Väldigt tyst
Politik
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Väldigt tyst

    Jag måste medge att jag är litet förvånad över att det inte har läckt ut något alls om vilka som kommer att ingå i regeringen?
  2. 1
    Väldigt tyst Jag måste medge att jag är litet förvånad över att det inte har läckt ut något alls om vilka som kommer att ingå i regeringen?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Den församlade pressen kanske inte har lika goda kontakter med den blivande regeringen som med den förra? Med tanke på journalisternas politiska åsikter menar jag :-).
  4. 2
    Den församlade pressen kanske inte har lika goda kontakter med den blivande regeringen som med den förra? Med tanke på journalisternas politiska åsikter menar jag :-).
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    När jag gick på journalisthögskolan i början av 90-talet var dominansen av armbågande, högerinriktade, "satsa på dig själv"-människor stor. Det blir m.a.o. säkert en omsvängning efter era önskemål, så småningom.
  6. 3
    När jag gick på journalisthögskolan i början av 90-talet var dominansen av armbågande, högerinriktade, "satsa på dig själv"-människor stor. Det blir m.a.o. säkert en omsvängning efter era önskemål, så småningom.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Mmm, kanske det. Men knappast före fredag.
  8. 4
    Mmm, kanske det. Men knappast före fredag.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Hoppas kan man ju alltid

    Men det hade då inte gett något genomslag till 2000, då 70% av kåren stod till vänster. Vet inte om det gjorts undersökningar efter det?
  10. 5
    Hoppas kan man ju alltid Men det hade då inte gett något genomslag till 2000, då 70% av kåren stod till vänster. Vet inte om det gjorts undersökningar efter det?
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Det ska bero på att det är oklart med indelningen av departementen. Maud ska ha bjäbbat emot Reinfeldt. Reinfeldt vill inte vara sämre än Han som bestämde, utan göra några egna superdepartement - inget miljö- och samhällsbyggnadsdepartement som ska administrera fram ett grönt folkhem utan ett stort kunskapsdeparetment och ett säkerhetsdepartement, kanske ett samlat social- och arbetsdepartement.

    Man kunde kanske ha fyra superdepartement till varsitt parti, med många moderata underministrar:
    Säkerhetsdepartementet (utrikes, försvar, justitie ...
    Kunskapsdepartementet (skola, forskning, kultur, ...
    Arbetsdepartementet (arbetsliv, social, sjukvård - för att visa att arbetslinjen gäller främst)
    Tillväxtdepartementet (finans-, närings, infrastruktur, kommuner, jorbruk, miljö ...)
  12. 6
    Det ska bero på att det är oklart med indelningen av departementen. Maud ska ha bjäbbat emot Reinfeldt. Reinfeldt vill inte vara sämre än Han som bestämde, utan göra några egna superdepartement - inget miljö- och samhällsbyggnadsdepartement som ska administrera fram ett grönt folkhem utan ett stort kunskapsdeparetment och ett säkerhetsdepartement, kanske ett samlat social- och arbetsdepartement.

    Man kunde kanske ha fyra superdepartement till varsitt parti, med många moderata underministrar:
    Säkerhetsdepartementet (utrikes, försvar, justitie ...
    Kunskapsdepartementet (skola, forskning, kultur, ...
    Arbetsdepartementet (arbetsliv, social, sjukvård - för att visa att arbetslinjen gäller främst)
    Tillväxtdepartementet (finans-, närings, infrastruktur, kommuner, jorbruk, miljö ...)
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Jodå, det publicerades en uppdatering av den för någon månad sedan. Och det var - oväntat nog - inga förändringar....
  14. 7
    Jodå, det publicerades en uppdatering av den för någon månad sedan. Och det var - oväntat nog - inga förändringar....
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    #8
    Journalisterna blir väl klokare när de har gått ut skolan och kommit ut i verkligheten.
  16. 8
    Journalisterna blir väl klokare när de har gått ut skolan och kommit ut i verkligheten.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9

    Är det din uppfattning...

    ...utifrån hur du uppfattade verkligheten eller har det gjorts någon undersökning på journalisthögskolan där det frågats om sympatier.

    Armbågande karriärister är inte speciellt ovanliga bland vänstermänniskor. Du lär inte kunna avgöra partisympatier utifrån de egenslkaperna.
    Happiness is a choice!
  18. 9
    Är det din uppfattning... ...utifrån hur du uppfattade verkligheten eller har det gjorts någon undersökning på journalisthögskolan där det frågats om sympatier.

    Armbågande karriärister är inte speciellt ovanliga bland vänstermänniskor. Du lär inte kunna avgöra partisympatier utifrån de egenslkaperna.
  19. Medlem sedan
    Jul 2001
    #10
    Riktigt så korkad är jag inte, Nilsfar, så att jag låter "armbågandet" säga mig vilken politisk hemvist en person har. Det framgick däremot mycket tydligt i de diskussioner vi alltsomoftast hade.

    (Och min erfarenhet är glasklart sådan, att "jag-satsar-på-mig-själv"-människorna på högerkanten är betydligt mer armbågande, än vänstermänniskor i gemen är.)
  20. 10
    Riktigt så korkad är jag inte, Nilsfar, så att jag låter "armbågandet" säga mig vilken politisk hemvist en person har. Det framgick däremot mycket tydligt i de diskussioner vi alltsomoftast hade.

    (Och min erfarenhet är glasklart sådan, att "jag-satsar-på-mig-själv"-människorna på högerkanten är betydligt mer armbågande, än vänstermänniskor i gemen är.)

Liknande trådar

  1. Väldigt tyst här...
    By charmed1984 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 21:41
  2. Jag är väldigt tyst här
    By Winnertaco in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 20:34
  3. Väldigt tyst...
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:16
  4. Väldigt vad tyst
    By Petra-p3a in forum Gravidsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:20
  5. Väldigt tyst...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 00:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar