Skit också!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Skit också!

    Jaha, så har då mina 17h reducerats till 3 eftermiddagar i veckan istället för 4..och dessutom börjar de 16 från försttänkta 15.00. Börjar smått undra hur mycket jag får gjort. onsdagkvällarna skulle ju vara en bonus då jag och B kan gå ut och äta elle nåt och då lämnar det bara måndagar 16-18.30 samt lite på lördag som jag har barnvakt så jag kan jobba. Knappast något som eliminerar mina kvällar och nu har B inget dagis hellen: _F_%_N! Vad trött jag blir. Kunde hon inte kläckt att hennes jobb på dagis var "lite mer än vad hon trodde" redan förra veckan? Redan irriterad, känner för att ringa norska barnvakten, som jag hittills tyckt varit lite halvt mesig, men inser jag nu hade rejält med skinn på näsan. Supersuck.

    Nu sover barnen i alla fall och jag och B ska ha krismöte i köket. Blä för barnomsorg, säger jag bara!
  2. 1
    Skit också! Jaha, så har då mina 17h reducerats till 3 eftermiddagar i veckan istället för 4..och dessutom börjar de 16 från försttänkta 15.00. Börjar smått undra hur mycket jag får gjort. onsdagkvällarna skulle ju vara en bonus då jag och B kan gå ut och äta elle nåt och då lämnar det bara måndagar 16-18.30 samt lite på lördag som jag har barnvakt så jag kan jobba. Knappast något som eliminerar mina kvällar och nu har B inget dagis hellen: _F_%_N! Vad trött jag blir. Kunde hon inte kläckt att hennes jobb på dagis var "lite mer än vad hon trodde" redan förra veckan? Redan irriterad, känner för att ringa norska barnvakten, som jag hittills tyckt varit lite halvt mesig, men inser jag nu hade rejält med skinn på näsan. Supersuck.

    Nu sover barnen i alla fall och jag och B ska ha krismöte i köket. Blä för barnomsorg, säger jag bara!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    -ok...I har inget dagis..
  4. 2
    -ok...I har inget dagis..
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Usch! Det lät inget kul alls.

    Jag vet inte om du fortfarande enbart vill ha engelska nannys, men annars kommer den svenska tjejen hem från USA snart och hon vill gärna till uk. Du får hojta efter referenser, och joleda har även hon träffat familjen.

    Hoppas att det löser sig med barnomsorgen.
  6. 3
    Usch! Det lät inget kul alls.

    Jag vet inte om du fortfarande enbart vill ha engelska nannys, men annars kommer den svenska tjejen hem från USA snart och hon vill gärna till uk. Du får hojta efter referenser, och joleda har även hon träffat familjen.

    Hoppas att det löser sig med barnomsorgen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Funderade faktiskt både en och två gånger när jag läste

    låter inte alls kul! Kan ni inte få tag i en annan barnvakt som har mer tid?
  8. 4
    Funderade faktiskt både en och två gånger när jag läste

    låter inte alls kul! Kan ni inte få tag i en annan barnvakt som har mer tid?
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Tack gulle dig, det är verkligen så jag undrar och också därför jag vill undvika vår norska tjej. Tycker det är jätteviktigt att vi får in en engeskspråkig i huset då vi går här hemma alla 3 och pratar svenska. Men tack i alla fall, jag kanske återkommer ifall vi känner att vi inte bryr oss om det mer.

    kram
  10. 5
    Tack gulle dig, det är verkligen så jag undrar och också därför jag vill undvika vår norska tjej. Tycker det är jätteviktigt att vi får in en engeskspråkig i huset då vi går här hemma alla 3 och pratar svenska. Men tack i alla fall, jag kanske återkommer ifall vi känner att vi inte bryr oss om det mer.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Det är det som varit problemet. Hur många britter vill vara aupairer här. Har inte hittat en endaste en som verkar vettig, de flesta nannys går vi agency som vill ha ca £700-1000 bara för att förmedla en person. Om den personen sen slutar efter 8 veckor är avgiften borta så att säga.

    Usch jag som var så himla positiv till det här.
    Tack för omtanken, det är helt klart dags att fundera om. Kanske kan fylla upp med nån annan, men om vi ändå ska ha hit nån annan varför inte hitta nån som kan hela tiden istället för att hatta med 2?

    kram
  12. 6
    Det är det som varit problemet. Hur många britter vill vara aupairer här. Har inte hittat en endaste en som verkar vettig, de flesta nannys går vi agency som vill ha ca £700-1000 bara för att förmedla en person. Om den personen sen slutar efter 8 veckor är avgiften borta så att säga.

    Usch jag som var så himla positiv till det här.
    Tack för omtanken, det är helt klart dags att fundera om. Kanske kan fylla upp med nån annan, men om vi ändå ska ha hit nån annan varför inte hitta nån som kan hela tiden istället för att hatta med 2?

    kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Det som irriterar mig mest är att hon inte verkar förstå vilken situation hon sätter mig i. Att jag behöver hjälp NU och att bara droppa "Kan vi köra 4 dagar denna veckan och sen bara 3 fr o m nästa?" som om det inte spelade mig nån roll! Jag har inte tid med sånt här!

    Det irriterar mig mest, än om hon hade ringt förra veckan när hon var sin första vecka på förskolan, hon måste insett redan då att hon inte skulle fixa kl 15-15.30.. DET stör mig.

    Nog om det nu, B väntar i köket.
    Ses om en stund när jag sätter mig med mitt vanliga kvällsjobbande. Grrrr!
  14. 7
    Det som irriterar mig mest är att hon inte verkar förstå vilken situation hon sätter mig i. Att jag behöver hjälp NU och att bara droppa "Kan vi köra 4 dagar denna veckan och sen bara 3 fr o m nästa?" som om det inte spelade mig nån roll! Jag har inte tid med sånt här!

    Det irriterar mig mest, än om hon hade ringt förra veckan när hon var sin första vecka på förskolan, hon måste insett redan då att hon inte skulle fixa kl 15-15.30.. DET stör mig.

    Nog om det nu, B väntar i köket.
    Ses om en stund när jag sätter mig med mitt vanliga kvällsjobbande. Grrrr!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Mamamia.
    Prova med att sätta upp lappar vid de lokala skolorna, toddler groups etc så kanske du kan hitta en engelsk nanny som behöver lite extra timmar. I Ox har jag flera vänner som har hittat nannys på det sättet. Lycka till. Själv söker jag efter en preschool till lillebror.
  16. 8
    Mamamia.
    Prova med att sätta upp lappar vid de lokala skolorna, toddler groups etc så kanske du kan hitta en engelsk nanny som behöver lite extra timmar. I Ox har jag flera vänner som har hittat nannys på det sättet. Lycka till. Själv söker jag efter en preschool till lillebror.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Blä vad trist! Kan du inte annonsera någonstans och byta barnflicka. Så här kan du ju inte ha det!

    KRAM
  18. 9
    Blä vad trist! Kan du inte annonsera någonstans och byta barnflicka. Så här kan du ju inte ha det!

    KRAM

Liknande trådar

  1. skit också
    By elis11 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 19:59
  2. Skit också! Skit! Skit! Skit!
    By Limsa in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 16:50
  3. Skit också! Skit! Skit! Skit!
    By Limsa in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 14:44
  4. Skit också....
    By sienna in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:33
  5. Men skit också!
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 20:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar