Larm
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Larm

    Hej!
    Nu närmar det sig för oss att få åka och hämta vår bebis. Vi ska adoptera. Och då vi troligen får en liten på 2-3 mån så känner jag att jag absolut vill ha ett andningslarm. Det hade vi när vi fick Nicolassom då var 2 mån, och det var helt suveränt. Vilken tryggghet. Kunde sova gott om natten. Vi hyrde från Tecnomedica men har hört att det finns baby sence och det blir ju faktiskt billigare att köpa än att hyra.
    Kan någon rek det? Och var kan detta köpas isåfall. alla tips emottages gärna.

    Det är pirrigt och nervöst. Nu är jag snart en stolt 3 barns mamma, två på jorden och en som svavar i himmelen med sina beskyddande vingar.

    Förra helgen när vi hade gäster så visade Nicolas sina gosedjur och berättade stolt att "
    han hade två sälar, en hemma och en i sommarstugan och sen har min store bror en också!!!!!!!!!!!
    Så gulligt och hur naturligt som helst.

    Kram alla tappra mammor

    Marie m Ludwig f 25 d 27 juni 2000 och Nicolas 2001 född i Colombia
  2. 1
    Larm Hej!
    Nu närmar det sig för oss att få åka och hämta vår bebis. Vi ska adoptera. Och då vi troligen får en liten på 2-3 mån så känner jag att jag absolut vill ha ett andningslarm. Det hade vi när vi fick Nicolassom då var 2 mån, och det var helt suveränt. Vilken tryggghet. Kunde sova gott om natten. Vi hyrde från Tecnomedica men har hört att det finns baby sence och det blir ju faktiskt billigare att köpa än att hyra.
    Kan någon rek det? Och var kan detta köpas isåfall. alla tips emottages gärna.

    Det är pirrigt och nervöst. Nu är jag snart en stolt 3 barns mamma, två på jorden och en som svavar i himmelen med sina beskyddande vingar.

    Förra helgen när vi hade gäster så visade Nicolas sina gosedjur och berättade stolt att "
    han hade två sälar, en hemma och en i sommarstugan och sen har min store bror en också!!!!!!!!!!!
    Så gulligt och hur naturligt som helst.

    Kram alla tappra mammor

    Marie m Ludwig f 25 d 27 juni 2000 och Nicolas 2001 född i Colombia
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hej. Och grattis till att snart bli föräldrar=). Jag har ingen erfarenhet av någon av de larm som du nämner men en annan tanke slog mej. Vi har ett apnélarm till Emma som vi får låna från hjälpmedelscentralen. Nu behövs ju hennes larm i och för sej med tanke på hennes medicinska bakgrund. Men om jag inte minns fel så har jag hört om ett annat par som fått låna ett larm till nästa barn efter att ha förlorat ett barn i PSD.

    Det är väl en läkare som ska ordinera larmet så det kanske hänger på om man träffar rätt läkare eller ej. Det larm vi har heter Graceby MR10 och har hittills funkat superbra (peppar peppar...) Vet ej om detta är någon möjlighet för er, tänkte bara att det e nåt ni skulle kunna kolla upp.

    Lycka till med larm och nya familjemedlemmen. kram
  4. 2
    Hej. Och grattis till att snart bli föräldrar=). Jag har ingen erfarenhet av någon av de larm som du nämner men en annan tanke slog mej. Vi har ett apnélarm till Emma som vi får låna från hjälpmedelscentralen. Nu behövs ju hennes larm i och för sej med tanke på hennes medicinska bakgrund. Men om jag inte minns fel så har jag hört om ett annat par som fått låna ett larm till nästa barn efter att ha förlorat ett barn i PSD.

    Det är väl en läkare som ska ordinera larmet så det kanske hänger på om man träffar rätt läkare eller ej. Det larm vi har heter Graceby MR10 och har hittills funkat superbra (peppar peppar...) Vet ej om detta är någon möjlighet för er, tänkte bara att det e nåt ni skulle kunna kolla upp.

    Lycka till med larm och nya familjemedlemmen. kram
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vi har oxå MR10 till Ellen. Det har vi haft till alla våra barn. Utskrivet av barnläkaren. Det är ett bra larm och vi är nöjd med det.
    Vi miste vårt första barn i PSD för drygt 13 år sedan. Så för vår skull har vi haft det till barnen.
  6. 3
    Vi har oxå MR10 till Ellen. Det har vi haft till alla våra barn. Utskrivet av barnläkaren. Det är ett bra larm och vi är nöjd med det.
    Vi miste vårt första barn i PSD för drygt 13 år sedan. Så för vår skull har vi haft det till barnen.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Jo just det. Hade för mej att man kan få det förskrivet om man tidigare varit drabbad. Kommer oxå se till att få ett vid ev fler barn även om inte Elin dog i PSD.
  8. 4
    Jo just det. Hade för mej att man kan få det förskrivet om man tidigare varit drabbad. Kommer oxå se till att få ett vid ev fler barn även om inte Elin dog i PSD.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Dessutom är ju MR10 så bra eftersom den alltid hänger med utan att man behöver böka med det. Även i vagnen och så...
  10. 5
    Dessutom är ju MR10 så bra eftersom den alltid hänger med utan att man behöver böka med det. Även i vagnen och så...
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Jag vet ingenting om larm

    men jag vill säga grattis till adoptionen.

    kramar
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  12. 6
    Jag vet ingenting om larm men jag vill säga grattis till adoptionen.

    kramar

Liknande trådar

  1. Larm
    By 1974 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 22:01
  2. Larm vad har ni?
    By Såffe in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:45
  3. Larm
    By madick in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 09:20
  4. Larm
    By sussie72 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 22:04
  5. Larm
    By sussie72 in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 21:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar