Stansted - Paddington?
Resesnack
  1. allina
    #1

    Stansted - Paddington?

    Finns det någon buss som man kan åka med drekt (utan byten) från Stansted till Paddington Station?
    Jag och sonen ska bo i Bayswater och detat är första gången vi är till London. Håller på att försöka komma på hur vi ska ta oss till hotellet utan en massa byten...
    Eller finns det inga bussar som går direkt mellan Stansted-Paddington? Finns det isåfall några andra bra alternativ?

    Såg att tåget från Stansted stannar vid Liverpool Station men det är långt från vårt hotell och tunnelbana vill jag undvika om det går.
  2. 1
    Stansted - Paddington? Finns det någon buss som man kan åka med drekt (utan byten) från Stansted till Paddington Station?
    Jag och sonen ska bo i Bayswater och detat är första gången vi är till London. Håller på att försöka komma på hur vi ska ta oss till hotellet utan en massa byten...
    Eller finns det inga bussar som går direkt mellan Stansted-Paddington? Finns det isåfall några andra bra alternativ?

    Såg att tåget från Stansted stannar vid Liverpool Station men det är långt från vårt hotell och tunnelbana vill jag undvika om det går.
  3. -Helena-
    #2
    Jag har åkt buss från Stansted, till Liverpool Street Station, och så tunnelbana vidare. Du kan ju ta taxi därifrån till hotellet om du absolut inte vill åka t-bana. Bussar finns ju också men linjerna måste man nästan kolla på plats.
  4. 2
    Jag har åkt buss från Stansted, till Liverpool Street Station, och så tunnelbana vidare. Du kan ju ta taxi därifrån till hotellet om du absolut inte vill åka t-bana. Bussar finns ju också men linjerna måste man nästan kolla på plats.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Det finns en buss som går

    från Stanstead till Victoria Station (det är billigare än tåget dessutom) . Därifrån är det lätt att ta en taxi till Bayswater och det är inte så dyrt.
  6. 3
    Det finns en buss som går från Stanstead till Victoria Station (det är billigare än tåget dessutom) . Därifrån är det lätt att ta en taxi till Bayswater och det är inte så dyrt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Varför undvika t-banan?

    Tåget du kommer med fr Stanstead delar spår och stationer med T-banan så då får du hoppa över den också och ta buss (om det går någon) in till London. Räkna dock med att det kommer ta längre tid.

    Från Liverpool stn är det annars bara ett byte till Paddington har jag för mig, enkelt enkelt!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  8. 4
    Varför undvika t-banan? Tåget du kommer med fr Stanstead delar spår och stationer med T-banan så då får du hoppa över den också och ta buss (om det går någon) in till London. Räkna dock med att det kommer ta längre tid.

    Från Liverpool stn är det annars bara ett byte till Paddington har jag för mig, enkelt enkelt!

    /mie
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    De bussar jag känner till är dels den man kan klicka sig fram till via Ryanairs hemsida, och dels national express (nationalexpress.co.uk).

    Den förstnämnda går till Liverpool street station (dit kan du även åka tåg som går fortare än bussen, men det är MYCKET dyrare)och därifrån kan du åka buss eller taxi. Det är enkelt att redan nu kolla på London Transports hemsida vilken buss och hållplats och ev byten. Gå in under "buses" och sedan vidare till "journey planner".

    National Express buss går till Victoria station och samma sak gäller där: taxi eller buss, om du inte vill åka tunnelbana. Bussen går förbi Hyde Park corner så ev kan du tom hoppa av där och gå eller ta taxi/buss sista biten, det är inte långt.

    Till båda bussarna kan du köpa biljetter via nätet i förväg om du vill.

    Lycka till!
  10. 5
    De bussar jag känner till är dels den man kan klicka sig fram till via Ryanairs hemsida, och dels national express (nationalexpress.co.uk).

    Den förstnämnda går till Liverpool street station (dit kan du även åka tåg som går fortare än bussen, men det är MYCKET dyrare)och därifrån kan du åka buss eller taxi. Det är enkelt att redan nu kolla på London Transports hemsida vilken buss och hållplats och ev byten. Gå in under "buses" och sedan vidare till "journey planner".

    National Express buss går till Victoria station och samma sak gäller där: taxi eller buss, om du inte vill åka tunnelbana. Bussen går förbi Hyde Park corner så ev kan du tom hoppa av där och gå eller ta taxi/buss sista biten, det är inte långt.

    Till båda bussarna kan du köpa biljetter via nätet i förväg om du vill.

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Men jag tycker

    att det är rätt skönt att slippa t-banan när man har rest. Det beror ju på när på dagen man kommer in till London, men London t-banan i rusningstid är inte en rolig start på semestern, tro mig!
    Mycket mysigare att åka buss och taxi och kunna se sig omkring lite samtidigt
  12. 6
    Men jag tycker att det är rätt skönt att slippa t-banan när man har rest. Det beror ju på när på dagen man kommer in till London, men London t-banan i rusningstid är inte en rolig start på semestern, tro mig!
    Mycket mysigare att åka buss och taxi och kunna se sig omkring lite samtidigt
  13. Allina
    #7
    Tack för era svar!!!
    Jag har bokat tåget iallafall, det som stannar vid Liverpool station, sen blir det förmodligen tunnelbanan till paddington. Hoppas vi hittar både dit och hem ;-)
  14. 7
    Tack för era svar!!!
    Jag har bokat tåget iallafall, det som stannar vid Liverpool station, sen blir det förmodligen tunnelbanan till paddington. Hoppas vi hittar både dit och hem ;-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Tycker tvärtom!

    När man reser (spec med Ryan och deras udda flygtider) så vill jag bara komma fram till hotellet och lasta av alla saker så jag kan komma ut igen och se mig om! Snabbast möjligt alltså!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  16. 8
    Tycker tvärtom! När man reser (spec med Ryan och deras udda flygtider) så vill jag bara komma fram till hotellet och lasta av alla saker så jag kan komma ut igen och se mig om! Snabbast möjligt alltså!

    /mie
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Sist vi var i London bodde vi också i Paddington och då tog vi en buss från Liverpool street station som gick direkt till Paddington station. Himla smidigt Tog nån kvart kanske...
  18. 9
    Sist vi var i London bodde vi också i Paddington och då tog vi en buss från Liverpool street station som gick direkt till Paddington station. Himla smidigt Tog nån kvart kanske...
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Ja, det är olika

    efter att ha bott i London i tolv år gör jag allt (och de flesta londonbor jag känner) allt för att undvika t-banan, så det blir en hel del taxiresor
  20. 10
    Ja, det är olika efter att ha bott i London i tolv år gör jag allt (och de flesta londonbor jag känner) allt för att undvika t-banan, så det blir en hel del taxiresor

Liknande trådar

  1. ryanair stansted!!!
    By London? in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 14:41
  2. Novotel paddington...
    By Oceania in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 08:44
  3. Luton - Stansted
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:22
  4. London, Stansted..
    By Piilla in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 18:45
  5. Stansted busstransfer?
    By Helen+ in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar