Hej alla
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Hej alla

    Snart blir våra små 3 år. Har era nattblöja fortfarande?
    Hur gör man för att få dem sluta?
    jag slutade bara brupt med dottern för 1 månad sen. Hon olyckades kanske nån gång i veckan.
    Sen jag kom hem nu från BB så har hon haft blöja hela helgen.... Svärmor visste inte att hon slutat,,, så jag tog bort dom igen direkt... och då kissade hon ner sängen 2 mornar i rad...
    Så det var bara att ta blöja igen... Gjorde jag fel o tog bort den , ska man väcka barnen i sömnen o kissa dom eller???? Tips tack.
  2. 1
    Hej alla Snart blir våra små 3 år. Har era nattblöja fortfarande?
    Hur gör man för att få dem sluta?
    jag slutade bara brupt med dottern för 1 månad sen. Hon olyckades kanske nån gång i veckan.
    Sen jag kom hem nu från BB så har hon haft blöja hela helgen.... Svärmor visste inte att hon slutat,,, så jag tog bort dom igen direkt... och då kissade hon ner sängen 2 mornar i rad...
    Så det var bara att ta blöja igen... Gjorde jag fel o tog bort den , ska man väcka barnen i sömnen o kissa dom eller???? Tips tack.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Japp

    ja, J har nattblöja. I samband med att hon slutade på dagen, så ville hon själv sluta på natten, så då gjorde vi några försök. Men det slutade aldrig bra, så nu har vi kommit överens om nattblöja. Jag tror att vi fortsätter med det ett tag.

    Vad trist att det blev "fel" igen, men eftersom det gått så bra förut, tror du inte att det kommer gå bra igen om du fortsätter några dagar? Säger hon något själv hur hon vill ha det?

    Några andra tips har jag inte.

    Ja, visst börjar de bli stora nu. 3 år minsann.

    Har du precis kommit från BB nu? Grattis i så fall! vad blev det? Hur går det för storasyster? Och dig?:-)
    Femina med J-031123 och L-061106
  4. 2
    Japp ja, J har nattblöja. I samband med att hon slutade på dagen, så ville hon själv sluta på natten, så då gjorde vi några försök. Men det slutade aldrig bra, så nu har vi kommit överens om nattblöja. Jag tror att vi fortsätter med det ett tag.

    Vad trist att det blev "fel" igen, men eftersom det gått så bra förut, tror du inte att det kommer gå bra igen om du fortsätter några dagar? Säger hon något själv hur hon vill ha det?

    Några andra tips har jag inte.

    Ja, visst börjar de bli stora nu. 3 år minsann.

    Har du precis kommit från BB nu? Grattis i så fall! vad blev det? Hur går det för storasyster? Och dig?:-)
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Hej!

    Undrade om inte vi "kände" varandra när jag snokläste inne på septembersidan (min "bästis" hör dit med sin nya bebis).

    Aniara har - stundom under protest... - nattblöja. Hon kissar så mycket nattetid att det fått vänta, orkar inte kissa henne 3 ggr/natt men vi har kommit överens om att skippa dom när hon fyller tre.

    Min pappas sambo tipsade om att alltid kissa precis före läggning och sedan när man lägger sig själv, bara lyfta sovande barn till potta och säga "nu går det bra att kissa" typ. Funkade superbra med Aniara när vi testade fast hon behöver kissa vid 3-tiden också...och 6...

    Lycka till!
  6. 3
    Hej! Undrade om inte vi "kände" varandra när jag snokläste inne på septembersidan (min "bästis" hör dit med sin nya bebis).

    Aniara har - stundom under protest... - nattblöja. Hon kissar så mycket nattetid att det fått vänta, orkar inte kissa henne 3 ggr/natt men vi har kommit överens om att skippa dom när hon fyller tre.

    Min pappas sambo tipsade om att alltid kissa precis före läggning och sedan när man lägger sig själv, bara lyfta sovande barn till potta och säga "nu går det bra att kissa" typ. Funkade superbra med Aniara när vi testade fast hon behöver kissa vid 3-tiden också...och 6...

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Hej, ja hon vill ha den, så jag antar vi kör ett tag till.

    Hon fick en lillebror! Och jag fick mindre sömn

    delfeye
  8. 4
    Hej, ja hon vill ha den, så jag antar vi kör ett tag till.

    Hon fick en lillebror! Och jag fick mindre sömn

    delfeye
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    hmmm, ok. Det blev lite spring för er då...
    Jag har hört att de kissar när de vaknar...
    Aha jo jag är där inne med. Fick en son 29:e sep.
    tack för svaret!!
  10. 5
    hmmm, ok. Det blev lite spring för er då...
    Jag har hört att de kissar när de vaknar...
    Aha jo jag är där inne med. Fick en son 29:e sep.
    tack för svaret!!

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. Kramar till alla på alla hjärtans..
    By akkis/trött in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar