Ni som är runt vecka 9
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Ni som är runt vecka 9

    hur mår ni??
    mitt illamående börjar bli bättre och tröttheten är inte lika jobbig...
    nu blir man alldeles nojjig att nu är det något fel???

    Fler som börjar att må bättre???
    Johanna med J (jan 98) & I (feb 04) & A (maj 07)

    **Ta en dag i sänder**
  2. 1
    Ni som är runt vecka 9 hur mår ni??
    mitt illamående börjar bli bättre och tröttheten är inte lika jobbig...
    nu blir man alldeles nojjig att nu är det något fel???

    Fler som börjar att må bättre???
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Tänkte precis skriva ett inlägg om det...

    Jag har inte mått illa nästan alls de senaste kvällarna, jag som legat mest hela kvällarna i flera veckor. Värst var det förra veckan. Jag är nojig såklart, känner efter om jag har ont i magen och springer på toa mest hela tiden för att kolla om det har kommit blod.

    Jag kan inte minnas att jag var så här orolig när jag väntade dottern, och då hade jag ändå ett par blödningar. Skulle det komma en nu så vet jag inte vad jag skulle göra...

    Tycker väntan är olidlig innan man vet säkert om det verkligen blir nån bebis.
  4. 2
    Tänkte precis skriva ett inlägg om det...

    Jag har inte mått illa nästan alls de senaste kvällarna, jag som legat mest hela kvällarna i flera veckor. Värst var det förra veckan. Jag är nojig såklart, känner efter om jag har ont i magen och springer på toa mest hela tiden för att kolla om det har kommit blod.

    Jag kan inte minnas att jag var så här orolig när jag väntade dottern, och då hade jag ändå ett par blödningar. Skulle det komma en nu så vet jag inte vad jag skulle göra...

    Tycker väntan är olidlig innan man vet säkert om det verkligen blir nån bebis.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Hejsan!

    Jag har inte skrivit förrut men tänkte att nu kunde det vara på tiden. Skrev in mig på MVC idag och hade just den konversationen med min BM. Jag har nämnligen inte mått illa över huvudtaget och undrade om det var något fel på mig ;-). Nu har jag dock andra symtom som t ex trött, bysten känns som den vuxit flera storlekare så visst är jag i 9:e veckan. Njut av att bli av med illamåendet!

    Ha´det!
  6. 3
    Hejsan!

    Jag har inte skrivit förrut men tänkte att nu kunde det vara på tiden. Skrev in mig på MVC idag och hade just den konversationen med min BM. Jag har nämnligen inte mått illa över huvudtaget och undrade om det var något fel på mig ;-). Nu har jag dock andra symtom som t ex trött, bysten känns som den vuxit flera storlekare så visst är jag i 9:e veckan. Njut av att bli av med illamåendet!

    Ha´det!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    *ta i trä*

    tröttheten börjar ge sig, halleluja!! Jag som så smått börjde misströsta. Kikar i mina anteckninar från förra graviditeterna, och ja - jag blir piggare igen från vecka 9-10. Tack och lov..!

    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  8. 4
    *ta i trä* tröttheten börjar ge sig, halleluja!! Jag som så smått börjde misströsta. Kikar i mina anteckninar från förra graviditeterna, och ja - jag blir piggare igen från vecka 9-10. Tack och lov..!

  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Nä det är lika illa som vanligt. Jag är i v 8+5 idag. Det går lite upp och ner för mig, mår illa varje dag men vissa dagar är det bättre och andra är jag helt utslagen. Idag och igår har varit "utslagendagar" - blä! Jag hoppas hoppas att det vänder snart!
  10. 5
    Nä det är lika illa som vanligt. Jag är i v 8+5 idag. Det går lite upp och ner för mig, mår illa varje dag men vissa dagar är det bättre och andra är jag helt utslagen. Idag och igår har varit "utslagendagar" - blä! Jag hoppas hoppas att det vänder snart!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Värre än värst här....Mår illa 24 timmar om dygnet....En bra dag spyr jag bara 1-3 ggr annars 4-8 ggr....Vaknar tom på natten och mäste rusa till toaletten.....Jobbigt....Är 8+6 idag.....
  12. 6
    Värre än värst här....Mår illa 24 timmar om dygnet....En bra dag spyr jag bara 1-3 ggr annars 4-8 ggr....Vaknar tom på natten och mäste rusa till toaletten.....Jobbigt....Är 8+6 idag.....
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag har mått riktigt dåligt, med runt v 9 så blev det lite en dag av varje.
    Började också fundera, så förstår dig.
    Du behöver säkert inte vara orolig!
    Lycka till!
  14. 7
    Jag har mått riktigt dåligt, med runt v 9 så blev det lite en dag av varje.
    Började också fundera, så förstår dig.
    Du behöver säkert inte vara orolig!
    Lycka till!
  15. Callina barn nr 3
    #8

    Jag mår bättre nu.

    Jag mår mycket bättre nu. Man blir ju såklart rädd och tänker att något kanske är fel. Men jag mådde inte så värst illa med de andra två barnen heller.

    Hur mådde du med dina andra barn?
  16. 8
    Jag mår bättre nu. Jag mår mycket bättre nu. Man blir ju såklart rädd och tänker att något kanske är fel. Men jag mådde inte så värst illa med de andra två barnen heller.

    Hur mådde du med dina andra barn?
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    trötthet i toppen (hoppas jag verkligen) för värre kan det knappast bli. Idag har jag lyckats vara vaken mellan 10 och 15.30, resten av dagen har jag leggat i sängen. Och nu är jag pigg igen. Blir det bättre efter v9, säger ni, det skulle behövas, har mycket mycket jobb nästa vecka. Så hoppas att det smittar
  18. 9
    trötthet i toppen (hoppas jag verkligen) för värre kan det knappast bli. Idag har jag lyckats vara vaken mellan 10 och 15.30, resten av dagen har jag leggat i sängen. Och nu är jag pigg igen. Blir det bättre efter v9, säger ni, det skulle behövas, har mycket mycket jobb nästa vecka. Så hoppas att det smittar
  19. sol¤
    #10

    Jag

    går in i v.11 imorgon. Hade en period när jag mådde bättre, men sedan blev det sämre igen. Så det går helt enkelt upp och ned. Tror det är ganska vanligt att man pendlar fram och tillbaka.

    Vägde mig häromdagen och jag har gått ned två kilo på grund av illamående.
  20. 10
    Jag går in i v.11 imorgon. Hade en period när jag mådde bättre, men sedan blev det sämre igen. Så det går helt enkelt upp och ned. Tror det är ganska vanligt att man pendlar fram och tillbaka.

    Vägde mig häromdagen och jag har gått ned två kilo på grund av illamående.
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11
    Jag har precis gått i i v. 9 och har oxå tyckt att jag kännt mig bättre iallafall till och från..
    Jag mår inte illa så jag måste kräkas men har en obehagskänsla nästan hela tiden men tycker nog att det blivit lite bättre... men bara lite..
    Tröttheten hänger fortfarande kvar..

    Skönt att höra att det är fler som känner ung. likadant..

    Kram
  22. 11
    Jag har precis gått i i v. 9 och har oxå tyckt att jag kännt mig bättre iallafall till och från..
    Jag mår inte illa så jag måste kräkas men har en obehagskänsla nästan hela tiden men tycker nog att det blivit lite bättre... men bara lite..
    Tröttheten hänger fortfarande kvar..

    Skönt att höra att det är fler som känner ung. likadant..

    Kram
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Jag är idag 8+5 och igår var första dagen som jag verkligen var på väg att spy! Jag har mått lite smådåligt hela tiden, men bara så där ihållande. Inte så att jag varit på väg att spy i alla fall. Men nu jäklar mådde jag inte bra. Jag säger som många innan mig- det går i vågor!
    Tröttheten håller däremot på att bli bättre...något i alla fall...
  24. 12
    Jag är idag 8+5 och igår var första dagen som jag verkligen var på väg att spy! Jag har mått lite smådåligt hela tiden, men bara så där ihållande. Inte så att jag varit på väg att spy i alla fall. Men nu jäklar mådde jag inte bra. Jag säger som många innan mig- det går i vågor!
    Tröttheten håller däremot på att bli bättre...något i alla fall...
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    Jag mår lite bättre, förra veckan kunde jag knappt jobba men denna veckan är klart bättre. Fast jag är lika trött på kvällarna, somnar på soffan vid nio-tiden...
  26. 13
    Jag mår lite bättre, förra veckan kunde jag knappt jobba men denna veckan är klart bättre. Fast jag är lika trött på kvällarna, somnar på soffan vid nio-tiden...
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Bläää... det går i vågor men idag är jag trött som få och lagom illamående ... men som sagt det skiftar.
  28. 14
    Bläää... det går i vågor men idag är jag trött som få och lagom illamående ... men som sagt det skiftar.

Liknande trådar

  1. nästa vecka reser vi ju runt
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 09:11
  2. Jag tror tur går runt runt runt!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 11:29
  3. Huvudet snurrar bara runt runt....
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 08:58
  4. magsjukan går runt runt runt
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 18:21
  5. VUL runt vecka 6?
    By majess in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar