Barnvälsignelse !
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Barnvälsignelse !

    Hej !

    Vi ska ha barnvälsignelse för våran son den 15/10.
    Jag håller på och tittar på vilka sånger vi ska ha,
    har ni några tips ?

    Tar tacksamt emot alla tips !

    _____________________
    Malin med Edvin
  2. 1
    Barnvälsignelse ! Hej !

    Vi ska ha barnvälsignelse för våran son den 15/10.
    Jag håller på och tittar på vilka sånger vi ska ha,
    har ni några tips ?

    Tar tacksamt emot alla tips !

    _____________________
    Malin med Edvin
  3. Hosanna
    #2
    "Att lära känna dig är min längtan" var en av mina lovsångsfavoriter då jag/vi väntade vår son. Kanske den kunde vara något?
  4. 2
    "Att lära känna dig är min längtan" var en av mina lovsångsfavoriter då jag/vi väntade vår son. Kanske den kunde vara något?
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3

    Det finns många fina sånger :-)

    Jag tycker att det är så svårt att välja bland alla fina sånger som finns;-) Vi har bett olika personer sjunga på alla våra barns barnvälsignelser. På den första hade vi "Var gång ett barn föds till världen" en sång i moll från Det doftar av himmel. Till andra barnet hade vi "Ett mästerverk" av Niklas Hallman, Vilket liv. Den sången är helt fantastisk tycker jag. Och sedan sjöng storebror "Gud som haver barnen kär". När yngsta tjejen föddes sjöng de storasyskonen "Du vet väl om att du är värdefull" och sedan hade vi "Det gungar så fint när han bär dig, mitt barn" som finns i Psalmboken. Tryggare kan ingen vara har vi haft alla gånger.
  6. 3
    Det finns många fina sånger :-) Jag tycker att det är så svårt att välja bland alla fina sånger som finns;-) Vi har bett olika personer sjunga på alla våra barns barnvälsignelser. På den första hade vi "Var gång ett barn föds till världen" en sång i moll från Det doftar av himmel. Till andra barnet hade vi "Ett mästerverk" av Niklas Hallman, Vilket liv. Den sången är helt fantastisk tycker jag. Och sedan sjöng storebror "Gud som haver barnen kär". När yngsta tjejen föddes sjöng de storasyskonen "Du vet väl om att du är värdefull" och sedan hade vi "Det gungar så fint när han bär dig, mitt barn" som finns i Psalmboken. Tryggare kan ingen vara har vi haft alla gånger.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    " ett mästerverk" är kanon!
    Riktigt värd att leta fram om du inte känner till den:

    När Han skapade alla stjärnor
    Gav Han namn åt dom med sin starka röst
    Men när du skulle födas
    saknade Han ord
    Hans hjärta darrade, tårarna rann
    när han för dig
    öppnade livets grind


    Ett mästerverk,
    som Fadern har skapat
    en äventyr,
    ditt mål är att tillbe vid hans tron
    Du är skaparens klenod
    köpt med Kungens blod
    Du är ett Mästerverk
    Konungabarn......
  8. 4
    " ett mästerverk" är kanon!
    Riktigt värd att leta fram om du inte känner till den:

    När Han skapade alla stjärnor
    Gav Han namn åt dom med sin starka röst
    Men när du skulle födas
    saknade Han ord
    Hans hjärta darrade, tårarna rann
    när han för dig
    öppnade livets grind


    Ett mästerverk,
    som Fadern har skapat
    en äventyr,
    ditt mål är att tillbe vid hans tron
    Du är skaparens klenod
    köpt med Kungens blod
    Du är ett Mästerverk
    Konungabarn......
  9. Hosanna
    #5
    Åh, vad fin. Den har jag aldrig hört förut. Hur kan man få tag på noter till den?
  10. 5
    Åh, vad fin. Den har jag aldrig hört förut. Hur kan man få tag på noter till den?
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    och den har en underbar vacker melodi...

    googla " vilket liv" eller "niklas hallman" " kingskids" så hittar du skivan, de har även noter... fråga om du kan köpa bara noter til just den låten...

    Jag har noter här hemma , men undrar just nu om jag törs lova att jag kan ta en kopia och skicka den till dig.
    Men skivan är värd 1000 X sitt pris så köp ! majla till som , de svarar och levererar fort!
    Det är absolut den bästa kristen musik som jag vet i alla kategorier! Inriktning mot 8-12 åringar, men jag klassar det till mina absoluta favoriter och jag är inte 12 år !

    hojta till mig , om du inte hittar ,,, eller om det blir svårt med noter så kan jag försöka fixa det ändå!
  12. 6
    och den har en underbar vacker melodi...

    googla " vilket liv" eller "niklas hallman" " kingskids" så hittar du skivan, de har även noter... fråga om du kan köpa bara noter til just den låten...

    Jag har noter här hemma , men undrar just nu om jag törs lova att jag kan ta en kopia och skicka den till dig.
    Men skivan är värd 1000 X sitt pris så köp ! majla till som , de svarar och levererar fort!
    Det är absolut den bästa kristen musik som jag vet i alla kategorier! Inriktning mot 8-12 åringar, men jag klassar det till mina absoluta favoriter och jag är inte 12 år !

    hojta till mig , om du inte hittar ,,, eller om det blir svårt med noter så kan jag försöka fixa det ändå!
  13. Hosanna
    #7
    Oki, tack för ditt svar. Jag skall googla och försöka beställa annars återkommer jag. *ler*
  14. 7
    Oki, tack för ditt svar. Jag skall googla och försöka beställa annars återkommer jag. *ler*
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Dina händer är så små (tror jag den heter) tycker jag är jättefin. Har den på noter men inte framme just nu. Texten är ungefär: Lilla barn du är ett under. Dina händer är så små. fastän liten här i världen du förändrat den ändå.... osv..
    Kan leta reda på noten senare om du vill.
  16. 8
    Dina händer är så små (tror jag den heter) tycker jag är jättefin. Har den på noter men inte framme just nu. Texten är ungefär: Lilla barn du är ett under. Dina händer är så små. fastän liten här i världen du förändrat den ändå.... osv..
    Kan leta reda på noten senare om du vill.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9

    TACK ALLA !

    Tack för alla förslag som ni kommit med. Jag har ingen koll på musik och noter men med era förslag så blir det nog bra.

    Jag har mailat några musikkunniga i församlingen också så vi får se vad det blir för sånger till slut.

    ____________________

    Malin med Edvin 2006-09-02
  18. 9
    TACK ALLA ! Tack för alla förslag som ni kommit med. Jag har ingen koll på musik och noter men med era förslag så blir det nog bra.

    Jag har mailat några musikkunniga i församlingen också så vi får se vad det blir för sånger till slut.

    ____________________

    Malin med Edvin 2006-09-02

Liknande trådar

  1. barnvälsignelse
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 12:47
  2. Barnvälsignelse
    By Joanne in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 15:33
  3. Dop vs barnvälsignelse
    By anonymt namn in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 20:32
  4. Min barnvälsignelse
    By MsK in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:00
  5. Barnvälsignelse!
    By Baudelaire in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar