Feber :(
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Feber :(

    Idag på morgonen tyckte jag Alva kändes varm. Tog tempen för en stund sedan och hon har 39,3 trots Panodil vid 13.30-tiden (nu är klockan 14.40). Hur lång tid tar det för Panodil att verka, 30 min??

    Och min lillasyster åkte in till akuten igår med sin lille 3-månaders med hööög feber och de fick stanna kvar med antibiotikadropp
    Inte för att jag tror att det smittar men är det inte konstigt att båda fått hög feber inom ett dygn...

    Äntligen helg!! Någon som ska göra något kul?? Här på Öland är det "Skördefest" hela helgen så vi kommer nog hålla oss hemma, det är så ruskigt mycket folk. Men i morgon bitti ska vi köra ut frallor åt fotbollsföreningen som Wilma är med i, 04.45 ska vi vara i träningslokalen och sedan köra runt i byarna och hänga frallor på dörrarna...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  2. 1
    Feber :( Idag på morgonen tyckte jag Alva kändes varm. Tog tempen för en stund sedan och hon har 39,3 trots Panodil vid 13.30-tiden (nu är klockan 14.40). Hur lång tid tar det för Panodil att verka, 30 min??

    Och min lillasyster åkte in till akuten igår med sin lille 3-månaders med hööög feber och de fick stanna kvar med antibiotikadropp
    Inte för att jag tror att det smittar men är det inte konstigt att båda fått hög feber inom ett dygn...

    Äntligen helg!! Någon som ska göra något kul?? Här på Öland är det "Skördefest" hela helgen så vi kommer nog hålla oss hemma, det är så ruskigt mycket folk. Men i morgon bitti ska vi köra ut frallor åt fotbollsföreningen som Wilma är med i, 04.45 ska vi vara i träningslokalen och sedan köra runt i byarna och hänga frallor på dörrarna...
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Tråkigt med sjuka barn, hoppas att Alva snart är bättre. Det kan säkert smitta om det är nåt smittsamt som ger feber. Tror att febern brukar gå ner efter ca 30 minuter.

    Jobbigt att gå upp så tidigt på en lördag eller det kanske är mysigt? Här ska vi nog försöka göra så lite som möjligt i helgen, mannen ska bygga så jag ska försöka hålla mig borta med barnen.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  4. 2
    Tråkigt med sjuka barn, hoppas att Alva snart är bättre. Det kan säkert smitta om det är nåt smittsamt som ger feber. Tror att febern brukar gå ner efter ca 30 minuter.

    Jobbigt att gå upp så tidigt på en lördag eller det kanske är mysigt? Här ska vi nog försöka göra så lite som möjligt i helgen, mannen ska bygga så jag ska försöka hålla mig borta med barnen.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Man känner sig lite sliten...

    Alva har fortfarande feber, 39,6 i morse, och vi har haft en ganska jobbig natt när hon varit vaken och ledsen en del. Typiskt att det skulle bli just i natt eftersom vi skulle upp extremt tidigt.

    Jag kan lova dig att det INTE var mysigt att gå upp 04.20 , speciellt inte när vi varit vakna större delen av natten. Dessutom regnade det när vi skulle ut
    Men det gick bra att köra ut frallorna i alla fall, även om det var svårt att se husen eftersom det var mörkt och kartan inte var den bästa. Dessutom är det många hus som saknar husnummer så här på landet.

    Vad är det som skall byggas?? *nyfiken*

    Kram!
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  6. 3
    Man känner sig lite sliten... Alva har fortfarande feber, 39,6 i morse, och vi har haft en ganska jobbig natt när hon varit vaken och ledsen en del. Typiskt att det skulle bli just i natt eftersom vi skulle upp extremt tidigt.

    Jag kan lova dig att det INTE var mysigt att gå upp 04.20 , speciellt inte när vi varit vakna större delen av natten. Dessutom regnade det när vi skulle ut
    Men det gick bra att köra ut frallorna i alla fall, även om det var svårt att se husen eftersom det var mörkt och kartan inte var den bästa. Dessutom är det många hus som saknar husnummer så här på landet.

    Vad är det som skall byggas?? *nyfiken*

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Hoppas att Alva är bättre idag och att ni fått sova ordentligt! Sofia verkar ha ont i öronen för hon skriker som en galning på nätterna och hennes ena öra luktar APA.... Men hon har ingen feber (kan iofs bero på kortisonet som också är febernedsättande enl läkarna) Får väl se om hon blir sämre då kanske vi får gå till VC imorgon.... *suckar*.

    Det är våran övervåning som måste byggas klart... man kan ju säga att det tar lite tid när man är själv och gör det samt att man har två gnälliga barn som inte alltid går med på att pappa är där uppe... Vi får nog åka iväg till mormor och morfar idag också.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Hoppas att Alva är bättre idag och att ni fått sova ordentligt! Sofia verkar ha ont i öronen för hon skriker som en galning på nätterna och hennes ena öra luktar APA.... Men hon har ingen feber (kan iofs bero på kortisonet som också är febernedsättande enl läkarna) Får väl se om hon blir sämre då kanske vi får gå till VC imorgon.... *suckar*.

    Det är våran övervåning som måste byggas klart... man kan ju säga att det tar lite tid när man är själv och gör det samt att man har två gnälliga barn som inte alltid går med på att pappa är där uppe... Vi får nog åka iväg till mormor och morfar idag också.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. Feber?
    By Sinkan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 13:59
  3. Feber?
    By miranda79 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 10:25
  4. Feber
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 19:12
  5. Feber?
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 07:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar