ont i magen och svullen i ansiktet
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    ont i magen och svullen i ansiktet

    Min åttaåriga tjej har till och från klagat över ont i magen de senaste veckorna. Jag tror inte hon går och oroar sig över nåt. Hon verkar glad och nöjd i övrigt och kompisarna ringer och vill träffa henne. Dock verkar hon inte lika angelägen som normalt att träffa dem utan sitter lika gärna med oss eller för sig själv uppe vid sitt skrivbord.

    Jag har ringt vårdcentralen idag och fått tid till onsdag kl 13 för att kolla upp henne men nu har jag börjat bli orolig. Det slår mig att hennes ansikte ser svullet ut och att hon blivit ganska blek. Nu när jag var uppe och tittade till henne konstaterade hon att på kvällarna när hon lagt sig blir hon så kissnödig och måste gå upp flera gånger och kissa.

    Var inne på om det kunde vara urinvägsinfektion (hon har dock inte ont när hon kissar) men nu börjar jag undra om det är något med njurarna som inte fungerar. Att det är därför hon samlar vätska och blir svullen.

    Usch, vill att det ska bli onsdag nu.
  2. 1
    ont i magen och svullen i ansiktet Min åttaåriga tjej har till och från klagat över ont i magen de senaste veckorna. Jag tror inte hon går och oroar sig över nåt. Hon verkar glad och nöjd i övrigt och kompisarna ringer och vill träffa henne. Dock verkar hon inte lika angelägen som normalt att träffa dem utan sitter lika gärna med oss eller för sig själv uppe vid sitt skrivbord.

    Jag har ringt vårdcentralen idag och fått tid till onsdag kl 13 för att kolla upp henne men nu har jag börjat bli orolig. Det slår mig att hennes ansikte ser svullet ut och att hon blivit ganska blek. Nu när jag var uppe och tittade till henne konstaterade hon att på kvällarna när hon lagt sig blir hon så kissnödig och måste gå upp flera gånger och kissa.

    Var inne på om det kunde vara urinvägsinfektion (hon har dock inte ont när hon kissar) men nu börjar jag undra om det är något med njurarna som inte fungerar. Att det är därför hon samlar vätska och blir svullen.

    Usch, vill att det ska bli onsdag nu.
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    Kan ni inte få komma in och lämna en urinsticka redan idag? Så ni slipper oroa er. Det _kan_ ju vara en uvi som gått upp i njurarna och då bör hon få antibiotika redan idag.
  4. 2
    Kan ni inte få komma in och lämna en urinsticka redan idag? Så ni slipper oroa er. Det _kan_ ju vara en uvi som gått upp i njurarna och då bör hon få antibiotika redan idag.

Liknande trådar

  1. svullen i ansiktet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 13:46
  2. Nässelutslag samt svullen i ansiktet
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 19:37
  3. Svullen i magen...
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 20:13
  4. Svullen i ansiktet
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 12:08
  5. Svullen i ansiktet & Klåda
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 09:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar