Det där med ägglossning
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Det där med ägglossning

    Hur funkar det nu? Kan nån försöka klara upp det för mej. Jag ska ha min mens imorgon(slutade med kondom för ca en vecka sedan, så räknar verkligen med den). Men när infaller ägglossningen? Hur funkar sånna där stickor? Ska man testa varje dag under cykeln eller? Jag har ingen aning om när jag har ägglossning!
  2. 1
    Det där med ägglossning Hur funkar det nu? Kan nån försöka klara upp det för mej. Jag ska ha min mens imorgon(slutade med kondom för ca en vecka sedan, så räknar verkligen med den). Men när infaller ägglossningen? Hur funkar sånna där stickor? Ska man testa varje dag under cykeln eller? Jag har ingen aning om när jag har ägglossning!
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Det beror på din menscykel

    och hur lång den är. Om man har en regelbunden mens så har man nästan alltid ägglossning 14 dagar innan mens. Så om du har en 28-dagars cykel så är ÄL på dag 14. Då kan man börja med ÄLstickor på dag 10-11.
    Lycka till!
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  4. 2
    Det beror på din menscykel och hur lång den är. Om man har en regelbunden mens så har man nästan alltid ägglossning 14 dagar innan mens. Så om du har en 28-dagars cykel så är ÄL på dag 14. Då kan man börja med ÄLstickor på dag 10-11.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Tack för ditt svar...tyvärr är min mens oregelbunden. Skulle ha kommit idag om den skulle vara 28 dagar. Förra gången var det 31 så det borde väl bli på torsdag då kanske...
  6. 3
    Tack för ditt svar...tyvärr är min mens oregelbunden. Skulle ha kommit idag om den skulle vara 28 dagar. Förra gången var det 31 så det borde väl bli på torsdag då kanske...
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Hej igen!
    Tror faktiskt att din mens räknas som regelbunden om det bara diffar några dagar mellan varje cykel. Oregelbunden mens är väl när menscyklerna kan dra ut på tiden eller komma med olika intervaller, 36 dagar en gång, 48 nästa, mm mm.
  8. 4
    Hej igen!
    Tror faktiskt att din mens räknas som regelbunden om det bara diffar några dagar mellan varje cykel. Oregelbunden mens är väl när menscyklerna kan dra ut på tiden eller komma med olika intervaller, 36 dagar en gång, 48 nästa, mm mm.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Ok, tack så mkt igen...kanske ska prova med stickor då och se vad som händer.
  10. 5
    Ok, tack så mkt igen...kanske ska prova med stickor då och se vad som händer.

Liknande trådar

  1. ägglossning?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:58
  2. Ägglossning
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 19:18
  3. ägglossning??
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 07:31
  4. När ägglossning?
    By Höstros in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 22:34
  5. Ägglossning den 15/10
    By jesifer in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar