Idag är jag.... (kopierat från IVF)
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Idag är jag.... (kopierat från IVF)

    ....riktigt nere och ledsen.
    Borde vara jätteglad, för imorgon så blir jag ruvare igen (om upptiningen går bra)!
    Men jag känner sån hopplöshet....tomhet

    Vill bara slänga mig i sängen o gråta o ligga där tills testdagen kommer...
    Det känns som att det är en evig kamp....vilket det iofs är..vill ju så gärna ha ett syskon till sonen och ett barn till min man...o till mig själv såklart! Men det tycks inte gå vägen...förstår inte riktigt varför? Alla embryo har ju varit av toppbetyg?

    Usch, förlåt att jag svamlar...men vet väl inte riktigt vem jag ska prata med..känner ingen som gått igenom detta av mina vänner (som tur är).

    Stora kramar

    Pssst...tack för alla grattis till mitt körkort!!!!!
  2. 1
    Idag är jag.... (kopierat från IVF) ....riktigt nere och ledsen.
    Borde vara jätteglad, för imorgon så blir jag ruvare igen (om upptiningen går bra)!
    Men jag känner sån hopplöshet....tomhet

    Vill bara slänga mig i sängen o gråta o ligga där tills testdagen kommer...
    Det känns som att det är en evig kamp....vilket det iofs är..vill ju så gärna ha ett syskon till sonen och ett barn till min man...o till mig själv såklart! Men det tycks inte gå vägen...förstår inte riktigt varför? Alla embryo har ju varit av toppbetyg?

    Usch, förlåt att jag svamlar...men vet väl inte riktigt vem jag ska prata med..känner ingen som gått igenom detta av mina vänner (som tur är).

    Stora kramar

    Pssst...tack för alla grattis till mitt körkort!!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Jag vet... Vi hade ju turen att lyckas på vårt första färska försök med Elias, medan det tog 5 ivfer för att få till Malte. Det är fruktansvärt jobbigt, det kan ingen som inte gått igenom det förstå till fullo. Vi hade nog inte gjort fler försök om det misslyckats sista gången, vi hade nog adopterat då. Hur fina än äggen är, finns det tyvärr ingen garanti. Vår läkare på CVL sa att det bara handlar om kemi...Vi har alltid haft väldigt många och fina ägg och har nu faktiskt 7 st fina kvar i frysen. Jag försökte tänka att det faktiskt inte kan vara helt hopplöst eftersom jag redan hade ett barn, det är oftast bara en tidsfråga om man nu inte är helt steril.

    Oj vad jag svamlar, men Malte har tröttnat...

    Jag önsker er all lycka och tänker mycket på er!!

    Ta hand om er och varför inte prova akupunktur? Det tror jag gjorde susen för vår del faktiskt.

    Kram Malin
  4. 2
    Jag vet... Vi hade ju turen att lyckas på vårt första färska försök med Elias, medan det tog 5 ivfer för att få till Malte. Det är fruktansvärt jobbigt, det kan ingen som inte gått igenom det förstå till fullo. Vi hade nog inte gjort fler försök om det misslyckats sista gången, vi hade nog adopterat då. Hur fina än äggen är, finns det tyvärr ingen garanti. Vår läkare på CVL sa att det bara handlar om kemi...Vi har alltid haft väldigt många och fina ägg och har nu faktiskt 7 st fina kvar i frysen. Jag försökte tänka att det faktiskt inte kan vara helt hopplöst eftersom jag redan hade ett barn, det är oftast bara en tidsfråga om man nu inte är helt steril.

    Oj vad jag svamlar, men Malte har tröttnat...

    Jag önsker er all lycka och tänker mycket på er!!

    Ta hand om er och varför inte prova akupunktur? Det tror jag gjorde susen för vår del faktiskt.

    Kram Malin
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Åh Anna! Lider med dig faktiskt. Vet hur alla hormoner och allt annat man är fyllt av som finns i kroppen och bara skriker efter bebis. Kan bara hålla tummarna och hoppas för er skull att det går vägen. Har du ingen där på kliniken som du kan gå och prata med? Vi blev erbjudna det när vi höll på att sätta in ägg när Emilia skulle komma till.
    Stor varm kram till dig!!
  6. 3
    Åh Anna! Lider med dig faktiskt. Vet hur alla hormoner och allt annat man är fyllt av som finns i kroppen och bara skriker efter bebis. Kan bara hålla tummarna och hoppas för er skull att det går vägen. Har du ingen där på kliniken som du kan gå och prata med? Vi blev erbjudna det när vi höll på att sätta in ägg när Emilia skulle komma till.
    Stor varm kram till dig!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Här kommer en lång varm kram till dig. Hoppas så att det ska gå vägen för er.... Tänker på dig....
  8. 4
    Här kommer en lång varm kram till dig. Hoppas så att det ska gå vägen för er.... Tänker på dig....
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Åh Anna, känner så med dig. Tänker på er och håller alla tummar i världen att det går vägen för er nu.

    Många kramar till dig, hoppas att din tomhet och hopplöshet släpper snart. Du ska se att det går vägen denna gång...
    många kramar igen.

    ps. Grattis till Körkortet
  10. 5
    Åh Anna, känner så med dig. Tänker på er och håller alla tummar i världen att det går vägen för er nu.

    Många kramar till dig, hoppas att din tomhet och hopplöshet släpper snart. Du ska se att det går vägen denna gång...
    många kramar igen.

    ps. Grattis till Körkortet
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Ja, det är inte lätt att tänka positivt i ett sånt läge, det förstår jag. Har aldrig varit i din situation alls. Måste vara svårt att ladda om batterierna när man misslyckats flera gånger. Samtidigt undrar man ibland om det bara är kemi eller kanske en gnutta psykologi också.

    Skickar en stor varm kram och hoppas du kan få någon hjälp även med ditt inre.
  12. 6
    Ja, det är inte lätt att tänka positivt i ett sånt läge, det förstår jag. Har aldrig varit i din situation alls. Måste vara svårt att ladda om batterierna när man misslyckats flera gånger. Samtidigt undrar man ibland om det bara är kemi eller kanske en gnutta psykologi också.

    Skickar en stor varm kram och hoppas du kan få någon hjälp även med ditt inre.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Många styrkekramar Anna...förstår att det känns som om du skulle vilja hoppa över till dagen du kan testa, jobbigt att gå och vänta med alla tankar, man vågar ju inte hoppas så mycket, otroligt påfrestande. Men jag hoppas så att allting går bra i morgon och att det ska fortsätta lyckligt
    Har själv varit gravid fem gånger men har två barn i liv. Mina skatter
    MÅÅÅÅÅNGA KRAMAR TILL DIG ANNA!!
  14. 7
    Många styrkekramar Anna...förstår att det känns som om du skulle vilja hoppa över till dagen du kan testa, jobbigt att gå och vänta med alla tankar, man vågar ju inte hoppas så mycket, otroligt påfrestande. Men jag hoppas så att allting går bra i morgon och att det ska fortsätta lyckligt
    Har själv varit gravid fem gånger men har två barn i liv. Mina skatter
    MÅÅÅÅÅNGA KRAMAR TILL DIG ANNA!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    KRAM!

    Hoppas tiden flyger iväg så att du slipper gå och vänta så.
  16. 8
    KRAM!

    Hoppas tiden flyger iväg så att du slipper gå och vänta så.
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    *kramar om*

    Vet inte riktigt vad du går igenom men med ett antal missfall i ryggen så kan jag förstå känslan för den är säkert ungefär den samma.

    Hoppas så att det ska gå vägen, massor med kramar!
  18. 9
    *kramar om* Vet inte riktigt vad du går igenom men med ett antal missfall i ryggen så kan jag förstå känslan för den är säkert ungefär den samma.

    Hoppas så att det ska gå vägen, massor med kramar!
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Åh gumman då... här kommer en bamsekram från mig. Klart att det är jobbigt och eländigt och skit vissa dagar, jag tycker inte det är konstigt alls. Det är mycket ni får gå igenom med berg och dalbana med hopp och känslor. Jag håller alla tummar och tår jag har... *håller om*
  20. 10
    Åh gumman då... här kommer en bamsekram från mig. Klart att det är jobbigt och eländigt och skit vissa dagar, jag tycker inte det är konstigt alls. Det är mycket ni får gå igenom med berg och dalbana med hopp och känslor. Jag håller alla tummar och tår jag har... *håller om*
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Håller alla tummar och tår för er gumman! Förstår att det känns tomt, jobbigt, hopplöst och ja.... allt och inget!! Du ska se det går vägen, snart sitter du och knappar i en ankomstgrupp på nytt igen!!!

    STORA STORA styrkekramar!!
  22. 11
    Håller alla tummar och tår för er gumman! Förstår att det känns tomt, jobbigt, hopplöst och ja.... allt och inget!! Du ska se det går vägen, snart sitter du och knappar i en ankomstgrupp på nytt igen!!!

    STORA STORA styrkekramar!!

Liknande trådar

  1. Kopierat från OÄF, sorry.
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 20:33
  2. svärmödrar osv (kopierat från oäf)
    By k-åsa-n in forum Mammasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 20:08
  3. Kopierat från Nio Mån...
    By Ta bort - eller? in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 15:55
  4. Kopierat från Familjeliv
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 15:51
  5. Kopierat från Netdoktor!!
    By ung77 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar