äter era bebisar samma mat som er?
_05/06 Vinterbarn
  1. Madde m Hugo o Isac
    #1

    äter era bebisar samma mat som er?

    Jag försöker verkligen göra bra mat t Isac, organiska råvaror, men han tycker inte min hemlagade mat är god, man ska ju tydligen inte steka, inte salta, inte ha i grädde osv enligt vad jag läst, så det slutar nästan alltid med att vi ger burkmat när han spottat ut maten.
    Hur gör ni andra??
  2. 1
    äter era bebisar samma mat som er? Jag försöker verkligen göra bra mat t Isac, organiska råvaror, men han tycker inte min hemlagade mat är god, man ska ju tydligen inte steka, inte salta, inte ha i grädde osv enligt vad jag läst, så det slutar nästan alltid med att vi ger burkmat när han spottat ut maten.
    Hur gör ni andra??
  3. Hanna m Elias-1208
    #2
    Jag har använt mycket örter som smaksättning i maten (köttfärssås eller kokt fisk)och det verkar falla i smaken. Pasta och potatis med lite smör gillar han också. Annars tycker jag det är svårt och det blir en hel del burkmat som jag hoppas innehåller rätt balans av näring och vitaminer.
  4. 2
    Jag har använt mycket örter som smaksättning i maten (köttfärssås eller kokt fisk)och det verkar falla i smaken. Pasta och potatis med lite smör gillar han också. Annars tycker jag det är svårt och det blir en hel del burkmat som jag hoppas innehåller rätt balans av näring och vitaminer.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Här äter vi samma mat allihopa. två vuxna, en 2åring och vincent 9 mån.
    Och man kan ju steka, men det ska helst inte bli så mkt stekyta. Och kryddor kan man ju ha vad som helst- och de dör inte knall fall av att få i sig ngr korn salt heller då och då...
    Försöker dock att inte steka föööör mkt yta som sagt och inte använda salt i onödan- men annars äter han som vi ja.
    Men Vincent kräver att äta själv så det blir inte så mkt såsig/slabbig mat utan mat som han lätt kan plocka med...
  6. 3
    Här äter vi samma mat allihopa. två vuxna, en 2åring och vincent 9 mån.
    Och man kan ju steka, men det ska helst inte bli så mkt stekyta. Och kryddor kan man ju ha vad som helst- och de dör inte knall fall av att få i sig ngr korn salt heller då och då...
    Försöker dock att inte steka föööör mkt yta som sagt och inte använda salt i onödan- men annars äter han som vi ja.
    Men Vincent kräver att äta själv så det blir inte så mkt såsig/slabbig mat utan mat som han lätt kan plocka med...
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Vi ger mest burkmat men det är mest för att Astrid inte ahr några tänder och jag fixar inte riktigt att passera maten så mycket till henne när jag samtidigt ska försöka få i de andra två (och bra dagar mig själv också) någonting.
    Hon sitter dock alltid med och får smaka på det som hon kan pilla med och klara utan tänder
    Kinamat är väl favoriten hitills
  8. 4
    Vi ger mest burkmat men det är mest för att Astrid inte ahr några tänder och jag fixar inte riktigt att passera maten så mycket till henne när jag samtidigt ska försöka få i de andra två (och bra dagar mig själv också) någonting.
    Hon sitter dock alltid med och får smaka på det som hon kan pilla med och klara utan tänder
    Kinamat är väl favoriten hitills
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Fast tänderna använder dom väl inte, förrän kindtänderna kommer... Ellen har iaf. käkat vår mat hela tiden, även utan tänder. Nu har hon två.
  10. 5
    Fast tänderna använder dom väl inte, förrän kindtänderna kommer... Ellen har iaf. käkat vår mat hela tiden, även utan tänder. Nu har hon två.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    både ock

    men allra helst vill han ammas, fast det försöker jag snåla in på nu.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  12. 6
    både ock men allra helst vill han ammas, fast det försöker jag snåla in på nu.
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Va? ja har inte hört att man inte får ha grädde i maten, på min bvc rekomenderar de att ja sätter grädde o smör i maten så att william ska tjocka till sig lite. o steka får man ju men de ska inte va stekyta på maten dvs att maten är stekbränd med skorpor, men lite lätt kan man värma i stekpannan ju.
  14. 7
    Va? ja har inte hört att man inte får ha grädde i maten, på min bvc rekomenderar de att ja sätter grädde o smör i maten så att william ska tjocka till sig lite. o steka får man ju men de ska inte va stekyta på maten dvs att maten är stekbränd med skorpor, men lite lätt kan man värma i stekpannan ju.

Liknande trådar

  1. Äter era samma mat som er?
    By Lojsan in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 21:43
  2. Vad och när äter era bebisar??
    By En trea<3 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 17:57
  3. äter era bebisar samma mat som er?
    By Madde m Hugo o Isac in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 14:42
  4. äter era bebisar samma mat som er?
    By madde m Hugo o Isac in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 12:53
  5. Vad äter bebisar?
    By Alven in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar