Finns det någon som
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Finns det någon som

    har tips på vad jag kan göra med Almas hårda mage? Då jag inte ammar utan ger henne Babysemp så vet jag att dom kan bli lite hård i magen, men är det någon som har några käcka tips från coachen på vad jag kan göra för att underlätta hennes bajsande?

    Så - en riktig skitfråga..
    dizzy nu med Alma 22/9
  2. 1
    Finns det någon som har tips på vad jag kan göra med Almas hårda mage? Då jag inte ammar utan ger henne Babysemp så vet jag att dom kan bli lite hård i magen, men är det någon som har några käcka tips från coachen på vad jag kan göra för att underlätta hennes bajsande?

    Så - en riktig skitfråga..
  3. -på besök-
    #2
    Olja i ersättningen ska kunna underlätta bajsandet har jag hört
  4. 2
    Olja i ersättningen ska kunna underlätta bajsandet har jag hört
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    har hört

    att man även kan ha messmör i ersättningen, ska mjuka upp bajset lite

    Lycka till!
    Elina med Märta aug. 06, Wilhelm apr. 04 & Ida feb. 01

    ~ www.alms.blogg.se ~
  6. 3
    har hört att man även kan ha messmör i ersättningen, ska mjuka upp bajset lite

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Visst har nestle också nån ersättning? Har för mig att jag fick lov att byta för Neo blev så hård. Det var även så med Tina fast då var det 1års vällingen det handlade om
  8. 4
    Visst har nestle också nån ersättning? Har för mig att jag fick lov att byta för Neo blev så hård. Det var även så med Tina fast då var det 1års vällingen det handlade om
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    1 tsk messmör i kan du prova, jag vet att vi fick byta till nan istället för sempen.Det hjälpte oss iaf
  10. 5
    1 tsk messmör i kan du prova, jag vet att vi fick byta till nan istället för sempen.Det hjälpte oss iaf
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Mina pojkar

    har alltid blivit stenhårda och fått ont i magen av Semper. Nan har alltid funkat bättre på så sätt.
    Nu har iofs mina pojkar varit större när de fått ersättning (från 2 mån ca), men jag har haft i lite (1/2-1 tsk) messmör i kvällsflaskan. men det kanske man inte får ha när de är så små som Alma...?
    Kolla med bvc annars, de har en del tips.

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  12. 6
    Mina pojkar har alltid blivit stenhårda och fått ont i magen av Semper. Nan har alltid funkat bättre på så sätt.
    Nu har iofs mina pojkar varit större när de fått ersättning (från 2 mån ca), men jag har haft i lite (1/2-1 tsk) messmör i kvällsflaskan. men det kanske man inte får ha när de är så små som Alma...?
    Kolla med bvc annars, de har en del tips.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Jag skulle prova

    att byta till NAN 1 istället. Har hört om många bebisar som blir lite hårda i magen av BabySemp. Avföringen blir ju alltid lite fastare av ersättning än av tillägg. Jag skulle prova att byta märke innan jag la till något annat i kosten, Alma är ju så liten än.

    Vi har NAN 1 men fick BabySemp på sjukhuset. Fick inte igång bajsandet förrän vi kom hem och hade bytt märke (var 5 dagar på BB) och lilleman verkade mycket besvärad av sin mage. Nu funkar det jättebra, visserligen i kombination med lite amning.
    Mian, mamma till tre gull födda 97, 03 & 06
  14. 7
    Jag skulle prova att byta till NAN 1 istället. Har hört om många bebisar som blir lite hårda i magen av BabySemp. Avföringen blir ju alltid lite fastare av ersättning än av tillägg. Jag skulle prova att byta märke innan jag la till något annat i kosten, Alma är ju så liten än.

    Vi har NAN 1 men fick BabySemp på sjukhuset. Fick inte igång bajsandet förrän vi kom hem och hade bytt märke (var 5 dagar på BB) och lilleman verkade mycket besvärad av sin mage. Nu funkar det jättebra, visserligen i kombination med lite amning.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Massera magen lätt från vänster till höger (medsols) så hjälper du tarmarnas rörelser. Man kan också göra gå- och springlekar med benen när hon ligger på skötbordet, vi vuxna håller ju magen igång när vi rör oss men våra små bebisar kan behöva lite hjälp att röra på benen.

    Man kan också testa att reta ringmuskeln kring anus med en febertermometer eller örontops. OBS! Du ska inte stoppa in ngt i henne, bara reta precis i mynningen så att muskeln slappnar av. Varning för att det kan resultera i sprutfontän, det gjorde det på min första och man får ju allt rakt i ansiktet eftersom man står nerblöjd och kikar rakt in... *fniss*. Pussa mjukt med öppen mun på hennes mun kan också funka (enligt ett förlossningsråd där man menar att alla ringmuskler hänger ihop och slappnar man av den ena så följer de andra efter). Det beror ju lite på var stoppet finns, är det högt upp i magen kan massage hjälpa bättre än pill kring anus.

    Annars har jag också hört att messmör är bra men hon är ju så liten att jag skulle kolla alla knep med BVC innan jag testar.
  16. 8
    Massera magen lätt från vänster till höger (medsols) så hjälper du tarmarnas rörelser. Man kan också göra gå- och springlekar med benen när hon ligger på skötbordet, vi vuxna håller ju magen igång när vi rör oss men våra små bebisar kan behöva lite hjälp att röra på benen.

    Man kan också testa att reta ringmuskeln kring anus med en febertermometer eller örontops. OBS! Du ska inte stoppa in ngt i henne, bara reta precis i mynningen så att muskeln slappnar av. Varning för att det kan resultera i sprutfontän, det gjorde det på min första och man får ju allt rakt i ansiktet eftersom man står nerblöjd och kikar rakt in... *fniss*. Pussa mjukt med öppen mun på hennes mun kan också funka (enligt ett förlossningsråd där man menar att alla ringmuskler hänger ihop och slappnar man av den ena så följer de andra efter). Det beror ju lite på var stoppet finns, är det högt upp i magen kan massage hjälpa bättre än pill kring anus.

    Annars har jag också hört att messmör är bra men hon är ju så liten att jag skulle kolla alla knep med BVC innan jag testar.
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9

    TACK ALLA!!

    har letat efter Nan häromkring men inte lyckats hitta den, men skam den som ger sig..

    Annars tack för alla tips! Ska till BVC på torsdag så jag får ta upp det då..
    Kramar
    Cissi
    dizzy nu med Alma 22/9
  18. 9
    TACK ALLA!! har letat efter Nan häromkring men inte lyckats hitta den, men skam den som ger sig..

    Annars tack för alla tips! Ska till BVC på torsdag så jag får ta upp det då..
    Kramar
    Cissi

Liknande trådar

  1. Finns det någon här som är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 10:48
  2. Finns det någon som...
    By lajs in forum Kromosomer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 22:47
  3. Finns här någon BM? OT
    By Jen- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 10:39
  4. Finns någon kod på H&M nu?
    By Sarah29 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 10:58
  5. Finns det någon här
    By maya in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 17:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar