Cykeln?
Försöker bli med barn
  1. xandra
    #1

    Cykeln?

    Hur många dagar har ni mellan mens oh ÄL, resp ÄL och mens?
    Jag trodde att jag hade 14 dagar från första mensdagen till ÄL, men jag har nog bara 11 dagar har jag kommit på. men jag har ändå en 28 dagars cykel.
    Så det är 11 dagar till ÄL och 17 dagar till mens från ÄL. Jag trodde att det skulle vara lika många ungefär på båda håll...

    Fattar ni vad jag menar, eller blev det luddigt...?!
  2. 1
    Cykeln? Hur många dagar har ni mellan mens oh ÄL, resp ÄL och mens?
    Jag trodde att jag hade 14 dagar från första mensdagen till ÄL, men jag har nog bara 11 dagar har jag kommit på. men jag har ändå en 28 dagars cykel.
    Så det är 11 dagar till ÄL och 17 dagar till mens från ÄL. Jag trodde att det skulle vara lika många ungefär på båda håll...

    Fattar ni vad jag menar, eller blev det luddigt...?!
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    Tiden mellan

    mens till ÄL ska du nog inte räkna så noga (mer än notera när det skett) för det kan variera. Det är tiden från ÄL fram till mens som alltid är lika lång (ev. +/- 1 dag)!
    Jag fick t.ex ÄL på dag 11 i en cykel och på dag 19 i nästa cykel och sen på dag 17 (troligtvis) i denna cykel, så det har ju varierat. Det som varit samma är lutealfasen på 13 dagar. Mina cykler har varit olika långa förstås (24 dagar resp 32 dagar och denna som beräknas bli 30 dagar).
    Hoppas du förstod nåt av mitt svar! *kram*
  4. 2
    Tiden mellan mens till ÄL ska du nog inte räkna så noga (mer än notera när det skett) för det kan variera. Det är tiden från ÄL fram till mens som alltid är lika lång (ev. +/- 1 dag)!
    Jag fick t.ex ÄL på dag 11 i en cykel och på dag 19 i nästa cykel och sen på dag 17 (troligtvis) i denna cykel, så det har ju varierat. Det som varit samma är lutealfasen på 13 dagar. Mina cykler har varit olika långa förstås (24 dagar resp 32 dagar och denna som beräknas bli 30 dagar).
    Hoppas du förstod nåt av mitt svar! *kram*
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3

    Olika lång lutealfas

    förstås från person till person! Min fas är 13 dagar. Din kan mycket väl vara 17 dagar. Det vanligaste är ju ca 14 dagar.
  6. 3
    Olika lång lutealfas förstås från person till person! Min fas är 13 dagar. Din kan mycket väl vara 17 dagar. Det vanligaste är ju ca 14 dagar.
  7. Sagan
    #4
    Min lutealfas är inte alltid lika lång, ibland är den 11 dagar, ibland 15. Vad det beror på och om det är normalt eller ej vet jag inte men gravid har jag blivit ändå, sex gånger. Jag brukar iofs själv förenkla och säga som du skrev, att lutealfasen är den som är konstant medans proliferationsfasen (tror jag den heter) ofta varierar men det är alltså en sanning med modifikation.
  8. 4
    Min lutealfas är inte alltid lika lång, ibland är den 11 dagar, ibland 15. Vad det beror på och om det är normalt eller ej vet jag inte men gravid har jag blivit ändå, sex gånger. Jag brukar iofs själv förenkla och säga som du skrev, att lutealfasen är den som är konstant medans proliferationsfasen (tror jag den heter) ofta varierar men det är alltså en sanning med modifikation.

Liknande trådar

  1. Den där cykeln...
    By TTUK in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 21:42
  2. Dag 12 i cykeln.......
    By Dag 12/28 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 04:03
  3. Cykeln...
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 07:32
  4. Tog mig en tur på cykeln
    By Bea m. V & H in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 09:23
  5. CYKELN
    By tofsen in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 15:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar