenad iväg, alldeles lagom! Och ja, priserna är sjuka. När vi kollade för ett år sen så låg de en miljon lägre.. Å andra sidan så får vi nog ut 700-800 tusen mer för vår lägenhet än när vi köpte den för ett år sen.

    Kram!!
  22. 11
    Jättekul faktiskt!! Har aldrig ägt hus, men det känns så rätt nu när man har två kids liksom.. Stranden ska ligga 10 min promenad iväg, alldeles lagom! Och ja, priserna är sjuka. När vi kollade för ett år sen så låg de en miljon lägre.. Å andra sidan så får vi nog ut 700-800 tusen mer för vår lägenhet än när vi köpte den för ett år sen.

    Kram!!
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12

    Roligt x 3

    Mmm, vi tror liksom på ödet - det var nog menat såhär.. *ler*

    Kul att höra att området verkar trevligt! Det tycker nog säljarna också, för de flyttar bara c:a 700 meter.

    Och middag, absolut!! Kan inte du messa mig din adress så får jag kolla in vart på kartan ni bor?

    Kram!!
    Tessie
  24. 12
    Roligt x 3 Mmm, vi tror liksom på ödet - det var nog menat såhär.. *ler*

    Kul att höra att området verkar trevligt! Det tycker nog säljarna också, för de flyttar bara c:a 700 meter.

    Och middag, absolut!! Kan inte du messa mig din adress så får jag kolla in vart på kartan ni bor?

    Kram!!
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Grattis till "impulsköpet", vilken känsla att köpa hus el. lägenhet utan att ens hinna tänka efter.
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  26. 13
    Grattis till "impulsköpet", vilken känsla att köpa hus el. lägenhet utan att ens hinna tänka efter.
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Grattis! Här går det visst undan! Tyvärr kunde jag inte titta på huset (nyfiken är jag) för det var visst någon som hade köpt det.... Grattis igen!
  28. 14
    Grattis! Här går det visst undan! Tyvärr kunde jag inte titta på huset (nyfiken är jag) för det var visst någon som hade köpt det.... Grattis igen!
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    Stort grattis!!

    Och välkommen till Täby ;-)
    Det är lite läskigt när det går sådär fort och man helt plötsligt är husägare, men jag tror att man ska gå på känsla som ni gjorde, då blir det oftast rätt.
    Kunde tyvärr inte titta på huset eftersom det är borttaget från Hemnet, men jag vet ju precis vart det ligger eftersom vi letade i hela Täby innan vi till slut köpte vårt hus, tror tom att vi tittade på ett hus på just Ropgränd. Särskilt långt från där vi till slut hamnade ligger det inte heller :-)
    Rösjön är jättefin att bada i, har promenerat mycket där eftersom mina föräldrar bo i närheten.
    När får ni flytta in?
  30. 15
    Stort grattis!! Och välkommen till Täby ;-)
    Det är lite läskigt när det går sådär fort och man helt plötsligt är husägare, men jag tror att man ska gå på känsla som ni gjorde, då blir det oftast rätt.
    Kunde tyvärr inte titta på huset eftersom det är borttaget från Hemnet, men jag vet ju precis vart det ligger eftersom vi letade i hela Täby innan vi till slut köpte vårt hus, tror tom att vi tittade på ett hus på just Ropgränd. Särskilt långt från där vi till slut hamnade ligger det inte heller :-)
    Rösjön är jättefin att bada i, har promenerat mycket där eftersom mina föräldrar bo i närheten.
    När får ni flytta in?
  31. Medlem sedan
    Aug 2001
    #16
    Grattis! Kan säga att vi köpte hus snabbt också. Har en känsla av att antingen köper man snabbt eller också tar det flera år utan att man kan bestämma sig!
  32. 16
    Grattis! Kan säga att vi köpte hus snabbt också. Har en känsla av att antingen köper man snabbt eller också tar det flera år utan att man kan bestämma sig!
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    Stort GRATTIS!

    Vad kul, såg jättetrevligt ut. Vi tittar faktist också lite i Täby. I smyg bara - schyyy. Maken är ju därifrån.
  34. 17
    Stort GRATTIS! Vad kul, såg jättetrevligt ut. Vi tittar faktist också lite i Täby. I smyg bara - schyyy. Maken är ju därifrån.
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Vad rysigt och mysigt!

    Kunde ni sova alls i natt?!?
    Hann inte se huset ute på nätet, men litar på att ni har hittat en pangboende ändå! ;o)

    Kram på er, och lycka till som villabor!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  36. 18
    Vad rysigt och mysigt! Kunde ni sova alls i natt?!?
    Hann inte se huset ute på nätet, men litar på att ni har hittat en pangboende ändå! ;o)

    Kram på er, och lycka till som villabor!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Wow, Grattis!

    Känner igen känslan av att allt gick supersnabbt. Själva så kollade vi på hus i en vecka. Bjöd och vann sen budet, allt på nolltid. Då blev vi dessuto lite skraja. Huset låg ju så låååångt bort och i en helt annan dimension. Men allt harverkligen blivit toppen och vi trivs jättebra!

    Ett stort grattis till huset!

    Kram Mia
    Mia med 2 busiga troll, Charlie [aug03] & Louise [mars05]
  38. 19
    Wow, Grattis! Känner igen känslan av att allt gick supersnabbt. Själva så kollade vi på hus i en vecka. Bjöd och vann sen budet, allt på nolltid. Då blev vi dessuto lite skraja. Huset låg ju så låååångt bort och i en helt annan dimension. Men allt harverkligen blivit toppen och vi trivs jättebra!

    Ett stort grattis till huset!

    Kram Mia
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20
    Vad kul.

    Grattis. Skönt med tomt att springa av sig på...

    kram
  40. 20
    Vad kul.

    Grattis. Skönt med tomt att springa av sig på...

    kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Köpt bil!
    By C@ttis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 21:52
  2. har köpt mig en..
    By linolja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 21:44
  3. De har köpt ett hus...
    By Sagan in forum Hem & fritid
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 22:14
  4. Har köpt en!
    By ViggoTinja in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:48
  5. Vad har ni köpt för
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar