Apropå bröllop
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Apropå bröllop

    Jag satt och tittade i DN med J i knät och kom då till bröllopskorten. Där fanns ett kort med ett brudpar och deras två barn som brudnäbbar.

    Då sa jag till J: Tänk _om_ pappa och jag skulle gifta oss någon gång, då skulle du och lillasyster kunna vara brudnäbbar.

    J svarade: Ja, eller så kan jag vara Pippi och lillasyster vara lilla Gubben, och så kan Pippi (hennes docka) vara herr Nilsson.

    Vilket stämningsfullt bröllop vi skulle få.;-)
    Femina med J-031123 och L-061106
  2. 1
    Apropå bröllop Jag satt och tittade i DN med J i knät och kom då till bröllopskorten. Där fanns ett kort med ett brudpar och deras två barn som brudnäbbar.

    Då sa jag till J: Tänk _om_ pappa och jag skulle gifta oss någon gång, då skulle du och lillasyster kunna vara brudnäbbar.

    J svarade: Ja, eller så kan jag vara Pippi och lillasyster vara lilla Gubben, och så kan Pippi (hennes docka) vara herr Nilsson.

    Vilket stämningsfullt bröllop vi skulle få.;-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Haha! Kanske marschera in till Pippivisan dårå? Och pannkaka som bröllopstugg. Fina grejor.
  4. 2
    Haha! Kanske marschera in till Pippivisan dårå? Och pannkaka som bröllopstugg. Fina grejor.

Liknande trådar

  1. Apropå bröllop
    By -icka- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 11:01
  2. Apropå bröllop...
    By Ingen alls in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 20:11
  3. Apropå bröllop
    By Portia in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 15:56
  4. Gå på bröllop/bjuda på bröllop
    By Gizmoo in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 17:24
  5. apropå bröllop... möhippa *ot*
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar