Vad väger era små?
_0404 Aprilbarn
  1. Kattzi
    #1

    Vad väger era små?

    Hej

    Vad väger era barn nu?? Hur långa är de?

    Julia ligger på 12kg och längden vet jag tyvärr inte men tippar på 89-90, byxor i strl 92 är för stora än, hon har ju så korta ben =).

    //Kattiz
  2. 1
    Vad väger era små? Hej

    Vad väger era barn nu?? Hur långa är de?

    Julia ligger på 12kg och längden vet jag tyvärr inte men tippar på 89-90, byxor i strl 92 är för stora än, hon har ju så korta ben =).

    //Kattiz
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    ca 94 cm lång

    men vikten vet jag inte. Kanske runt 12-13 kg. Saga har precis börjat med strl 98 i kläder och de är nästan perfekta i strl.
    /Lotta med Saga och Josefine
  4. 2
    ca 94 cm lång men vikten vet jag inte. Kanske runt 12-13 kg. Saga har precis börjat med strl 98 i kläder och de är nästan perfekta i strl.
  5. Kattzi
    #3
    va..men guud...J kör med 80-86 i byxstrl =)

    Men Saga har ju alltid varit lång. Allt bra med er??
  6. 3
    va..men guud...J kör med 80-86 i byxstrl =)

    Men Saga har ju alltid varit lång. Allt bra med er??
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Nja,

    barnen är hostiga och snuviga. Idag var det fotografering på dagis så Saga var där i ca en timme...under den tiden hann hon bli biten i magen av en annan liten tjej så snart ska vi till vc. Annars är det bra! Själv då?
    /Lotta med Saga och Josefine
  8. 4
    Nja, barnen är hostiga och snuviga. Idag var det fotografering på dagis så Saga var där i ca en timme...under den tiden hann hon bli biten i magen av en annan liten tjej så snart ska vi till vc. Annars är det bra! Själv då?
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Hejhej!

    Elis väger kanske runt 13, 13,5-14 kg nu. Han vägde 12,9 i somras, juni.
    Han mäter 92 cm.

    Det lustiga är att jag har inte så mycket kläder i 92 efter storebror, för det var en storlek han liksom hoppade över... Han var dessutom ca 7 cm längre vid samma ålder (storebror alltså)
    Desto mer kläder i 98, men det är lite för stort än...

    annasthlm - med triss i pojkar
  10. 5
    Hejhej! Elis väger kanske runt 13, 13,5-14 kg nu. Han vägde 12,9 i somras, juni.
    Han mäter 92 cm.

    Det lustiga är att jag har inte så mycket kläder i 92 efter storebror, för det var en storlek han liksom hoppade över... Han var dessutom ca 7 cm längre vid samma ålder (storebror alltså)
    Desto mer kläder i 98, men det är lite för stort än...

  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    oj....

    Vilken osis att bli biten i maggen, hoppas det inte är nåt värre.
    Nja här är det sådär, är/har varit förkylda så det har varit rätt mycket tråkiga miner här på sista tiden =/.
  12. 6
    oj....

    Vilken osis att bli biten i maggen, hoppas det inte är nåt värre.
    Nja här är det sådär, är/har varit förkylda så det har varit rätt mycket tråkiga miner här på sista tiden =/.
  13. Kattzi
    #7
    ååå ser man på..en stor liten kille..

    Hoppas förresten att du får åka in snart. Håller tummarna ska du veta. Kollar in dagligen för att se hur det går för dig.
    Lycka till när det är dags och hoppas allt flyter på bra!
  14. 7
    ååå ser man på..en stor liten kille..

    Hoppas förresten att du får åka in snart. Håller tummarna ska du veta. Kollar in dagligen för att se hur det går för dig.
    Lycka till när det är dags och hoppas allt flyter på bra!
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Rundis
    Hon väger väl 15 kilo eller mer
    runt 92 cm lång.
    Jag tycker inte hon ser såååå tjock ut längre men hon är rätt stabbig, framförallt benen....

    Kul att höra från dig , tänker ju på dig dagligen av förklariga skäl )))))

    Kram
    Malin
  16. 8
    Rundis
    Hon väger väl 15 kilo eller mer
    runt 92 cm lång.
    Jag tycker inte hon ser såååå tjock ut längre men hon är rätt stabbig, framförallt benen....

    Kul att höra från dig , tänker ju på dig dagligen av förklariga skäl )))))

    Kram
    Malin
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Gulle dig!

    ja, som tänker på mig

    Det blir nog bebis till helgen i allafall.
    Längtar som en dåre!


    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  18. 9
    Gulle dig! ja, som tänker på mig

    Det blir nog bebis till helgen i allafall.
    Längtar som en dåre!


    Kram
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Nä,

    läkaren trodde inte att det var nåt farligt. Skulle avvakta och se om det blev inflammerat men hon trodde som sagt inte det för det var ändå ett rätt så ytligt sår.
    /Lotta med Saga och Josefine
  20. 10
    Nä, läkaren trodde inte att det var nåt farligt. Skulle avvakta och se om det blev inflammerat men hon trodde som sagt inte det för det var ändå ett rätt så ytligt sår.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Vikt och längd...

    ligger ungefär på ca 91 cm och 11 kg. Höftar lite då jag tror att det kan diffa lite mellan hem vägning och mätning jämfört med bvc:s. Men däromkring.
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  22. 11
    Vikt och längd... ligger ungefär på ca 91 cm och 11 kg. Höftar lite då jag tror att det kan diffa lite mellan hem vägning och mätning jämfört med bvc:s. Men däromkring.
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Lucas mått

    Lucas väger runt 14,5 kilo och är ca 92 cm lång. Lite skillnad mot storebrorsan som alltid varit både kort och lätt.
    Jane m. Z & L
  24. 12
    Lucas mått Lucas väger runt 14,5 kilo och är ca 92 cm lång. Lite skillnad mot storebrorsan som alltid varit både kort och lätt.
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Ca 95 cm och 15-16 kg skulle jag tippa. Mer än 15 iaf för det vägde han på tvåårskollen på BVC.

    98 sitter perfekt nu, passar bra iom att ha slutat med blöja och 98-byxorna oftare är anpassade efter blöjfri bak än 92rna. Men han kan fortafarnde ha 92 i alla kläder.
  26. 13
    Ca 95 cm och 15-16 kg skulle jag tippa. Mer än 15 iaf för det vägde han på tvåårskollen på BVC.

    98 sitter perfekt nu, passar bra iom att ha slutat med blöja och 98-byxorna oftare är anpassade efter blöjfri bak än 92rna. Men han kan fortafarnde ha 92 i alla kläder.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Daniel väger just under 12 kg. Hur lång han är vet jag inte riktigt. Tippar på en 89 kanske, under 90 men han använder både 86 och 92 kläder. Har några i 98 oxå, men de är stoooora!
    Det roliga är att lillebrorsan vägde 11,5 på 6-månaderskontrollen
  28. 14
    Daniel väger just under 12 kg. Hur lång han är vet jag inte riktigt. Tippar på en 89 kanske, under 90 men han använder både 86 och 92 kläder. Har några i 98 oxå, men de är stoooora!
    Det roliga är att lillebrorsan vägde 11,5 på 6-månaderskontrollen
  29. Medlem sedan
    Jul 2001
    #15
    var på BVC idag (med min stora tjej) för hennes polio vaccinering & passade på att kolla lillebror
    han väger 13½kg & är 90½cm lång
  30. 15
    var på BVC idag (med min stora tjej) för hennes polio vaccinering & passade på att kolla lillebror
    han väger 13½kg & är 90½cm lång
  31. Åza m G&V
    #16

    Victor ca 86 cm 12 kg kanske

    Har 80 i alla kläder fortfarande, 86 lite i tröjor.
  32. 16
    Victor ca 86 cm 12 kg kanske Har 80 i alla kläder fortfarande, 86 lite i tröjor.
  33. Mirva m. V & D
    #17
    Då är Vincent precis som Julia... fast vi använder 92 i byxor men då får vi fortfarande vika upp en del av 92 byxor... 98 i tröjor har jag provat men det är alldeles för stort än så länge... så det blir 92 både i tröjor & byxor... lillebrorsan kommer i kapp snart för Dominic har 86 i tröjor och 86 i byxor och han är bara 13 månader på lördag
  34. 17
    Då är Vincent precis som Julia... fast vi använder 92 i byxor men då får vi fortfarande vika upp en del av 92 byxor... 98 i tröjor har jag provat men det är alldeles för stort än så länge... så det blir 92 både i tröjor & byxor... lillebrorsan kommer i kapp snart för Dominic har 86 i tröjor och 86 i byxor och han är bara 13 månader på lördag
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    98 cm och knappt 14 kg tror jag. Han har korta ben så där är det fortfarande st 92/94 som gäller men tröjjor använder vi 98/100 just nu.
  36. 18
    98 cm och knappt 14 kg tror jag. Han har korta ben så där är det fortfarande st 92/94 som gäller men tröjjor använder vi 98/100 just nu.
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19

    Ida

    väger knappt 13 kg och är ca 89 cm lång, mätte och vägde hemma så jag vet inte hur bra det stämmer, någorlunda i alla fall. Hon har 86 i de flesta kläder.
    Hanna m A02 o I04
  38. 19
    Ida väger knappt 13 kg och är ca 89 cm lång, mätte och vägde hemma så jag vet inte hur bra det stämmer, någorlunda i alla fall. Hon har 86 i de flesta kläder.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Wille är en stor kille...

    han väger 16-17 kilo ca och är 92 lång.
    Elina med Märta aug. 06, Wilhelm apr. 04 & Ida feb. 01

    ~ www.alms.blogg.se ~
  40. 20
    Wille är en stor kille... han väger 16-17 kilo ca och är 92 lång.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vet ni vad ni väger?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 22:47
  2. Vad väger ni som är ca 179 cm?
    By Överviktig mamma in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 20:39
  3. När väger ni er?
    By Maria med Ida & Moa in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 07:09
  4. När väger ni er?
    By Ibsen in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 12:55
  5. Jag väger
    By Mamma Mia in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar