Progesteron?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Progesteron?

    Vilken skillnad, sist hade jag vagitorier och nu Crinone.
    Crinone är ju helt underbart jämfört med vagitorierna, inte alls lika kladdigt jämnt och ständigt!

    Hur länge har ni kört med progesteron?
  2. 1
    Progesteron? Vilken skillnad, sist hade jag vagitorier och nu Crinone.
    Crinone är ju helt underbart jämfört med vagitorierna, inte alls lika kladdigt jämnt och ständigt!

    Hur länge har ni kört med progesteron?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Va? Finns det alternativ till kletochelände-vagitorierna?! Ååååh, vilken dröm.
    Jag ska ta till test och sen, om (NÄR!!) det blir positivt fortsätta "några veckor" till.
    Räknar jag utifrån hur mycket jag fått utskrivet blir det totalt 30 dagar från återförandet.
    Vilket känns kort, förra gången (ej ivf) höll jag på i 12 veckor.
  4. 2
    Va? Finns det alternativ till kletochelände-vagitorierna?! Ååååh, vilken dröm.
    Jag ska ta till test och sen, om (NÄR!!) det blir positivt fortsätta "några veckor" till.
    Räknar jag utifrån hur mycket jag fått utskrivet blir det totalt 30 dagar från återförandet.
    Vilket känns kort, förra gången (ej ivf) höll jag på i 12 veckor.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Jag läste på fass om Crinone, om jag förstår rätt så tas det bar 1 ggr/dag, stämmer det?
    I sådana fall förstår jag inte varför läkarna inte skriver ut det istället för vagitorierna, det måste ju vara mycket smidigare.
  6. 3
    Jag läste på fass om Crinone, om jag förstår rätt så tas det bar 1 ggr/dag, stämmer det?
    I sådana fall förstår jag inte varför läkarna inte skriver ut det istället för vagitorierna, det måste ju vara mycket smidigare.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Javisst, visste inte heller att det fanns förrän nu.
    Hade du testdag 12:e? Vi är synkisar och jag har inte test förrän den 16:e...
  8. 4
    Javisst, visste inte heller att det fanns förrän nu.
    Hade du testdag 12:e? Vi är synkisar och jag har inte test förrän den 16:e...
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Två gånger om dagen ska man ta (iaf min ordination), morgon och kväll.
    Det är MYCKET smidigare och MYCKET mindre kladd och klet. Lätt att använda också, det är som typ en pipett som man för in och så trycker man in gelen. Väldig skillnad tycker iaf jag.
  10. 5
    Två gånger om dagen ska man ta (iaf min ordination), morgon och kväll.
    Det är MYCKET smidigare och MYCKET mindre kladd och klet. Lätt att använda också, det är som typ en pipett som man för in och så trycker man in gelen. Väldig skillnad tycker iaf jag.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Olika länge för olika läkare. I Örebro ville de egentligen att jag skulle sluta direkt efter positivt test, men när jag blev inlagd för överstimulering, så blev jag omhändertagen av en lokal gynläkare som i normala fall samarbetade med Göteborgsklinikerna och då blev det Progesteron till vecka 7 eller 8. Vid första behandlingen på Carlanderska har jag för mig att jag höll på vecka 5 ut, men sedan fick jag ju missfall i den graviditeten, så nu senast höll jag på till vecka 9. Jag valde dock att ta Progesteronet som suppar de sista veckorna. Man blir ju lite bubblig i magen, men hellre det än att ständigt ha vax i grenen!
  12. 6
    Olika länge för olika läkare. I Örebro ville de egentligen att jag skulle sluta direkt efter positivt test, men när jag blev inlagd för överstimulering, så blev jag omhändertagen av en lokal gynläkare som i normala fall samarbetade med Göteborgsklinikerna och då blev det Progesteron till vecka 7 eller 8. Vid första behandlingen på Carlanderska har jag för mig att jag höll på vecka 5 ut, men sedan fick jag ju missfall i den graviditeten, så nu senast höll jag på till vecka 9. Jag valde dock att ta Progesteronet som suppar de sista veckorna. Man blir ju lite bubblig i magen, men hellre det än att ständigt ha vax i grenen!
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    Har alltid fått Crinone. Har för mej att de brukar ta slut några dagar innan det är dags för test. Har ifrågasatt det tidigare och har fått svaret att vid den tidpunkten ska kroppen ha kommit igång med hormonproduktionen själv om den nu är gravid.
  14. 7
    Har alltid fått Crinone. Har för mej att de brukar ta slut några dagar innan det är dags för test. Har ifrågasatt det tidigare och har fått svaret att vid den tidpunkten ska kroppen ha kommit igång med hormonproduktionen själv om den nu är gravid.
  15. Tinselflickan
    #8
    Jag har bett om att få Crinone för att jag får svamp av proggisarna. Det är helt fantastiskt vilken skillnad det är. Mycket bättre humör blir man på också!

    Jag har tagit Crinone en gång om dagen, har jag för mig, och fram till testdag. Blir man gravid ska man fortsätta i någon vecka, har jag för mig.

    Kram!
  16. 8
    Jag har bett om att få Crinone för att jag får svamp av proggisarna. Det är helt fantastiskt vilken skillnad det är. Mycket bättre humör blir man på också!

    Jag har tagit Crinone en gång om dagen, har jag för mig, och fram till testdag. Blir man gravid ska man fortsätta i någon vecka, har jag för mig.

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    märkligt att det skiljer så... jag är tacksam för att plågan ändå är relativt kort. även om det känns oääändligt långt till 12e nu.
  18. 9
    märkligt att det skiljer så... jag är tacksam för att plågan ändå är relativt kort. även om det känns oääändligt långt till 12e nu.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Märkligt att det skiljer så. Jag slutade vid test när jag gjorde på Akademiska i Uppsala, hade då vagitorier.
    Och nu ska jag köra till dag 15, dvs tre dagar före test.

    Nu sa läkaren på CvL att man bara ger progesteron i förebyggande syfte för att ge kroppen tid att framställa det själv iom att de påverkat slemhinnorna så, med behandling, stick osv.
    Har ni fått någon annan förklaring iom att ni fått köra så länge ibland?
  20. 10
    Märkligt att det skiljer så. Jag slutade vid test när jag gjorde på Akademiska i Uppsala, hade då vagitorier.
    Och nu ska jag köra till dag 15, dvs tre dagar före test.

    Nu sa läkaren på CvL att man bara ger progesteron i förebyggande syfte för att ge kroppen tid att framställa det själv iom att de påverkat slemhinnorna så, med behandling, stick osv.
    Har ni fått någon annan förklaring iom att ni fått köra så länge ibland?

Liknande trådar

  1. Progesteron
    By linn_74 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:32
  2. progesteron?
    By 38 och ett halvt in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 12:14
  3. Progesteron .....
    By Titti på besök in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 09:20
  4. Progesteron Mic
    By Titti:) in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 07:07
  5. Progesteron MIc..
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar