Kaminskydd?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Kaminskydd?

    Vi har en Handöl-kamin i vardagsrummet och nu är jag så orolig för att E ska ramla in i den eller på annat sätt komma emot den och bränna sig fördärvad i vinter när hon blir mer rörlig. När A var liten hade vi ingen kamin.

    Nu har jag för mig att jag sett att det finns kaminskydd som man liksom sätter runt om hela kaminen och förankrar i väggen på sidorna om densamma. Vet någon vad jag menar och var jag kan få tag på en sån?

    Utan kaminskydd blir det ingen eldning i vinter för HUUU så hemskt om hon skulle bränna sig. Det räcker med att storebror klämde fingret i bildörren förra helgen...
  2. 1
    Kaminskydd? Vi har en Handöl-kamin i vardagsrummet och nu är jag så orolig för att E ska ramla in i den eller på annat sätt komma emot den och bränna sig fördärvad i vinter när hon blir mer rörlig. När A var liten hade vi ingen kamin.

    Nu har jag för mig att jag sett att det finns kaminskydd som man liksom sätter runt om hela kaminen och förankrar i väggen på sidorna om densamma. Vet någon vad jag menar och var jag kan få tag på en sån?

    Utan kaminskydd blir det ingen eldning i vinter för HUUU så hemskt om hon skulle bränna sig. Det räcker med att storebror klämde fingret i bildörren förra helgen...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ja, vi har sån grind mellan hall och vardagsrum för hundarna. Är jättebra och stabil. Köpt på Babyland. Är rätt dyr dock (men väl värd pengarna). Kan finnas på Blocket ibland, prova där!

    Det är alltså grind Flex 5 som är för kaminer. Har för mig att det är märket BabyDan...
    Kolla på www.babyland.se under Barnsäkerhet>Hemsäkerhet

  4. 2
    Ja, vi har sån grind mellan hall och vardagsrum för hundarna. Är jättebra och stabil. Köpt på Babyland. Är rätt dyr dock (men väl värd pengarna). Kan finnas på Blocket ibland, prova där!

    Det är alltså grind Flex 5 som är för kaminer. Har för mig att det är märket BabyDan...
    Kolla på www.babyland.se under Barnsäkerhet>Hemsäkerhet

  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Gulledej! Tusen tack, nu ska vi mäta och sen beställa en grind!!

    Den lokala kaminhandlaren här på orten visste inte alls vad jag menade, men inne finns det experter!
  6. 3
    Gulledej! Tusen tack, nu ska vi mäta och sen beställa en grind!!

    Den lokala kaminhandlaren här på orten visste inte alls vad jag menade, men inne finns det experter!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Det stämmer

    vad ovanstående talare säger. Men det finns också en felx3 om man inte behöver alla 5 sektionerna - den är då lite billigare

    Sen går det också att köpa till sektioner styckvis om man behöver komplettera på nåt sätt
    -Izindra & "lillebror" 2010-10-03-
  8. 4
    Det stämmer vad ovanstående talare säger. Men det finns också en felx3 om man inte behöver alla 5 sektionerna - den är då lite billigare

    Sen går det också att köpa till sektioner styckvis om man behöver komplettera på nåt sätt

Liknande trådar

  1. Kaminskydd (barnsäkerhet)
    By sussie72 in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:17
  2. Kaminskydd?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar